Hur långt innan ska man gå på auroramottagningen? Och hur går det till?
Kommer inte ihåg när jag började på Aurora i min andra grav. Tyckte det var ganska bra men hjälpte inte så mkt, det beror nog på vad man vill ha hjälp med. Hade en jobbig förstaförlossning och var livrädd för andra. Ville dock inte ha snitt eller igångsättning odyl och är ganska påläst om smärtlindring etc. Vi pratade igenom förra gången och hur vi skulle kunna göra det bättre denna vilket inte hade ngt konkret jag önskade mig. Fick dock ett väldigt fint omhändertagande andra förlossningen som gick hur bra som helst utan mer smärtlindring än lustgas i c:a 10 min, innan dess endast massage och dusch. Berodde nog även mkt på att jaghade en lugn o trygg bm som jag kände att jag kunde lita på och slappnade då av och ville vänta m bedövning in i det sista. Om du har en bra aurorabm så försök komma fram till vad du är rädd för och så kan ni prata om vad ni kan göra åt det. Ibland kanske man bara kan tänka sig snitt först men kommer fram till att det finns en annan bra utväg, ibland är snitt det enda man kan komma fram till.Sedan är det ju många som kommer dit utan att alls vilja bli snittade, det finns mkt annat att tala om.