• Hjärtat78

Bidrottningsgele!?!?!?

ThaGirl skrev 2011-04-22 04:35:34 följande:
    Glad påsk! =D

Håller tummarna för dej! =) 
    Den dök upp nu ikväll 2 dagar sen, så överlåter jag till operationen 11 maj för att ta bort så mycket endo och sen testa med bdg!!

Glad Påsk!!!!
  • Hjärtat78
    ThaGirl skrev 2011-04-23 09:34:48 följande:
    Usch så tradigt! Hoppas dom kan få bort så mkt som möjligt. =)

Glad påsk. =) 
    Ja det hoppas jag med så vi kan testa igen och se om det lyckas efteråt, kanske på semestern.Glad
  • Hjärtat78
    Jessica08 skrev 2011-04-24 06:39:59 följande:
    Nu är jag på bim och har inga mens-känningar om det nu inte är så att bdg tagit bort dem så som dem tog bort mina äl-känningar... :P
    Får väl se om tant röd dyker upp idag..

*hoppas inte, hoppas inte, hoppas inte*

Har beställt hem test men dem dyker nog inte upp förens på tisdag eller onsdag så jag kmr få hålla mig sjukt länge... Vilket kanske är bra..
    Denna månaden tog jag bara BDG till äl och inte ätit dom efter det och jag har mycket mer mens ont än jag har haft dom andra månaderna när jag ätit BDG hela tiden. Tror jag börjar ta dom igen idag men får väl ägglossning den veckan operationen är så vi får mysa på dagarna innan så kanske det lyckas "vem vet"Oskyldig
  • Hjärtat78

Jessica08: Glömde skriva att hoppas mensen inte dyker upp för dig  och då är det perfekt att testerna kommer i mitten av veckan...

• Hjärtat78
    Hemlighet skrev 2011-04-27 08:20:02 följande:
    Är det bara jag eller är det fler som har fått en rikligare och längre mens?
    Är inne på dag 9 nu, brukar bara ha den i 7 dagar annars:S
    Detta är min 4:e månad med BDG och denna gången har jag mer mensvärk men mindre blödningar, kanske pga min endo. Jag har alltid haft 7 dagar innan men sen jag började med BDG så har jag bara 6 dagar numera...
  • Hjärtat78
    ThaGirl skrev 2011-05-02 19:28:08 följande:
    Samma här! =)
    USch ja, svårt att inte tänka men man får göra så gott man kan! =D
    Fick med svaret från cellprovet! Helt godkänt här med. =)

Nej, jag avstår det nu nån månad. =)
    Nä det är inte lätt att inte tänka på det när  "alla"  verkar vara gravida just nu, vart man än
    går så är har någon mage.. En vecka kvar till operationen och kanske har jag äl nästa måndag,
    får hoppas den kommer måndag efter istället så vi inte missar chansen..
  • Hjärtat78
    blåbär02 skrev 2011-05-06 16:48:04 följande:
    jag vill också har lite bra nyheter i detta regndeppväder... =)
    Här i söder skiner solen och sommaren{#emotions_dlg.flower} har kommit tillbaka igen och testar med älstickor varje dag för att se om det blir någon ägglossning.. Bara 4 dagar kvar till opn, är nervös för vad dom kommer att hitta..
  • Hjärtat78
    ThaGirl skrev 2011-05-06 18:25:25 följande:
    Håller tummarna att det går jättttttteeeee bra! Kram!

Här skiner med solen. Varmt och gott!  
    Tack och på måndag ska jag och min sambo åka till Danmark och fira vår 8 årsdag, bokat
    att solen ska skina från en klar himmel även då!!

