Jordgubben82 skrev 2011-01-24 12:40:46 följande:
Tack för alla svar :) Jag fick akut snitt med min första son och jag vill verkligen inte ha snitt igen, men är så rädd för att det kommer bli så eller att jag kommer få en barnmorska igen som inte alls förstår mig. Hade först en underbar barnmorska, men hon som sedan tog över klarade jag inte alls av. Och så e jag rädd att något ska gå ännu mer fel än det gjorde sist vet inte varför.
har en forlossning gått fel en gång så är det inte alls konstigt att man oroar sig igen, fördelen nu är ju att du vet hur du vill ha det och har möjlighet att gå till en aurora, du kan ju även skriva in i din journal att du är extremt rädd för "ditten eller datten" så du kan få den hjälp du behöver när förlossningen har startat.
ang om hur många gånger man går till auroran så tror jag det är något du och hon (skriver hon då det är övervägande tjejer osm arbetar där) kommer övverränns om tillsammans, du ska ju gå så länge och så ofta du känner att du behöver. Jag var där en gång och fick frågan om jag ville ses igen men det behövdes inte för min del, min tjejkompis gick 1 gång varannan vecka i några veckor så dom brukar vara flexibla :)