Anonym (mamma med cancer) skrev 2011-03-05 17:44:49 följande:
Jag gör också så att jag frågar mycket om råd och så till mamma så hon får tänka på annat. Nu har det blivit en del samtal till mamma då min son på 17 månader har haft magsjuka för första gången.
Ibland kan det nog vara bra med snabb död. Min svärfar han hade cancer i prostatan länge. Sista året hade han skelettcancer. Han dog helt plötsligt bara av hjärtinfarkt. Han var bättre i cancern, hade fått fina värden och var så glad för det. Var nog bra för han att det gick snabbt. Skelettcancer är ju en väldigt smärtsam cancerform.
Jobbigt din pappa är inlagd. Hoppas det går bra för han och han får bra med hjälp.
Hur reagerade han på cellgifterna?
Nu verkar då min mamma må lite bättre. Hon var lite trött av cellgiftbehandlinen bara. Det som känns lite tråkigt är att min faster dött precis, också cancer. Hon hade cancer i urinblåsan som spridit sig till skelettet.
Kram!
oh beklagar din fasters bortgång!!:(
Denna jäkla cancer, fy fan alltså, har aldrig riktigt för fattat hur hemskt det är, o hur många som drabbas.
Kanske svårt att "fatta" på riktigt innan man själv blivit drabbad.
Skönt att din mamma mår bättre!! Hur längesen e det hon fick sin diagnos?
Min pappa e fortf inlagd o det känns ganska tryggt faktiskt, det kändes så himla osäkert o orligt hemma, nu får han åtminstone hjälp direkt om det är ngt. Han känner själv att det e bättre att vara inlagd, mer tryggt, även om det såklart känns skönare att vara hemma. Men kanske inte när man är så dålig, jag vet inte...
Detta e verkligen en pers, fy fan att han och vi måste ta oss igenom det här. Jävlar alltså. Men vad ska man göra, man måste. Det är så ångestfyllt o tragiskt o sorgligt.
Tyvärr kunde han inte ens få cellgifter den här gången för att han var i så dålig form... vi får väl se när han kan gå det igen. Enda hoppet e ju att han får cellgifter som funkar o bromsar upp det hela!! Önskar så att han åtminstone fick leva lite till, uppleva våren, sommaren. MEN inte till vilket pris som helst. Bara om han kan må bättre o leva lite mer "normalt". Somd et varit nu sista tiden har det varit hemskt, han har varken kunnat äta eller sova o har haft skitont........ Nu ska de observera honom o se hur de kan smärtlindra bättre o se hur han ska få i sig näring (eftersom han inte kan äta). Jag har ingen aning om "det är nära" nu eller inte. Man hoppas såklart på det bästa men..........ja men......han känner själv att han inte kommer komma ur detta nu. Vi får se! Hoppas att han blir styrkt och kan komma hem o sen få cellgifter som funkar sen.
Kram på dej! Vad skönt att din mamma mår bättre! Lev på det lite!