Kram
  • Hjärtat78
    Äntligen dax skrev 2011-05-07 21:57:07 följande:
    Hej!
    Får jag slänga in en fråga till er med lite längre erfarenhet av bidrottninggele? Det är så att jag testar för första gången och började på dag 1 i cykeln som jag förstått att man ska göra. Det är min första mens efter missfall och den varade 4-5 dagar som den brukar. På dag 9 (mensen är slut) får jag en brun flytning, typ mellanblödning, som jag aldrig haft förut. Ägglossningstesten är negativa så det borde inte vara en ägglossningsblödning. Har någon annan upplevt mellanblödningar p.g.a. BDG? Känns jättekonstigt att de kommer i första halvan av cykeln också. S.k. "spottings" efter ägglossning har man ju hört talas om men vad är det här liksom? Vågar jag  fortsätta med BDG eller riskerar jag att rubba min menscykel tror ni? Tacksam för svar.
    Första gången jag åt BDG fick jag oxå en lite blödning typ 2 veckor efter första mensdagen, kom även andra månaden men nu har jag ätit dom i 4 månader och får ingen sådan blödning längre. Tror det är kroppen som reagerar på tabletterna innan den är van. Gick från ha menscykel från 52 till 33 dagar, vilket är skönt att ha en mer regelbunden cykel.
  • Hjärtat78

Jag har fått Glad gubbeGlad ikväll på CBs ältest och även dubbelt på Testlagret och på onsdag ska jag opereras, hoppas dom inte strular till nått. Denna gången har jag ÄL från min högra sida och idag firar jag och sambon 8 år tillsammans, kan ju inte bli bättre dag och toppen väder i Danmark...

Nu blir det mys resten av kvällen!!!Flört

• Hjärtat78
    ThaGirl skrev 2011-05-09 21:24:26 följande:
    Hahah HÄRLIGT! 

Sexa på nu för fullt! Sängen ska helst gå sönder ;
    Både igår kväll innan mys och idag har jag fått ägglossningsblödning, aldrig fått det tidigare men läkaren
    sa att det kan hända. Hinner mysa ikväll oxå iom jag fick glad gubbe i förmiddags och imorgon bitti bär det av till sjukhuset. Blir ingen spolning av äggledare för då försvinner ägget ut i buken istället..

Ha det så skönt i värmen så hörs vi snart igen när jag är på benen!! {#emotions_dlg.flower}
  • Hjärtat78
    ThaGirl skrev 2011-05-10 19:13:00 följande:
    Lycka till! Och hoppas allt går helt perfekt! =D
    Tack så mycket vännen!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Hjärtat78

ThaGirl:  
    Hej nu är jag hemma igen och operationen gick jätte bra, dom såg att jag hade ägglossning på båda sidorna i början av veckan... Rensade bort så mycket endometrios dom kunde och höger äggledare + äggstock ser toppen ut.  Men åker på nedreglering för att endometriosen inte ska komma tillbaka utan få äggstockarna vilande i 3 månader.. Så lär inte få reda på om det gick självmant denna gången.

• Hjärtat78
    ThaGirl skrev 2011-05-13 19:16:10 följande:
    Hejsan!

Vad skönt att du hör av dej! =D

Vad menas med nedreglering? Stoppar dom ÄL på dej i 3 mån?`
    Innebär det att dom äggen du släppt nu blir borttagna då?

Vilken tur att det gick bra annars! Har du mkt ont?

Styrke kramar! 
    Nedreglering menas att man vill hålla äggstockarna vilande i 3 månader och kommer inte producera några ägg förrän jag ska börja med IVF i augusti.

Än så länge vet vi inte hur det har gått med dom 2 äggen som släpptes i början av veckan, iom jag har fått
    mycket smärtstillande i både morfin, alvedon och panodil så kan det påverka att det inte fungerar. Har
    även fått blödning som man kan få när man tar bort cystan som består av estrogen och progestone nånting.

Idag är det dag 2 efter operationen och nu kan man fungera bättre eftersom gasen försvinner ur kroppen som
    dom har sprutat in i magen för att kunna kontrollera allt. Äter smärtstillande eftersom det gör väldigt ont på vänster sida i magen där dom har tagit bort mycket. Känns toppen att höger sida fungerar normal och vem vet kanske blir man gravid efter nedregleringen och slipper IVF vilket är min högsta dröm!!Skrattande

Tack för allt stöd och med BDG så fick jag 2 ägglossningar samtidigt vilket är ovanlig!!
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?