• svalsta

Någon mamma som vill träffas PÅ RIKTIGT ?? (södra sthlm)

Hej är en 87:a som är mamma till en 10 månaders tjej (Klara)
    bor i Stureby som ligger i Enskede. Dock håller vi på säljer lägenheten nu och planerar flytta (Vendelseö/Haninge hållet)

Vill träffa andra mammor i mitt område, helst södra sidan av sthlm! =)

Är trött på alla trådar man skriver i, där andra också vill träffa andra mammor, men de känns som de flesta trådar spårar ur och ingen träffas ändå?

De flesta mammakompisar jag har, ska börja jobba nu i vår (då deras sambos ska ta över föräldrarledigheten)
    Känns som de kommer bli ganska ensamt då ja ska vara hemma till hösten 2011

Hör gärna av er!

• Svar på tråden Någon mamma som vill träffas PÅ RIKTIGT ?? (södra sthlm)
  • Hanniz84
    svalsta skrev 2011-05-05 09:42:09 följande:
    Hej tjejer =)
    Ledsen att jag inte varit aktiv i den här tråden, men det har varit mycket som hänt sedan jag skrev tråden.

Nu till saken, vi har nu köpt radhus i Haninge kommun, så ni som bor i Haninge, om ni har lust att ses vore de jättekul =) Vi flyttar den 15 juni!
    tycker absolut vi ska ses så fort ni kommit i ordning
    ISA 1/8-2009 <3 LEO 23/3-2011 <3
  • Lindizzzen

Hej hej. Här är en till som e mammaledig i haninge. Sonen är 6 månader nu och jag skulle verkligen kunna tänka träffas och fika och låta barnen få roa sig lite.

Bor i handen, ca 10 min gångavstånd från centrum.

Kramar 

• svalsta

Vad roligt!! Vi har köpt i Slätmossen, någon som känner till området? Vi flyttar in helgen den 18-19 juni, så de är inte långt kvar!
    Vi skulle ju kunna ses nån dag om de är fint väder, nån som känner till en bra park i trakterna? Rudan finns ju förstås om ja inte minns fel =)

• Hanniz84
    svalsta skrev 2011-05-20 09:57:38 följande:
    Vad roligt!! Vi har köpt i Slätmossen, någon som känner till området? Vi flyttar in helgen den 18-19 juni, så de är inte långt kvar!
    Vi skulle ju kunna ses nån dag om de är fint väder, nån som känner till en bra park i trakterna? Rudan finns ju förstås om ja inte minns fel =)
    Rudan är jättefint, men i "gropen" finns det en mkt bättre lekplat,( rudan har inte ens en rutschkana, o det är det enda min dotter vill göra ) o där är oxå väldigt mysigt att vara...
    jag går hellre dit när jag har barnen med mej... då kan man leka en stund o sen sätta sej o fika nånstans där ...

men det är bara ett förslag
  • Lindizzzen

Slätmossen e precis runt husknuten för mig. Och håller med hanniz84 att gropen är ett bättre alternativ och närmre än rudan =)

• Yozefeehn

Halloj !

Jo, rudan är nog den aldra bästa lekparken om man tittar i handenområdet..
    Man kan ju absolut ses där. Finns ju fina gräsmattor och allt där.

En träff där kanske någon fin "sommardag" ?

• svalsta

Det tycker jag låter kanoners!

Men nu planerar vi för 3-4 veckor framåt eller ? haha

Jag kan innan också om någon annan kan, behöver ju inte vänta, bara för att vi inte flyttat dit än =)

Nästa vecka? Föreslå en dag! Månd eller tisd om de är fint väder?

Gropen vet jag inte vad det är för ställe men det blir säkert jättebra!

/D

• Yozefeehn

Jag kan alla dagar nästa veckan .. Min sambo jobbar natt nästa vecka och vill gärna ha mig och E borta då ;)

Men säg en dag, jag är ledig!

Gropen ligger nära haninge centrum, hittar man inte är det säkraste kortet nog att ta bussen till Söderbymalmskolan.. Därifrån ser man en stor grön gräsgrop ! =)

• Hanniz84

tisdag passar mej bäst, ska iväg på måndag, men då har jag bara lillkillen med mej, dottern är på dagis.. sen kan hon såklart vara ledig om det blir fler dejter , men hon är mer vild än tam så träffas gärna en gång utan henne

jag kan möta upp vid centrum/terminalen om du åker buss Svalsta? jag bor ju ändå där.. o det tar bara ngr minuter till "gropen"

vilka tider passar er?

• Yozefeehn

Jag kan som sagt närsom ..

Beror väl lite på vad som ska göras ?
    Klurigare med mat till kidsen utomhus i lekparker..

Svar på tråden Någon mamma som vill träffas PÅ RIKTIGT ?? (södra sthlm)