solblek skrev 2011-02-07 20:02:46 följande:
va?! nu får jag ju lite lätt panik här.. min gynläkare sa ingenting om det, han sa bara när jag var där och skulle börja med pergo samma dag, att om åtta dagar från den dagen kan jag få ägglossning (och framåt). borde jag oroa mig nu? har ju inte direkt haft sexförbud här hemma eftersom han inte sa något om det alls!
jag har alltid haft regelbunden mens men efter mitt missfall blev allt rubbat och sen har jag väl haft mens ungefär varannan månad, den kommer lite när den känner för det. har tagit ältest som varit positiva men hur mycket man kan lita på dem vet jag inte. var på gynundersökning just för att jag inte har regelbunden mens alls längre och då såg han att jag hade ganska många äggblåsor men att dem var väl inte optimala, och att pergo skulle hjälpa äggen att släppa. det är första kuren jag kör också och som jag förstått det nu efter att ha läst massa är det extra viktigt med ett vul eftersom man inte vet hur kroppen kommer reagera.. :(
jag fyller 23 i mars och vi har varit tillsammans i två år snart, dock har vi varit bästa vänner sen lekis och varit tillsammans en gång innan (som tog slut pga att jag flyttade) så vi känner varandra väldigt väl :) du då?
Hmm.. jag vet inte omdu ska bli orolig, men du kan ju ringa och höra?
Vet inte om det är för att jag äter primolut innan? Jag har faktikst ingen aning. Men det var iallafall vad min gynläkare sa - Absolut sexförbud från första tabletten av pergotime.
Men känner du dig orolig, så ring! Det är alltid det bästa!
Okej, jobbigt med missfall :( Hoppas du slipper det fler gånger!
Men det är ju iallafall bra att det finns tabletter man kan få för att hjälpa naturen på vägen! ;)
Okej, vad härligt! Mysigt att ni hittat tillbaka till varandra, då är det ju verkligen ni två som ska vara! :)
Jag fyller 22 nu i feb, jag & min kille har varit tillsammans i 5 år i okt (herregud vad tiden går fort) och har bott ihop typ lika länge. :)