Inlägg från: giftfri |Visa alla inlägg
  • giftfri

Tecknad barnporr, Vilks yttrandefrihet

Manga som konstart, är ju erkänt å väldigt stort ute i Världen, skulle bli förvånad om det i slutänden blir en fällande dom...

• giftfri
    ajnas skrev 2011-01-15 14:56:40 följande:
    Jag är utbildad på pubertetsutveckling. Man kan se på en naken kropp om en person genomgått puberteten eller inte. Om inte den tecknade bilden är så pass verklighetstrogen att sådana tecken finns med, eller att det inte framgår på annat sätt att det är ett barn (t ex att den bara når upp till låret på en vuxen person som också är med på bilden), låter jag den passera. Jag tror inte att jag skulle bedöma det som ett barn, om tecknarens intention var att det skulle vara en vuxen. Jag försöker att sätta vad jag TROR åt sidan när jag jobbar, och enbart gå efter det faktiska på bilden. Det kan vara väldigt jobbigt, jag TROR att bilden föreställer en 7-åring som utför oralsex, men det kan lika gärna vara en 20-åring med barnsligt ansikte. Då måste jag låta bilden gå fri.
    Med Manga måste det vara på gränsen till omöjligt att fastställa ålder, eftersom det inte finns riktiga människor som har det utseendet. Allt är ju fiction, "människorna" är ju rena påhitt, med anletsdrag som skulle skrämma skiten ur oss, om det kom några gående IRL, trots att dom ofta är väldigt stilfullt å vackert tecknade..
  • giftfri
    MaLindi skrev 2011-01-15 16:30:35 följande:
    De ska inte ha ngra sätt att få utlopp för sin störning, du säger lixom inte ngt jag inte vet, jag håller helt enkelt inte med då jag anser att tecknad porr VISST kan skada ngn genom en massa ex jag inte orkar skriva om... Tryck Visa endast om du vill veta vart jag står i frågan...