Anonym (hjälplös dotter) skrev 2011-03-01 09:36:28 följande:
tack! Det hoppas jag med, så in i bomben.
Har din mamma cellgiftsbehandling "jämt"? Utan avbrott?
Hur upplever hon allt? Hur mår hon? Hur mår din pappa?
Hur mår DU?
Allt känns som en mardröm. Vårt enda hopp nu är att han svarar bra på cellgifterna. Vill så gärna
att han åtminstone får uppleva en fin vår o sommar, vara i sommarstugan i fint väder osv.
Hur ser din mammas prognos ut?
Min mamma har inte cellgiftsbehandling jämt. Hon har 3 veckor behandling, sen 1 veckas uppehåll. Hon hade så 2 omgångar först och sen var det magnetröntgen som visade att tumören inte växt. Då blev det fortsatt cellgiftsbehandling. Var meningen det skulle bli 2 omgångar med behandling nu också, men hon har fått hoppa över en gång extra för hon hade för dåligt med vita blodkroppar.
Min mamma har mått hemskt förut. Hon har haft så mycket värk och väldigt illamående. Verkar iaf som att hon mår bättre nu, 2 veckor efter hon fått morfinpumpen inopererad. Nu slipper hon iaf ha så ont.
Pappa tycker nog det är jobbigt men han är ju obotlig optimist. Han säger nu att mamma verkar må bättre och vara piggare.
Jag försöker inte tänka för mycket på att mamma är sjuk. Har inte berättat för så många kompisar, tycker det är jobbigt att prata om det. Är väl kanske tur man har fullt upp med 2 småbarn så man inte får för mycket tid på sig att tänka på hur sjuk hon är. Längtar då verkligen tills vi får träffa mamma nästa vecka. Nu får det inte bli inställt igen.
Jag vet inte hur mammas odds är, det som är bra är väl att tumören inte var så stor när den upptäcktes och att den inte har växt. Hoppas att röntgen nästa vecka också visar att hon svarar på cellgifterna. Det känns ju inte så hoppfullt däremot att hon haft så mycket värk och att hon rasat så mycket i vikt. Hon är väldigt mager nu. Hon har gått ner mer än 25 kg på mindre än ett år.
Hoppas det ska gå bra för din pappa nu. Han måste ju få bättre smärtlindring så han slipper ha ont. Värken gör ju att allmäntillståndet blir ännu värre.
Ledsen att det blev lite långt.