• DiZZY

Inga Gravida i Sörmland ?

I måndags den 24 Januari kl 15.38 föddes våran lilla prinsessa My.

Förlossningen tog ca 4 timmar från att vi blev inskrivna runt 12-tiden och ingen smärtlindring överhuvudtaget blev det heller. Vi kom hem igår kväll och vi mår kanonbra alla tre.

• DiZZY
    JohannaWislander skrev 2011-01-29 12:09:39 följande:
    Vad gör alla denna härliga lördag :)? 
    Solen skiner för fullt så underbart :) Så här blir det premiärtur med barnvagnen!
  • DiZZY
    Alexandrisss skrev 2011-02-04 11:24:19 följande:

Nu har lilla Albin kommit, den 29/1 kl 01:51.. Världens finaste!! En stadig bit på 4130g och 52 lång. Världens stoltaste mamma!!!

Lycka till alla ni!!

STORT grattis till er fina pojke!
  • DiZZY
    Grodans mamma skrev 2011-02-05 13:27:19 följande:
    är det någon av er som har erfarenhet av hallonbladste?

vecka 37 nu!!! (36+1 enligt familjeliv)
    Jag hann bara dricka det två dagar innan hon kom ut, så jag vet inte, men det ska tydligen fungera bra efter förlossningen. Att man läker bra och så..

Åh inte lång tid kvar nu :D
  • DiZZY
    Mamma8412 skrev 2011-02-08 14:37:51 följande:
    aha okej :) ja trodde de va på hälsokosts affärn nere på stan,Ska ta en tur ner dit om en stund o se om dem har de eller ej.

Jasså hur många dagar har du ? 
    Jag köpte mitt Hallonbladste nere på hälsokostaffären :)
  • DiZZY
    Mamma8412 skrev 2011-02-08 14:44:09 följande:
    Va bra då vet ja att de finns där :) va kostade de? o hur smakar de ? haha
    runt 30 kr nånting :P Minns inte riktigt, jadu, det smakar inte gott. Jag gjorde misstaget att ha i socker - blev föööör sött! Det är inget jag skulle vilja dricka varje dag :)
  • DiZZY
    Mamma8412 skrev 2011-02-08 14:59:08 följande:
    ja de va ju inte farligt ja trodde de skulle kosta multum :) 

Hahahah ja då skippar ja sockret :)  

Hur går de me lilltjejen? :)   e så avis  
    Jag trodde också det skulle vara svindyrt :P

Det går bara bra, tiden bara försvinner iväg! 16 dagar är hon idag! Blir premiär till BVC senare idag Annars är hon snäll, sover, äter och bajsar :D

Snart har du din bebis hos dig oxå, tiden går sjukt fort Det är helt ofattbart när dom väl är ute att dom har legat inne i magen :)
  • DiZZY
    QueenEM skrev 2011-02-09 12:11:38 följande:
    Oj, länge sen jag skrev någe nu.. sitter bara och läser om vad ni skriver, hehe.. Men undar vad är hallonbladste?
    och las-dagar?
    haha, jag fattar ingenting känns de som..
    Om två veckor ska jag och gubben vår första träff med föräldra gruppen..Någon mer som ska dit den 24e?
    Vad jag man för skoj där? :)

Å vad jobbigt de börjar bli med allt som man ska veta, försäkringskassan och allt om pengar, pappren.. ahh, jag blir galen och förstår noll, de blir att boka möte med F-kassan känner jag! :)
    Det sägs att hallonbladse kan sätta igång en förlossning, man får inte dricka det förrän man är i vecka 35 har jag för mig, men annars ska det tydligen hjälpa till med läkningen efter en förlossning.
  • DiZZY
    Mamma8412 skrev 2011-02-10 12:48:30 följande:
    ja här är det 12 Dagar :) 

ja ja hittade en påse med sånt där hallonbladste och massa annat på den sidan den va kanon så det tackar ja så hemskt mycket för :)  
    Woho! 12 är ju ingenting! :) kommer bara säga svisch!

Hoppas ni alla slipper gå över tiden! Heja er!
  • DiZZY
    Grodans mamma skrev 2011-02-10 13:03:12 följande:
    det hoppas jag med,tjejen är inte direkt sugen på att gå över. :)
    hoppas hallonbladsteet gör susen. :)
    Nä det förstår jag! Tycker så synd om dom som går över flera veckor, det kan inte vara kul alls! :(

Ja, jag ska hålla alla tummar jag har för er!
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?