• Livisu

Vilken tid passar det bäst att ringa dig som småbarnsförälder?

Jag tänkte ringa en som är pappaledig men hur tusan vet man när det passar? Vill ju inte störa.

Nu skiljer sig ju säkert middagstiderna åt men om vi tänker oss min indelning...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-20 11:50
    Riktar mest in mig på en vardag

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken tid passar det bäst att ringa dig som småbarnsförälder?
  • Oj vad det blåser

Det beror ju mycket på hur gammalt barnet/barnen är (mat- och sovtider). Men enklast är väl bara och ringa och fråga ifall det passar eller om du ska ringa en annan tid.

• lövet2

Under småbarnsåren har jag haft telefontid efter kl 22 ungefär ...

• Tant Green

Skicka ett sms och be honom ringa upp när det passar?

• Zephir

beror väl på vad man vill? Ring under förmiddagen och be personen ifråga att ringa upp ifall du inte får svar eller om det inte passar just då.

Väldigt vänligt av dig att ta så mycket hänsyn, men det känns som att det är lite överdrivet.

• Twilight
    Zephir skrev 2011-01-20 14:55:46 följande
    Väldigt vänligt av dig att ta så mycket hänsyn, men det känns som att det är lite överdrivet.
    Håller med!

Hit kan man ringa precis när som helst (föredrar efter 10, men...) Kan jag inte svara så skiter jag väl i det, helt enkelt 
    ♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Yosa

Ungefär mellan 13-16 kanske jag skulle svara. Efter 16 kanske man står o lagar middag. Sen efter middagen kan de ju vara en del att göra. Tex kvällsbad eller något inför morgondagen och sen nattning. Efter nattning vill jag helst inte ha samtal då det är en skön stund att få se på Tv och bara "vara". är det något "allvarligt" samtal ("viktigt") då kan ju efter nattning vara en bra tid. Då efter 20 kanske

• Mamma till 3 M

antingen mellan frukosttid och lunchtid (08-11) eller efter lunch o sovstund (14-17)sen e de middags-styr o sen mystid innan läggdags!.. dom flesta e nog vakna efter läggning.. men ja kryper gärna ner redan kl 20 i sängen o vill inte bli störd :P men sen o andra sidan så kan ja prata o laga mat samtidigt osv så här kan man ringa större delen av dagen! :)

• pettsons

hos oss går det bra att ringa mellan5.00-23.00 det beror på att vi har både små och tonåringar, mellan 23-05 är det förbjudet om det inte är något akut, måste ju få sova lite ibland också:) visserligen inte så många som ringer mellan 5-7 på morgonen och ej heller efter 22

• klurifax

Till oss har det varit bäst att ringa mellan 9-22.  Före 9 och efter 22 vill vi vara ifred...  Både när barnen var spädisar och nu när de är 4 och 7 år.

Svar på tråden Vilken tid passar det bäst att ringa dig som småbarnsförälder?