Inlägg från: Grodans mamma |Visa alla inlägg
  • Grodans mamma

Inga Gravida i Sörmland ?

Mamma8412 skrev 2011-02-08 14:12:48 följande:
    hahahaha :) 

Ja har ni köpt det nu ?   var köpte ni erat ?  
    japp! :) från nån sida som hette refresh... tjejen tyckte det var helt ok!

någon av er som vet var man ska ringa och kolla sina las-dagar?????
  • Grodans mamma

det som tjejen dricker tyckte hon makade typ som lipton-te. hade i en sked socker åt henne men hon tyckte det nästan blev för sött då..

jag hade 232 dagar i december 2010,på de där jag går som timanställd.. han snackade om massa annat,andra dagar,hur långt man räknar för olika saker osc.. inte mycket som fastnade.. speciellt inte när hemtelefonen sprakar..

• Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-02-08 15:11:02 följande:
    Hahaha har ni möjligvis bredbandsbolaget??  :) 

ja sånt där e skitkomplicerat ja kan höra me min sambo när han ringer för han e duktig på sånt där   
    nope.. hemtelefonen som hålller på att ge upp bara. :)
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-02-08 15:15:45 följande:
    Hahaa ja vi har bredbandsbolaget o de brusar o sprakar i hemtelen när nån ringer o man ringer...fruktansvärt jävla irriterande 
    ja verkligen!!! vi har haft våran ett tag,måste skaffa ny.. vet inte vad vi ska ha bara.. jag har hittat en jag ivll ha,men den vill inte tjejen ha.. så vill man inte lägga ner massa pengar heller..
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-02-08 15:25:56 följande:
    De beror på va ni är ute efter om de e en trådlös vilket jag antar det är :) 

De finns en massa bra till bra priser på netonnet

japp,en trådlös. som kan visa vem som ringer,minnen för telefonbok och så.. som typ alla har..
    får se vad det blir. :)

tjejen ligger och narkar i sängen,låter skönt. :)
    kl 04 var hon på toa,sen kunde hon inte somna igen,jag låg visst och puttade på henne och snarkade.. var lite trött efter att ha sovit 4 timmar på över ett dygn... så hon har slumrat i soffan fram och tillbaka.. så la hon sig i sängen vid 2 och somnade så gott.. :)
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-02-08 15:54:07 följande:
    Åh så skönt de låter :) skulle behöva ta en nap ja me men ja måste ner o köpa lite barnkläder o annat :) 

Men har hon en sån där lång kroppskudde ? tänkte för hennes svullnad o så  
    nu har jag väckt henne då vi snart får besök..  vi har allt klart.. tror jag. :) förutom spegel att ha till baksätet,då vi kommer ha barnstolen bak...

nej det har hon inte.. hon kör med vanliga kuddar. :)
  • Grodans mamma

mamma8412-gå in på re-fresh.se,där kan du beställa te,det gjorde vi. :) kom hem efter typ 2 dagar i brevlådan,smidigt. :)

las står för Lagen om AnsällningsSkydd. jobbar man inom vården iaf så räknas las-dagar,har man kommit upp i ett visst antal dagar på 3 år får man förtur på vikariat och sånt.

vi har varit på våran sista föräldragrupp,det var 4 gånger.. första pratade vi om vad man ville ha ut av träffarna,delades in i mammor och pappa-grupper och diskuterade lite. Andra gången pratade vi förlossning,olika smärtlindringar och tittade på förlossningsfilm. Tredje gången missade vi men den handlade om aming, och sista gången vara det psykofrofylax,fick testa olika övningar för att hjälpa den födande kvinnan och lite sånt.

Imorgon em ska vi på informationsträff med försäkringskassan som man kan boka in sig på. kan behövas känns det som,har ingen koll känns det  som....

• Grodans mamma
    QueenEM skrev 2011-02-10 11:15:25 följande:
    Okej, då hade de där med las-dagar inget med graviditet att göra :)

Okej, tack.. då vet jag på ett ungefär vad som händer på föräldragruppen, börjar bli lite nervös, haha! Larvig jag är.. är inte blyg av mig, men tycker de kan va jobbigt att träffa nya människor i början! :)

Ja, de skulle vi med behöva boka in oss på, gjorde ni det via mvc eller hos F-kassan?
    nej det har det inte. :)

inget att vara nervös för. :)  men det är ju frivilligt att gå..

nej jag gick in på F-kassans hemsida och bokade in 2 personer på deras info-möte för blivande föräldrar..
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?