• Elinm

Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)

Hej! Är en tjej på 21 år som drömmer om ett barn... Slutade med p piller och började försöka bli gravid i juni 09... Men ännu har inget hänt, startade en utredning och enligt läkaren är det inget fel på varken mig eller min sambo! Ska börja med pergotime nu nästa vecka! Någon som vill snacka lite och stötta varandra på vägen efter detta efterlängtade barn? Stor kram

• Svar på tråden Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)
  • 111202
    solblek skrev 2011-02-07 18:10:03 följande:
    alright då hänger jag med! tycker det där är jättekonstigt, vissa säger att man bör göra ett vul innan förmodad ägglossning och vissa säger att det inte behövs. jag fick inte göra något och har ju med största sannolikhet haft ägglossning (dels känt av det men också för att jag är på dag 21 i min menscykel), tänk så släppte jag flera ägg liksom? lite panikartat haha :)

oj så sent? gud vad deprimerande, men ja jag får göra så. ska ju lämna blodprov på fredag så får vänta tills jag fått besked där om jag fick någon ägglossning eller ej, kan ju vara så att jag inte behöver fler kurer isåfall :D

är det första kuren med pergotime du ska ta snart eller har du kört med det tidigare?
    Hm, det lät ju lustigt! :/ För min gynläkare sa att när jag väl börjar med pergotime är det STRÄNGT sexförbud.
    Sen när jag väl gör ett VUL så är det han som säger att det är ok att börja ha sex igen, eller fortsatt sexförbud, beroende på äggen.

har du regelbunden mens, men ingen ägglossning? eller varför tar du pergotime, om man får fråga? :)

Ja, verkligen, jag blev väldigt ledsen innan jag fick denna asken. Men om min kur nu inte skulle funka, så har ju förmodligen pergotime kommit in på apoteken igen, vilket känns skönt!

Detta är första gången jag kör.. för dig då?

Hur gammal är du? Hur länge har du och din parnet varit tillsammans?
  • Elinm

Mollan4 : okej, hoppas verkligen att det här funkar nu då håller alla tummar och tår för dig!

• Elinm

Msvik: vad roligt att du hittade min tråd då okej ja om det dröjt så länge så börjar man ju fundera såklart! Vi har försökt sen juni 09! Påbörjade utredning oktober 2010! Vi hörs den gumman! Kram o sköt om dig!

• solblek
    111202 skrev 2011-02-07 18:20:15 följande:
    Hm, det lät ju lustigt! :/ För min gynläkare sa att när jag väl börjar med pergotime är det STRÄNGT sexförbud.
    Sen när jag väl gör ett VUL så är det han som säger att det är ok att börja ha sex igen, eller fortsatt sexförbud, beroende på äggen.

har du regelbunden mens, men ingen ägglossning? eller varför tar du pergotime, om man får fråga? :)

Ja, verkligen, jag blev väldigt ledsen innan jag fick denna asken. Men om min kur nu inte skulle funka, så har ju förmodligen pergotime kommit in på apoteken igen, vilket känns skönt!

Detta är första gången jag kör.. för dig då?

Hur gammal är du? Hur länge har du och din parnet varit tillsammans?
    va?! nu får jag ju lite lätt panik här.. min gynläkare sa ingenting om det, han sa bara när jag var där och skulle börja med pergo samma dag, att om åtta dagar från den dagen kan jag få ägglossning (och framåt). borde jag oroa mig nu? har ju inte direkt haft sexförbud här hemma eftersom han inte sa något om det alls!

jag har alltid haft regelbunden mens men efter mitt missfall blev allt rubbat och sen har jag väl haft mens ungefär varannan månad, den kommer lite när den känner för det. har tagit ältest som varit positiva men hur mycket man kan lita på dem vet jag inte. var på gynundersökning just för att jag inte har regelbunden mens alls längre och då såg han att jag hade ganska många äggblåsor men att dem var väl inte optimala, och att pergo skulle hjälpa äggen att släppa. det är första kuren jag kör också och som jag förstått det nu efter att ha läst massa är det extra viktigt med ett vul eftersom man inte vet hur kroppen kommer reagera.. :(

jag fyller 23 i mars och vi har varit tillsammans i två år snart, dock har vi varit bästa vänner sen lekis och varit tillsammans en gång innan (som tog slut pga att jag flyttade) så vi känner varandra väldigt väl :) du då?
  • solblek
    mollan4 skrev 2011-02-07 18:12:02 följande:
    Klart att jag oxå vill vara med........Hjärta jag är inne på min andra pergotime kur just, sen på fredag ska jag göra VUL för å se hur det ser ut.Första kuren fick jag kanon värden på min ÄL men ändå så blev jag inte gravid man blir lika ledsen å förtvivlad varje gång mensen kommer så jag vet hur det käns å kämpa för nått som man längtar efter.Har gott på utredning i 1år nu så det går framåt.Jag fick 3 kurer av pergotime som jag ska äta å blir jag inte gravid inom 3mån så blir det forsättningen på IVF.så vi håller tummarna stenhårt att det lyckas, men har nästan jätt upp hoppet om att bli gravid.Jag har mått rätt ok på pergotimen men humöret är det värsta å man gråter för det minsta lilla så jag beundrar min sambo att han står ut med mig....Skrattande Håller tummarna för alla här!

