Inlägg från: Grodans mamma |Visa alla inlägg
  • Grodans mamma

Inga Gravida i Sörmland ?

Mamma8412 skrev 2011-03-03 12:29:02 följande:
    Åh så liten och söt :) 
    tack. :=)
    Mamma8412 skrev 2011-03-03 12:28:39 följande:
    ja tiden går alldeles för fort nu tycker jag Glad Hailie e ju redan 1 vecka i morgon Glad

Nu har det äntligen börjat kännas normalt igen eller ja normalt och normalt men man har kommit in i lillans rutiner nu :)   och lite sömn har man fått

Men det jobbiga är att vi var på BB hemvård i går för att träffa Barnläkaren och han konstaterade att hon har en Nyckelbens fraktur,  förstod att de var nått galet eftersom "armen lixom har hängt mer eller mindre samt att hon har skrikit rätt mycket när man klätt på henne  Skrikandes  de hade hon redan vid förlossningen och BB men Läkaren som gjorde undersökningen på henne på BB innan hemfärd sa inte ett jävla ord om att hon hade en fraktur

usch vad jobbigt!! och vad dåligt att de inte sa något från början!!!
    hur kommer det sig att hon har det då?
  • Grodans mamma

nej då,jag lever med! :=)

någon som har tips på hur man kan få sin bebis att sova bättre på  natten?

hur mycket är era vakna på nätterna?

• Grodans mamma
    QueenEM skrev 2011-03-09 12:20:27 följande:
    De visade sig vara foglossning, bläää! Fick bälte och hoppas på att de blir bättre. En lista på saker jag ska undvika också, typ dammsuga.. de gör inte mig någe, haha! :) Hon erbjöd mig även att börja simma, men jag vet inte.. är inte så stort fan av att bada. Hoppas nu att de blir bättre annars kunde jag få testa Tens-apparat också. Någon mer som haft/har foglossning?
    min tjej hade ordentlig foglossning,det fick hon redan i vecka 14.. hon fick bälte,som hjälpte när hon gick! hon simmade även en gång i veckan,tyckte det var jätteskönt när man var i vattnet men sen hade hon änu ondare ett dygn efteråt,så hon slutade efter bara några gånger. TENS:en hjälpte henne!
  • Grodans mamma
    QueenEM skrev 2011-03-09 15:25:43 följande:
    Stackrs henne att de börja redan i vecka 14. Jag är i 30 nu så har ju inte så jätte lång tid kvar , tack och lov. Ja, vissa säger att de är jätte bra med simmningen, andra inte. Ja. jag funderar starkt på tens:en om de inte blir bättre. Känner att jag blir öm av bältet och fruktansvärt kissnödig, haha.. de trycker på på blåsan!
    jag har hört olika om tens:en oxå.  för tjejen hjälpte det en stund efteråt,för en kompis hjälpte det bara när plattorna var igång,så fort hon stängde a var det likadant igen. men testa vet jag,du förlorar ju inget på det,antingen hjälper det eller inte. :)   haha,det har jag inte hört om bältet förut. :)
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-03-15 19:55:13 följande:
    Hur är det me alla som fått bebis?   Hur funker era rutiner osv ?? 

Hej!
    Här blir lillen en månad imorgon!!!
    rutiner har vi inte dirkt några än.. borde man ha det vid det här laget? han sover 2-3 timmar i sträck innan han äter. är vaken mer och utforskar tv:n och babygymmet. :)  dock är han genomförkyld nu. :(
  • Grodans mamma

tjejen drack oxå hallonbladste,efter en vecka gick vattnet. :=)

här är det oxå fullt upp,Lucas blir 6 veckor imorgon!!! nu har vi rensat ur allt i storlek 50,nu är det 56 som gäller.. stora killen! ;)  på fredag ska vi till BVC ohc kolla hur mycket han väger,2 veckor sen sist då han vägde 3800.

• Grodans mamma

en fråga,hur ofta bajsade era 6.veckors-bebisar?
    Lucas har inte bajsat sen igår em och nu börjar vi undra om det är normalt? han har haft ont i magen på em,pruttat massor,sen gick det över..

• Grodans mamma
    DiZZY skrev 2011-03-30 10:40:53 följande:
    My har alltid bajsat runt 2-4 gånger om dagen, och har gjort det sen hon föddes ungefär, och nu är hon 9 veckor.
    Ammar du eller ger du ersättning?
    tjejen ammar. man blev ju lite fundersam eftersom han har bajsat minst 2 gånger per dygn innan. han bajsade iaf imorse. :)
  • Grodans mamma
    DiZZY skrev 2011-03-31 11:27:01 följande:
    Ah ok. För ammas han så kan kan inte bli förstoppad, vilket är vanligt när de äter ersättning.
    Skönt att han klämde ur sig till slut
    ja,jag har oxå hört att de inte kan bli förstoppade när de ammas,vilket känns bra!
    haha ja,det var skönt,proppfullt i hela blöjan och upp på ryggen. mysigt så. :)
  • Grodans mamma

tack för svaret. vi använder minifom sen han var 3 veckor,det funkar bra,men han blir så ledsen när han har massa gaser på väg ut,det brukar komma på morgonen. och så på em blir han ledsen när han ska bajsa igen.
    :(

Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?