• Mamma8412

Inga Gravida i Sörmland ?

Finns det inga Gravida i sörmland eller är det enbart Sthlm och Göteborg de finns ? Glad

• Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-02-04 14:30:03 följande:
    ja va hos BM i går  kurvan ligger på 40 o de va när ja kollade på den där mått tabellen ungefär ett sym mått som en som väntar tvillingar har i den här veckan hhahaha   men ja läste i går om en tjej som hade ett sym mått på 45 i den här veckan så de kke inte så farligt 

nej min ligger som den ska me huvet neråt :)  

o nej kul är det verkligen inte de e plågsamt som fan Skrikandes men nånstans får man v'äl ta de för de e ju nått man har valt själv genom att bli me barn haha men som sagt   de e ju snart dags så man får uthärda nåra dagar till :) 
    vilken vecka är du i?

i vecka 35 hade tjejen sf mått på 40..
  • Mamma8412

Ja är i vecka 38  snart 39

Ja då är mitt kanske inte så farligt då me andra ord . men är eran bebbe stor nu ?

• Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-02-04 15:00:55 följande:
    Ja är i vecka 38  snart 39

Ja då är mitt kanske inte så farligt då me andra ord . men är eran bebbe stor nu ?
    haha nej då ligger du efter oss. :=)

men anledningen till att tjejens sf-mått var så mycket är för att hon hade lite fläsk på magen innan och så har hon tydligen mycket fostervatten. men själv bebisen ligger +10%,så inte så farligt. han beräknas väga runt 4 kilo,i vecka 35 vägde han 2815gram.
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-04 15:04:14 följande:
    haha nej då ligger du efter oss. :=)

men anledningen till att tjejens sf-mått var så mycket är för att hon hade lite fläsk på magen innan och så har hon tydligen mycket fostervatten. men själv bebisen ligger +10%,så inte så farligt. han beräknas väga runt 4 kilo,i vecka 35 vägde han 2815gram.
    :) innan ja blev me barn så hade ja gått ner lite över 30 kg    o då hade ja ju "typ löst fett " kvar på magen..kanske e drf magen e stor nu då :(    

• Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-02-04 15:47:53 följande:
    :) innan ja blev me barn så hade ja gått ner lite över 30 kg    o då hade ja ju "typ löst fett " kvar på magen..kanske e drf magen e stor nu då :(    

kan vara.. så kan det ju vatra mycket vatten med...
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-04 16:33:03 följande:
    kan vara.. så kan det ju vatra mycket vatten med...
    Ja :( ja hoppas ju på de
    sambon vägde ju nästan  4900 g o va 56 cm lång så ja hoppas verkligen inte att de blir en sån stor bebbe hahaha 
  • DiZZY
    Alexandrisss skrev 2011-02-04 11:24:19 följande:

Nu har lilla Albin kommit, den 29/1 kl 01:51.. Världens finaste!! En stadig bit på 4130g och 52 lång. Världens stoltaste mamma!!!

Lycka till alla ni!!

STORT grattis till er fina pojke!
  • DiZZY
    Grodans mamma skrev 2011-02-05 13:27:19 följande:
    är det någon av er som har erfarenhet av hallonbladste?

vecka 37 nu!!! (36+1 enligt familjeliv)
    Jag hann bara dricka det två dagar innan hon kom ut, så jag vet inte, men det ska tydligen fungera bra efter förlossningen. Att man läker bra och så..

Åh inte lång tid kvar nu :D
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-05 13:27:19 följande:
    är det någon av er som har erfarenhet av hallonbladste?

vecka 37 nu!!! (36+1 enligt familjeliv)
    Ingen aning :) har inte testat det :) men man får väl ta o göra de om de drar ut på tiden haha
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?