• Mamma8412

Inga Gravida i Sörmland ?

Finns det inga Gravida i sörmland eller är det enbart Sthlm och Göteborg de finns ? Glad

• Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?
  • Mamma8412
    3 barns mamma skrev 2011-02-05 21:56:49 följande:
    Mamma8412: Läste att du är i vecka 39 eller snart härligt för dig snart har du den lilla i famnen istället för i magen :) Nej då jag är inte avundsjuk hihi :P Jag bara vill att veckorna ska gå så att jag får ut mina små. Är så sjukt sugen  på att få lukta och gosa bebis nu hihi..
    Jo de e ju mycke sånt me men man går ju som sagt ALLTID runt och inbillar sig att de e något farligt och så :)  vi kvinnor är bra paranoida :) 

Hahaha jaaa de ska bli så skönt att den kommer ut snart så man kan börja "leva"normalt 
    kliva upp ur sängen utan att behöva lyftkran,börja ut och röra på sig,Slippa svullnaden i kroppen och ja allt sånt där gulligt som hör graviditeten till haha
    men de bästa utav allt är ju givetvis bebben i famnen och allt mys :)  

Men de går ju fort för dig me nu du har ju inte alls långt kvar Glad 
  • Grodans mamma

God morgon alla! kul med en till,välkommen! :)

snart får jag gå hem och sooova!! :) jobbat inatt. snart kommer dagpersonalen och löser av mig!

Idag ska vi på föräldragrupp och sen direkt till BM: ska prata om tjejens svullnad,nu har det gått upp på låren,det kan ju inte vara bra?!  och så har hon helt plötsligt tappat känseln mitt på magen med,fast han inte ens trycker där.. mycket skumma grejer har hon lyckats få...

• Grodans mamma

Hej igen! hemma igen efter föräldragrupp och bm-besök. var sista gruppen idag. och bm konstaterade att lillen fortfarande inte har fixerat sig.
    men hon fick lite panik idag,tjejen alltså! hon vägde sig. sen hon blev gravid har hon gått upp 34 kilo!!!!!!!!!! mycket!!! men så har hon inte kunnat motionera tack vare att hon fick sån foglossning i vecka 14,spydde inget och är full med vätska...

• Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-07 17:13:24 följande:
    Hej igen! hemma igen efter föräldragrupp och bm-besök. var sista gruppen idag. och bm konstaterade att lillen fortfarande inte har fixerat sig.
    men hon fick lite panik idag,tjejen alltså! hon vägde sig. sen hon blev gravid har hon gått upp 34 kilo!!!!!!!!!! mycket!!! men så har hon inte kunnat motionera tack vare att hon fick sån foglossning i vecka 14,spydde inget och är full med vätska...
    Ja de e inge kul att gå upp mycke i vikt
    Sj har ja gått upp 20,,, trodde de skulle vara det dubbla

Eran lilla grabb fixerar sig säkert snart :)  

Våran lilla "tjej" vägde ca 3900 g enligt TUL i dag hahaha så de va inte kul men ja trodde den skulle väga mer,    men de va förmodligen en tjej där inne så de va ju kul att få reda på iaf :)
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-02-07 18:14:14 följande:
    Ja de e inge kul att gå upp mycke i vikt
    Sj har ja gått upp 20,,, trodde de skulle vara det dubbla

Eran lilla grabb fixerar sig säkert snart :)  

Våran lilla "tjej" vägde ca 3900 g enligt TUL i dag hahaha så de va inte kul men ja trodde den skulle väga mer,    men de va förmodligen en tjej där inne så de va ju kul att få reda på iaf :)
    grattis till lilltjejen. :=)  men du hade inte så långt kvar nu va?
  • 3 barns mamma

Hej alla.. I morgon är det ul för mig igen :) Undra hur stora dom är nu. Önskar att veckorna gick fortare vill ju ha mina små tjejer hos mig. Är så avundsjuk på er som snart får sina småttingar :)

Lucas 090815 Mammas pojke
  • EricaN81

När har alla bf här inne? Nyfiken eftersom jag hoppat in sent...=)

Spännande med T UL...vore kul o se den lilla igen...=) Men känns som det nu inte är allt för långt kvar tills bebis ska komma....=) Bara 10 veckor kvar..=)

Imorgon ska jag o sambon ner och skriva faderskapspapper...=)

• Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-07 19:13:24 följande:
    grattis till lilltjejen. :=)  men du hade inte så långt kvar nu va?
    Tackar tackar :)   nej ja går in i v 39 i morrn så de e inte så långt kvar men ja vill verkligen inte gå fullt ut för Hon Kicki beräknade att bebben skulle väga ca 4400 om ja gick tiden ut så de hoppas ja VERKLIGEN inte att ja gör hahahaha 

• Mamma8412
    EricaN81 skrev 2011-02-07 22:37:59 följande:
    När har alla bf här inne? Nyfiken eftersom jag hoppat in sent...=)

Spännande med T UL...vore kul o se den lilla igen...=) Men känns som det nu inte är allt för långt kvar tills bebis ska komma....=) Bara 10 veckor kvar..=)

Imorgon ska jag o sambon ner och skriva faderskapspapper...=)
    Ja har bf den 21 / 2 :)    och du då? :) 

Ja de va spännande me TUL men som sagt mindre kul o få reda på den ungefärliga vikten på bebben haha
    men huvesaken e att den verkar ha de gott där inne och allt tyder på att den är frisk så de e de som räknas :)

10 veckor går snabbare än man tror eller a 7 av 10 av dem iaf haha dem sista 2-3 veckorna e plågsamma :)

Jasså kan man skriva på faderskapspapper redan innan bebben kommit?  :)     fan vore ju kanon att få göra de :)  
  • EricaN81

Jag har bf 20 april...så är ju ett tag kvar...=) Kan tänka mig sista tiden går långsam...=)

Får alla göra tillväxt UL eller är det bara om ens sf kurva börjar bli konstig och inte växa som den ska? Är ju första barnet här så man har ju inte så bra koll på saker och ting..=)

Jo man kan skriva faderskapspapper innan...det är tydligen enklare att göra det innan bebis kommit samt att man kan skriva båda föräldrarna som vårdnadshavare...annars tror jag mamman står ensam och om det händer mamman något undert ex förlossningen så blir det problem för pappan att få vårdnaden...eller ja kanske inte fullt så allvarligt....men de rekomenderade att man skulle göra det innan...=) Detta gäller ju om man bara är sambo och inte gifta....=)
    Du kan maila henne på marie.angeling@eskilstuna.se

Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?