• Hjärtat78

Bidrottningsgele!?!?!?

Det gick inte denna gången iheller, ikväll dök mensen upp...

• Hjärtat78
    blåbär02 skrev 2011-03-21 00:06:36 följande:
    Men åh.. :( Vad tråkit...
    Vet hur det känns... Men det är bara att försöka igen!
    Men den är så konstig, helt plötsligt igår kväll kom det rött blod hade inte haft något innan på dagen och sen nu på morgonen är det brunt?? Men brösten är kvar i samma storlek och gör ont när man ligger på dom, känns som 2 airbags.

Har någon av er haft så tidigare? Tog ett test igår morse och det var negativt, så nu vet jag inte alls vad som händer i min kropp.

Men att det bara kommer rött blod direkt fick jag ifjor i mars oxå utan BDG och sista mensen innan jag fick utomkved... Och nu är det 1 år sen, man blir rädd att det händer igen... Ledsen att det blev så detaljerat men vet inte hur jag ska förklara det annars.
  • Hjärtat78
    blåbär02 skrev 2011-03-21 08:37:42 följande:
    Min mens var faktiskt också lite ner brun i början.. =/ Vet inte varför det är så.
    Men avvakta två dagar och ta ett till test då?

Här inne är vi lite detaljerade, så det är helt ok ;)

Lycka till!
    Ny kommer det knappt något så jag vet inte om min ÄL var sen och detta kanske var riktig nid blödning (klar rött)iom den kom från ingenstans igår kväll och nu brunt som det är i avslutningen. Har pratat med min gynläkare och ska få tid för VUL nästa vecka iom endon. Men alla endo smärtor har minskat sen jag började med BDG

Jag ska avvakta med test till nästa vecka, för det då är den egentligen är beräknad enligt förra gången med menscykel på 35dagar.
  • Hjärtat78
    Cissi87 skrev 2011-03-21 10:25:16 följande:
    Va tråkigt för dej. Jag har med endo men jag lyckades bli gravid iallafall. Ge inte upp. Slappna bara av och njut av varandra. Det är väldigt viktigt att man inte glömmer bort det.
    Håller tummarna för er tjejer!!!
    Glad
    Om jag inte lyckas bli gravid den närmaste tiden så blir det operation i april för att ta bort min chokladcysta och endohärdar och helst vill jag slippa den.. Vill hellre bli gravid på egen hand utan massor av ingrepp, räcker med operationen ifjor för att ta bort utomkvedet... Jag tänker kämpa vidare, men man blir orlig när man får röd blödning helt plötsligt igår kväll och idag brunt ...
    Glad
  • Hjärtat78
    ThaGirl skrev 2011-03-21 15:59:21 följande:
    Hoppas verkligen att det bara var något trams och att du är gravid! Håller tummarna för dej! =)
    Tack så mycket och det hoppas jag med!!!
  • Hjärtat78

Fortfarande bruna flytningar idag men inte lika mörka och har värk där nere idag, vad är på gång???

• Hjärtat78
    Cissi87 skrev 2011-03-22 11:12:39 följande:
    Ne det förstår jag verkligen. Inge kul alls att lägga sej under kniven. Jag har bara en fungerande äggstock och det lyckades iallafall. Även om deet tog tid. Tog ca 6månader efter operationen. Det va då dom upptäckte att det va tre endo cystor. Två på den vänstra så dom hade tvinnat runt äggstocken så den hade strypts. Men dom lät den vara, "kunde kicka igång, även o dte inte va troligt" sa läkarn.
    Precis när jag blev gravid hade jag rödbruna flytningar i några dagar. Kan vara så att det blöder lite när ägget borrar sej in i moderkakan tydligen. Sen sa dom att det kan beror på att man har en känslig livmoderhals oxå.
    Nu har det gått 1 år sen jag blev gravid sist, men jag känner inte av min endo så mycket, även om dom säger att den är ganska aktiv. Ska gå på VUL nästa vecka och se hur det ser ut med cystan, för när jag hade tant röd i januari på andra dagen så kändes det som hela magen sprack och krampade och kunde inte ligga eller sitta. Och så ont har jag aldrig haft tidigare eller efter den gången, så mitt har dykt upp i höst efter ha ätit p-piller länge och eftersom det inte gått så började jag med BDG för se om min hormonrubbning efter X kunde bli bättre och det har den, berättade det för läkaren igår och hon var inte så glad för det men jag måste chansa. Fick provera ifjor och det fungerar inte med min mage... Så det är väl bara att vänta och se om blödningen slutar eller om det kan vara nått annat. Känns som mensvärk idag och att det fortfarande kommer brunt.. Men vi har inte haft mys sen i fredags och blödningen kom i söndags..

Så der är bara att vänta och se vad som händer dom närmaste dagarna..
  • Hjärtat78

Varför jag blödde rött i söndags vet jag inte, men imorse kom tant röd med kraftig smärta  på vänster sida.
    Känner mig inte ledsen utan lättat för jag vill inte ha ett vinterbarn pga vissa skäl, hoppas istället på
    ett vårbarn 2012. Kommer inte ta Apiforcen denna månaden pga min endo och se hur kroppen reagerar utan tabletterna, nu vet jag att min cykel är normal och se om den fortsätter så med 28 dgr.

• Hjärtat78

Nu har tant röd gett sig av för denna gången och inväntar äl...Även lagt till rosenrot så får vi se om det blir någon skillnad...

• Hjärtat78

Jag fick en ilning i höger sida nu i eftermiddags och kom från ingenstans som släppte efter en lite stund. Så jag tog ett ÄLtest och det kom fram 2 streck, bara och vänta på BIM om 2 veckor. Samt imorgon ska jag på VUL för min endo och samtidigt vara med att sprida kunskap om endometrios till fler gynläkare i Skåne som ska på utbildningen på MAS imorgon. Får 2 flugor i en smäll!!

Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?