// Ha det bäst tjejer
    jag hoppas verkligen att det är er tur nu! ge inte upp hoppet, det är ibland det enda man har och som får en att orka fortsätta kämpa :)

håller förövrigt med om humöret man får av pergotime, jag kan börja störtböla för minsta lilla grej haha! har nog de flesta biverkningarna man kan få av pergo men det är värt det :)

lycka till tjejen! <3
  • 111202
    solblek skrev 2011-02-07 20:02:46 följande:
    va?! nu får jag ju lite lätt panik här.. min gynläkare sa ingenting om det, han sa bara när jag var där och skulle börja med pergo samma dag, att om åtta dagar från den dagen kan jag få ägglossning (och framåt). borde jag oroa mig nu? har ju inte direkt haft sexförbud här hemma eftersom han inte sa något om det alls!

jag har alltid haft regelbunden mens men efter mitt missfall blev allt rubbat och sen har jag väl haft mens ungefär varannan månad, den kommer lite när den känner för det. har tagit ältest som varit positiva men hur mycket man kan lita på dem vet jag inte. var på gynundersökning just för att jag inte har regelbunden mens alls längre och då såg han att jag hade ganska många äggblåsor men att dem var väl inte optimala, och att pergo skulle hjälpa äggen att släppa. det är första kuren jag kör också och som jag förstått det nu efter att ha läst massa är det extra viktigt med ett vul eftersom man inte vet hur kroppen kommer reagera.. :(

jag fyller 23 i mars och vi har varit tillsammans i två år snart, dock har vi varit bästa vänner sen lekis och varit tillsammans en gång innan (som tog slut pga att jag flyttade) så vi känner varandra väldigt väl :) du då?
    Hmm.. jag vet inte omdu ska bli  orolig, men du kan ju ringa och höra?
    Vet inte om det är för att jag äter primolut innan? Jag har faktikst ingen aning. Men det var iallafall vad min gynläkare sa - Absolut sexförbud från första tabletten av pergotime.
    Men känner du dig orolig, så ring! Det är alltid det bästa!

Okej, jobbigt med missfall :( Hoppas du slipper det fler gånger!
    Men det är ju iallafall bra att det finns tabletter man kan få för att hjälpa naturen på vägen! ;)

Okej, vad härligt! Mysigt att ni hittat tillbaka till varandra, då är det ju verkligen ni två som ska vara! :)
    Jag fyller 22 nu i feb, jag & min kille har varit tillsammans i 5 år i okt (herregud vad tiden går fort) och har bott ihop typ lika länge. :)
  • solblek
    111202 skrev 2011-02-08 09:38:38 följande:
    Hmm.. jag vet inte omdu ska bli  orolig, men du kan ju ringa och höra?
    Vet inte om det är för att jag äter primolut innan? Jag har faktikst ingen aning. Men det var iallafall vad min gynläkare sa - Absolut sexförbud från första tabletten av pergotime.
    Men känner du dig orolig, så ring! Det är alltid det bästa!

Okej, jobbigt med missfall :( Hoppas du slipper det fler gånger!
    Men det är ju iallafall bra att det finns tabletter man kan få för att hjälpa naturen på vägen! ;)

Okej, vad härligt! Mysigt att ni hittat tillbaka till varandra, då är det ju verkligen ni två som ska vara! :)
    Jag fyller 22 nu i feb, jag & min kille har varit tillsammans i 5 år i okt (herregud vad tiden går fort) och har bott ihop typ lika länge. :)
    Har gjort det nu och de sa att varje läkare bestämmer själv hur de går till väga och att det inte finns något som säger att man måste göra vul innan ägglossning.. jaja det spelar ändå ingen roll nu eftersom det med största sannolikhet är försent så det är bara att vänta och se! är ju bara tre dagar kvar tills jag ska dit så :)

det är himla bra att det finns sånt här hjälpmedel och fantastiskt bra om det hjälper!

ja det känns helt rätt, antar att det bara var fel tidpunkt sist :) oj fem år! det är galet länge ju haha. hur ser er historia ut? har ni försökt bli gravida länge?
  • mollan4
    Elinm skrev 2011-02-07 19:04:51 följande:
    Mollan4 : okej, hoppas verkligen att det här funkar nu då håller alla tummar och tår för 
    Tack så mycket det kan behövas :) är lite nerrvös på fredag hur allt ser ut å vad läkaren säger osv. går du oxå på pergotime???

ha det gott!

// mollan 
  • mollan4
    solblek skrev 2011-02-07 20:07:38 följande:
    jag hoppas verkligen att det är er tur nu! ge inte upp hoppet, det är ibland det enda man har och som får en att orka fortsätta kämpa :)

håller förövrigt med om humöret man får av pergotime, jag kan börja störtböla för minsta lilla grej haha! har nog de flesta biverkningarna man kan få av pergo men det är värt det :)

lycka till tjejen! <3
    Tack så mycket för stödet...käns så skönt å ha andra att dela detta med då sambon inte förstår vad man går igenom dom gör bara en lite del medans vi tjejer får gå igenom massa tuffa saker å alla känslor som man bär på.Vi hoppas jätte mycket på en liten knodd innan året är slut då jag fick MF för 1år sedan å man tänker på det i bland hur lycklig man var för tetstet som man gjorde hade CB det nya som dom gör reklam om, var säker på att jag inte var gravid så var jag det höll på att svimma av lycka men var väldigt kort.Man ger upp hoppet sen får man ny krafter å kämpa vidare. Hoppas att det går bra för dig oxå.

Lycka till du oxå!
  • Elinm

Mollan4: förstår att det är nervöst! Jag tog precis min första tablett pergotime nu så nu hoppas jag verkligen att detta ska funka! Lycka till håller tummarna för dig! Kramar

Svar på tråden Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)