• Jenkis

äggdonation; du med?

Blå damcykel skrev 2012-09-15 21:38:42 följande:
    Får man kika in i tråden?
    Sprayar för fullt för att plocka ut några ägg om knappt 2 v.
    Undrar ju om det är nån av er som kommer få dem Drömmer
    Inte jag i alla fall. Har minst 7 veckor kvar
  • Jenkis
    Wella80 skrev 2013-01-30 21:44:18 följande:
    Äntligen har vår älskade lille Casper kommit till världen!! 2520 gr, 45 cm. En helt underbar känsla efter alla år av väntan och längtan, hopp och förtvivlan! Jag kan också säga att jag inte tänker så ofta på att han kom till genom ÄD, han är helt och hållet vår :)
    Stort grattis! Vad kul att det gick bra hela vägen. Låter på vikt/längd som han kom lite tidigare än beräknat?

Vårt färskförsök som vi gjorde i slutet av oktober gick inte vägen. Nu väntar ett frysförsök om ett par dagar. Runt sportloven vet vi hur det gick. Är väl inte lika hoppfull den här gången och jag vet inte om det är bra eller dåligt?

Pussa Casper från mig.
  • Jenkis
    Wella80 skrev 2013-03-17 15:12:52 följande:
    Tack! Casper har legat under kurvan hela graviditeten, men inom det "normala". Sista månaden fick jag havandeskapsförgiftning så det gjorde säkert sitt att han inte fick all näring han skulle. Jag hade BF 27 jan och han föddes 19 jan. Jag åkte in och ut på BB sedan 5 jan pga högt blodtryck och protein i urin, det var jobbigt. Dels för att det var 1 timmes bilväg dit, och så blev jag ju orolig mitt i allt detta och var rädd för att bli sämre hela tiden. Tillslut satte de igång mig, skönt att de äntligen tog ett beslut! Förlossningen gick snabbt men bra, värkarna kom igång kl 22 och han var ute 02.36 Glad Han växer så det knakar och allt går bra Hjärta

Hur går det för er??
    Vad kul att allting gick bra tillslut! Vilken snabb förlossning! Jag får nöja mig med kompisarnas små bebisar så länge + att min lillebror fick barn i januari. Det går ju det med.

Vi har gjort ett ET och två FET nu. Väntar på resultatet av vårt senaste FET. Vi hade otrolig tur med våra embryon. vi fick ju tre stycken och de både som frystes överlevde upptingen! Nu är det slut i frysen och vi får se när vi kan få en ny donator.

Annars är det som vanligt här.

• Jenkis
    Jenkis skrev 2013-03-21 12:26:53 följande:
    Vad kul att allting gick bra tillslut! Vilken snabb förlossning! Jag får nöja mig med kompisarnas små bebisar så länge + att min lillebror fick barn i januari. Det går ju det med.

Vi har gjort ett ET och två FET nu. Väntar på resultatet av vårt senaste FET. Vi hade otrolig tur med våra embryon. vi fick ju tre stycken och de både som frystes överlevde upptingen! Nu är det slut i frysen och vi får se när vi kan få en ny donator.

Annars är det som vanligt här.

Wella80!
    Plus på stickan men lite blod, färgade flytningar och ganska kraftig mensvärk mellan varven. Vi får se i slutet av april på VUL..
  • Jenkis
    Linn73 skrev 2013-04-02 18:53:35 följande:
    TACK för ditt fina inlägg! Betyder mycket för mig att läsa ska du veta.

Ett litet embryo från ett donerat ägg har flyttat in i mig i dag och det är så mycket känslor. Jag är så oerhört tacksam över att det finns kvinnor som helt osjälviskt donerar ägg för att hjälpa andra. Vill bara tacka den kvinna som hjälpt mig, även om jag inte kan! Samtidigt funderar jag en hel del på donatorn just nu och undrar vem det är. Men en kvinna med ett stort, gott, hjärta har hon ju bevisligen visat att hon är. Tänk vilken fantastisk egenskap som förhoppningsvis får leva vidare i mitt barn.

Stor kram

Fina ord även från dig. Känner också stor tacksamhet till vår donator, men även till den person som gick in som korsdonator för oss. