Inga Gravida i Sörmland ?
Ja har ni köpt det nu ? var köpte ni erat ?
någon av er som vet var man ska ringa och kolla sina las-dagar?????
ringde växlen ohc kollade mina las-dagar nyss.. blä.. trodde det var mer...
det som tjejen dricker tyckte hon makade typ som lipton-te. hade i en sked socker åt henne men hon tyckte det nästan blev för sött då..
jag hade 232 dagar i december 2010,på de där jag går som timanställd.. han snackade om massa annat,andra dagar,hur långt man räknar för olika saker osc.. inte mycket som fastnade.. speciellt inte när hemtelefonen sprakar..
dizzy-vad skönt att allt går bra för er!! hoppas det går bra hos BVC sen! :)
mamma8412-gå in på re-fresh.se,där kan du beställa te,det gjorde vi. :) kom hem efter typ 2 dagar i brevlådan,smidigt. :)
las står för Lagen om AnsällningsSkydd. jobbar man inom vården iaf så räknas las-dagar,har man kommit upp i ett visst antal dagar på 3 år får man förtur på vikariat och sånt.
vi har varit på våran sista föräldragrupp,det var 4 gånger.. första pratade vi om vad man ville ha ut av träffarna,delades in i mammor och pappa-grupper och diskuterade lite. Andra gången pratade vi förlossning,olika smärtlindringar och tittade på förlossningsfilm. Tredje gången missade vi men den handlade om aming, och sista gången vara det psykofrofylax,fick testa olika övningar för att hjälpa den födande kvinnan och lite sånt.
Imorgon em ska vi på informationsträff med försäkringskassan som man kan boka in sig på. kan behövas känns det som,har ingen koll känns det som....