• ThaGirl

Bidrottningsgele!?!?!?

Tian 10 skrev 2011-08-16 20:34:01 följande:
    ThaGirl, hur går det? Känner du mer mellan äl och BIM när du äter bdg? Brukar bli öm i brösten 1v efter äl men började känna brösten direkt vid äl. Äl+3 och tiden går lååångsamt!
    Jag håller fortfarande på med ÄL... Haha eller jag vet inte. Jag har inte slutat slemma än iallafall. 
    Sist jag åt kände jag inte alls mkt men får väl se nu dom kommande veckorna. =)

Haha ja tiden går verkligen långsamt. =P

Håller tummarna för oss båda! =) 
  • ThaGirl
    Tian 10 skrev 2011-08-17 10:56:14 följande:
    Fick utslag på test i fredags, kände lite i magen (höger sida) under natten och det försvann i lördags fm, slemandet slutade i söndags så äl var nog i lördags. Tur man har kläder på sig annars hade det varit snigelvarning *urk*. Har redan bestämt att vi plussar nu. Med sonen tog det 4-5 försök och nu är vi på försök 7. Lite drygt. Hur många försök har ni gjort ThaGirl?
    Aha! Vilken tur du haft! Hahah ja snigelvarning kan man lätt kalla det ;D

Haha, bra du kan tänka så! =) Du plussar säkert.

17 tror jag vi är uppe på. =/ 
  • ThaGirl
    Gabriella85 skrev 2011-08-17 11:40:15 följande:
    Jaså, jag trodde att det var epa glandin som gjorde slemhinnorna tjockare? På vilket sätt gör dBDG en mer fertil? Intressant det här!
    Enligt den andre tjejen jag läst hos så finns det hära hormonet som Bidrottningen har, för att kunna få så många och bra ägg som möjligt, i kapslarna då. Detta ska då påverka oss människor med. =)

• ThaGirl
    Tian 10 skrev 2011-08-17 13:25:17 följande:
    Vi plussar så inkluderade jag dig :)! 17 försök, oj! Har du inte tagit kontakt med vården än? De börjar ju utredning efter 1år.
    Aha! okej! Haha ja då får vi hålla tummarna då. ;)

Jo men dom tycker jag ska gå ner mina 15 kilo först innan dom tar in oss. =/  
    Dom säger ju att har man inte rätt vikt kan det påverka ens ägglossning.
    Jag sa till dom att jag har alltid regelbunden och hoppar aldrig varkens ÄL eller mens men hon tyckte ändå vi skulle börja med det. =/ 
  • ThaGirl
    Tian 10 skrev 2011-08-17 15:50:51 följande:
    Blir så arg! Vadå gå ner!!! Problemet kanske inte ligger i din vikt utan hos din man. Fråga dom ens om honom? Ni kan hålla på och försöka i all evighet utan att hans simmare är på topp eller att du har stopp i äggledarna. Inget som har med din vikt att göra. Tycker detta är diskriminering! Inte heller ifrågasätter dom t.ex rökare och begär att de ska sluta innan dom får hjälp. Kan du inte hitta en privat gyn? De brukar vara mycket bättre! Har själv inga problem med vikt men vet andra som fått samma mottagande (de lyckades bli gravida själva ändå).
    Nej, dom fråga lite hur gamla vi var och om vi röker med eftersom dom börjar med kvinnan så fick jag mest frågor. =/

Jo men privat gyn kostar väl en hel del?

Vilken tur dom lyckats bli gravida...Kanske jag har tur med! =) 
  • ThaGirl
    ettplustack skrev 2011-08-17 17:23:03 följande:
    Så kom mensen i dag :( Jag börjar äta nattljusolja till middagen och bdg till kvällen, kan man ta två bdg fast det bara står en på förpackningen ?

Jag ska även köpa rosenrot i morgon och börja äta och bli lite piggare och kanske kunna få ett + :) 
    Vad tråkigt! =(

Ja pröva du på det. Jag äter 2 kapslar iallafall. Och ända än så länge är att jag fått kraftigare ÄL känningar. =)

Håller tummarna! =) 
  • ThaGirl
    jottes skrev 2011-08-17 19:45:27 följande:
    Måste hoppa in lite hastigt så där. 
    Men det där med vikten. Alltså, jag TROR att dom säger så för att dom tänker på mammans hälsa.
    Eller tror, jag vet. Min vän var med om samma, sen gick hon ner 8kg, då fick dom köra igång på en gång och hon blev gravid nästan direkt. 
    Och skulle man nu vara överviktig så får dom nog neka utan att det är diskriminering. Tyvärr!

Jag är inte överviktig, men min privata gyn tyckte ändå att jag skulle lägga om min kost då jag har PCO.  
    Absolut tänker dom säkert på ens hälsa! Med tanke på graviditetsdiabetes och sådant. =)

Men hon sa klart och tydligt att det gällde ÄL till mej. Även fast jag sa att jag hade regelbundet. =)

Men jag kämpar på med vikten. 15 kilo är inte mkt men det tar sin tid ändå. =) 
  • ThaGirl
    jottes skrev 2011-08-17 19:46:10 följande:
    + att rökningen har jääättestor betydelse och hur mannens spermier ser ut! 
    That's just fact jööö! :(  
    Precis! =)
  • ThaGirl

Igår hade vi sista inplanerade sexet iallafall. Och sista kapslen som min man åt. Jag fortsätter fram till BIM iallafall.  

Tidigt imorse vakna jag av att jag var riktigt öm inuti. Det höll sig nåra minuter och sen försvann det. Så får väl se vad det innebar. Håller tummarna iallafall. =)

• ThaGirl
    Mama C skrev 2011-08-18 12:53:02 följande:
    Såg att ni pratar om utredning o att kvinnan måste gå ner i vikt innan o allt va de nu kräver. De gånger jag varit i kontakt med gyn för att be dom kolla upp mig så att säga, så säger de att man alltid börjar med spermieprov för att utreda mannen. O de som säger att vikten gör det svårare att bli gravid skulle möta en tjej jag känner. Hon är kraftigt överviktig (171cm lång o väger 125 kg), har två barn, gjort ett x antal aborter för hon blir gravid så fort en karl viftar med kalsongerna...

Är inne på 2:a mån med apiforce, men har iofs inte haft så mycket sex i sommar då både sambon o ja har fått jobba sjukt mycket. Våra dagar har typ bestått av jobba, äta, sova, jobba, äta, sova. Usch, inte kul. Nu ska jag gå upp på ständig helg om nån vecka så då får jag mer ledigt (helt ok, jobbar mindre, tjänar mer hehe), så då får jag förhoppningsvis mera ork att faktiskt ha sex! 

En kanske dum fråga: vad står IVF för? 
    Haha tack för att du berätta det med din vän! =D
    Min mamma är rätt så stor med och vi är 4 syskon.
    Min mormor är med stor och hon har 3 barn.  Så det ska väl inte vara såå himla svårt! =P

Aha okej! Till mej säger dom att dom alltid börjar med kvinnan och jag tyckte det var väl ändå lättare att börja med mannen. 
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?