• DiZZY

Inga Gravida i Sörmland ?

Grodans mamma skrev 2011-03-07 10:20:40 följande:

nej då,jag lever med! :=)

någon som har tips på hur man kan få sin bebis att sova bättre på  natten?

hur mycket är era vakna på nätterna?

Ingen aning vad som finns för tips att ge. My sover hela nätter nu sen en vecka tillbaka, hon behöver inte äta på nätterna, kan vakna ibland av att hon gnyr lite men då vill hon bara ha nappen, så hon sover i regel mellan 22-07.  Det enda vi har gjort är att ha en fast rutin när det gäller läggdags, det har vi gjort sen hon var 2 veckor gammal och började sova i sin säng. Och nu kan hon skilja på dag och natt. Sen att hon kanske inte förstår så mycket av rutinerna är en annan sak :) Men jag tycker om att ha rutiner, speciellt vid läggdags. 
  • DiZZY
    Mamma8412 skrev 2011-03-15 19:55:13 följande:
    Hur är det me alla som fått bebis?   Hur funker era rutiner osv ?? 

Enda rutiner vi har är när det är dags för My att gå och sova för natten, har kört med samma rutiner sen hon var två veckor, för det är ungefär de då kan börja skilja på dag och natt. Och jag tror det har lönat sig, hon vet mycket väl att nu är det natt och dags att sova. Börjar att ta på pyjamas, byta blöja och sedan sätter jag mig i sovrummet med henne, släcker ner och matar henne. När hon har ätit färdigt sitter vi och myser en stund, sen pussar jag henne god natt, lägger ner henne i sängen och släcker lampan och går ut - hon somnar inom ett par minuter och sover sen till morgonen. Det är lite olika när jag nattar henne, men mellan 21-22 på kvällen.

Shit, hon blir redan 2 månader nästa vecka....
  • DiZZY

Vad söööööt hon är eran tjej, Mamma8412

Våran glada lilla skrutt som blir 2 månader nästa vecka... hua vad tiden går...
  • DiZZY
    Mamma8412 skrev 2011-03-17 11:38:06 följande:
    Tack detsamma Glad
    Är de skrattgropar ja ser ??  eller ser ja så jävla illa ? hahahaha

Ja fan de e nästan så man längtar tillbax till tiden man var gravid me tanke på hur fort dem växer :(    
    Visst är det skrattgropar :) Det var nästan det första barnmorskan sa när hon kom ut, att hon hade skrattgropar :)
    QueenEM skrev 2011-03-28 11:17:58 följande:
    Nu har alla försvunnit igen?! Hur går de för er med era små bäbisar och er som fortfarande är gravida?
    Fasiken mitt illamående har kommit tillbaka, är inte alls roligt.. Usch vad det är jobbigt. Men den här veckan går jag in i vecka 33 så inte så lång tid kvar, fast det kommer väl kännas som en evighet!

Hallonbladste har nämts här va? Funkar det och från vilken vecka fick man börja dricka sånt? Finns de att köpa i K-holm? Orkar inte sitta och leta igenom alla sidor..
    Ja, datorn är verkligen inte prio ett längre Åh nu har du inte lång tid kvar, så spännande! Sista tiden tyckte jag gick jättesnabbt, hoppas det gör det för dig med. Och det går ÄNNU snabbare när man väl har barn, det är nästan läskigt.  Mitt illamående kom också tillbaka på slutet, dock inte lika illa som i början, men det hände att jag kräktes nån gång i veckan, men det är tydligen vanligt att de symtom man hade i början kommer tillbaka på slutet. 

Jag drack hallonbladste som finns att köpa på hälsokosten här i stan. Om de funkar vet jag inte... jag började dricka det på fredagen, på måndagen kom hon :) Från vecka 34-35 tror jag att man kan börja dricka.  Ska ju även hjälpa till med läkningen efteråt...
  • DiZZY
    QueenEM skrev 2011-03-29 12:53:09 följande:
    å, ni finns fortfarande :D Skönt! hehe!
    Okej, jag får ta och testa hallonbladstet och se vad som händer helt enkelt! :) Men vågar nog inte börja allt för tidigt ifall de verkligen fungerar.
    Börjar känna mig nervös inför förlossningen och att vi inte har allt klart här hemma.. 

Många frågor- Kommer vattnet att gå, vart är jag då? När, var och hur?
    Kommer jag känna att de är dags, gör de verkligen så ont?
    Hur lång tid tar de innan jag får hålla Skruttet i famnen. Kommer allt gå bra?
    Kommer jag ha fruktansvärt ont efteråt, hur länge kommer jag blöda,kommer jag spricka mkt?
    aaa, jag blir alldeles kallsvettig av det här, hahaa!
    Du kommer klara förlossningen galant! :) Men visst är det många tankar som far och flyger i huvudet, det känner jag igen.  Och jag lovar, du kommer att känna när det är dags, det är en speciell känsla och personligen tyckte jag inte att det gjorde så ont , jag hade förväntat mig mer smärta. Du har nåt väldigt spännande framför dig :) Åh vad jag längtar tills nästa gång man får vara med om en förlossning igen, om man har den turen :)
  • DiZZY
    Grodans mamma skrev 2011-03-30 00:35:52 följande:
    en fråga,hur ofta bajsade era 6.veckors-bebisar?
    Lucas har inte bajsat sen igår em och nu börjar vi undra om det är normalt? han har haft ont i magen på em,pruttat massor,sen gick det över..
    My har alltid bajsat runt 2-4 gånger om dagen, och har gjort det sen hon föddes ungefär, och nu är hon 9 veckor.
    Ammar du eller ger du ersättning?
  • DiZZY
    Grodans mamma skrev 2011-03-30 23:41:48 följande:
    tjejen ammar. man blev ju lite fundersam eftersom han har bajsat minst 2 gånger per dygn innan. han bajsade iaf imorse. :)
    Ah ok. För ammas han så kan kan inte bli förstoppad, vilket är vanligt när de äter ersättning.
    Skönt att han klämde ur sig till slut
  • DiZZY
    Grodans mamma skrev 2011-04-05 23:36:20 följande:
    Tänkte någon här kanske ville se hur Lucas ser ut nu? :)

Vilken sötnos ni har Hur gammal e han nu?
  • DiZZY
    Grodans mamma skrev 2011-04-06 17:27:03 följande:
    tackar. =)
    han är 7 veckor idag! :=)
    Oj :) vad tiden går fort! :)
  • DiZZY
    Grodans mamma skrev 2011-04-11 11:38:25 följande:
    Hej alla!
    idag är man en orolig mamma...
    Vi ska till barnmottagningen idag för att se om vår lilla kille har ljumskbråck eller om det är kulorna som vandrat en bit...
    Men oj! :O Hoppas allt går bra/har gått bra. Kram {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?