• Livisu

Vilken tid passar det bäst att ringa dig som småbarnsförälder?

Jag tänkte ringa en som är pappaledig men hur tusan vet man när det passar? Vill ju inte störa.

Nu skiljer sig ju säkert middagstiderna åt men om vi tänker oss min indelning...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-20 11:50
    Riktar mest in mig på en vardag

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken tid passar det bäst att ringa dig som småbarnsförälder?
  • Amlin

Alla människor har så otorligt olika tider och de små barnen har så olika rytm, av den anledningen säger vi att alla får ringa när de vill till oss sen så pratar vi/ringer upp  när vi kan. Vi kan liksom inte förvänta oss av omgivningen att de ska veta när vi har lunch, middag, nattning osv. Kan vi inte svara så gör vi inte det då får det ringa ut.

• Serla

Mina vänner som har barn har en förkärlek till att ringa vid halv sju på morgnarna...suck!

• Lussekatten87

Helst efter kl.20, för då är båda barnen i säng och jag har förhoppningsvis tagit en dusch och bara slappar framför dator/tvn.

• logg81

Röstar på efter middagen 18-19... fast det stämmer inte... Man kan ringa när man vill till mej

VIll jag inte prata eller om jag inte kan svara (typ när jag kör bil) så svarar jag inte i telefonen. Stör gör man aldrig. Jag har hittat en urfiffig funktion på min mobil som gör den ljudlös... Fantastisk uppfinning!

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Queenie70

Aldrig typ. Jag sätter alla mina telefoner på ljudlöst, för när ungen väl somnat orkar jag inte höra ett ljud mer från någon. *sjukt osocial*

• Jaramla

annat: när som helst. våra oberäkneliga barn vet man ändå aldrig när de sover. sen kanske vi inte svarar om det är mitt i mat/påklädning/nattning eller annat.

• kaosmaskinen

Annat: precis när som helst. Jag har telefonen på ljudlös om det inte passar sig med störande ringsignaler:)

• Heisan

Annat-till mig är folk välkomna att ringa dygnet runt, även när bebbarna var små

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Heisan
    Heisan skrev 2011-01-20 22:31:41 följande:
    Annat-till mig är folk välkomna att ringa dygnet runt, även när bebbarna var små
    Om jag måste välja helt klart efter åtta-helst efter nio.
    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • nyfikengrön

Det beror på vem det är... för vissa är det helt ok dygnet runt men annars så vill jag nog att de provar ringa mig runt lunchtid kanske så kan jag svar på mob trots att jag är på jobbet. Och på kvällarna när dottern sover så vill jag gärna ha MIN tid... sms och msn och så funkar men jag orkar inte prata i telefonen... mamma ringer då o då dock men det är ok. Annars kommunicerar jag mest i skrift m mina vänner numer. Enklast så..

Svar på tråden Vilken tid passar det bäst att ringa dig som småbarnsförälder?