• Elinm

Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)

Hej! Är en tjej på 21 år som drömmer om ett barn... Slutade med p piller och började försöka bli gravid i juni 09... Men ännu har inget hänt, startade en utredning och enligt läkaren är det inget fel på varken mig eller min sambo! Ska börja med pergotime nu nästa vecka! Någon som vill snacka lite och stötta varandra på vägen efter detta efterlängtade barn? Stor kram

• Svar på tråden Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)
  • mollan4
    Elinm skrev 2011-02-09 09:45:17 följande:
    Mollan4: förstår att det är nervöst! Jag tog precis min första tablett pergotime nu så nu hoppas jag verkligen att detta ska funka! Lycka till håller tummarna för dig! Kramar
    Jag tog min sista pergotime i går så räknar jag med att ÄL kommer dag 8-9 å Gudana vad ont jag hade förra månaden i hela det kvinnliga maskineriet... :) jag hade så ont så jag grina men det gick över på 2 dagar så jag behövde inte åka aukt till nån läkare som tur var, men jag fasar över att jag kommer att ha lika ont igen om några dagar, hoppas att du inte får lika ont som mig.Jag hoppas att allt ser ok ut på fredag.

// kram 
  • Elinm

Mollan4: åh fy fan det lät inte så härligt! Hoppas vi slipper det nu både du och jag kram

• mollan4
    Elinm skrev 2011-02-09 13:43:09 följande:
    Mollan4: åh fy fan det lät inte så härligt! Hoppas vi slipper det nu både du och jag kram
    Är så nerrvös för i morgon då jag ska till salgrenska i göteborg med min sambo, men det kommer att gå bra å hoppas att allt ser bra ut, att det tar sig den här gången men som man brukar säga tredje gången gilt Glad har ju ett försök kvar orkar inte vänta längre.Berättar hur det går i morgon.

//Kramis 
  • Elinm
    mollan4 skrev 2011-02-10 10:09:27 följande:
    Är så nerrvös för i morgon då jag ska till salgrenska i göteborg med min sambo, men det kommer att gå bra å hoppas att allt ser bra ut, att det tar sig den här gången men som man brukar säga tredje gången gilt  har ju ett försök kvar orkar inte vänta längre.Berättar hur det går i morgon. //Kramis 

Förstår att du är sjukt nervös! Men vi hoppas på det bästa nu vet du själv knaprar jag 3 dagar till och håller tummarna:-P har tid för ultra den 17/2! Lycka till imorgon gumman!! Kramar
  • mollan4
    Elinm skrev 2011-02-10 16:39:27 följande:
    Förstår att du är sjukt nervös! Men vi hoppas på det bästa nu vet du själv knaprar jag 3 dagar till och håller tummarna:-P har tid för ultra den 17/2! Lycka till imorgon gumman!! Kramar
    Tack snälla för stödet {#emotions_dlg.flower} lovar att berätta hur det gick i morgon när jag kommer hem.

//kram 
  • Elinm

Hur gick det för dig idag gumman? Kramar

• mollan4
    Elinm skrev 2011-02-11 09:55:00 följande:
    Hur gick det för dig idag gumman? Kramar
    Äntligen har man kommit hem från salgrenska i göteborg å det gick toppen bra jätte duktig läkare som vi fick, hade jätte stora äggblåsor å räknar med å ha ÄL nu i helgen och läkaren rekomenderade oss att älska för både kung å fosterland......hahaha skämt å sido det sa hon inte riktigt med att vi skulle vara aktiva i allafall sen om jag inte blev gravid nu så skulle jag höra av mig igen å ta den sista kuren pergotime å gör ett nytt VUL sen sätter dom in ytterliggare strakare hormoner men redan nu så svarar jag bra på behandligen bara å hoppas att det tar sig nu då.Men humöret är på topp å kämparglöden på max.Hjärta hoppas att det går bra för er oxå.

//kramar 
  • solblek
    mollan4 skrev 2011-02-11 17:56:43 följande:
    Äntligen har man kommit hem från salgrenska i göteborg å det gick toppen bra jätte duktig läkare som vi fick, hade jätte stora äggblåsor å räknar med å ha ÄL nu i helgen och läkaren rekomenderade oss att älska för både kung å fosterland......hahaha skämt å sido det sa hon inte riktigt med att vi skulle vara aktiva i allafall sen om jag inte blev gravid nu så skulle jag höra av mig igen å ta den sista kuren pergotime å gör ett nytt VUL sen sätter dom in ytterliggare strakare hormoner men redan nu så svarar jag bra på behandligen bara å hoppas att det tar sig nu då.Men humöret är på topp å kämparglöden på max.Hjärta hoppas att det går bra för er oxå.

//kramar 
    vad skönt att du svarar bra på behandlingen! jag tog blodprov idag och skulle få veta nästa vecka, vet du hur lång tid det brukar ta? och vad mer exakt brukar man få veta av dem?

mys till det ordentligt i helgen nu! ;)
  • mollan4
    solblek skrev 2011-02-11 18:06:45 följande:
    vad skönt att du svarar bra på behandlingen! jag tog blodprov idag och skulle få veta nästa vecka, vet du hur lång tid det brukar ta? och vad mer exakt brukar man få veta av dem?

mys till det ordentligt i helgen nu! ;)
    Det brukar ta ca en vecka innan man får reda på svaret, så jag ringde efter en vecka till göteborg och frågade hur provsvaret var å det var ju kanonvärden så det var ju bara å kämpa på sen skull man ringa om man blev gravid eller fick mens så skulle man göra om kuren å då bokar man tid för VUL å ser hur allt ser ut med äggblåsor å hur stora dom är osv. sen bestämmer du å din läkare hur ni ska gå vidare om det inte tar sig med pergotime behandlingen.så mycket vet jag i nuläget.

ni får oxå mysa i helgen å ha det gott!! :) 
  • Elinm

Gud vad glad jag blir för eran skull gumman, härligt art höra att allt funkar bra och att du är då glad o stark jag önskar verkligen att det är eran tur nu!! Jag tar sista tabletten pergo imorgon, sen snart så kanske det händer för oss!! Det skulle vara en underbar känsla! Så vi håller tummarna för oss bägge nu och kämpar på kramar

Svar på tråden Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)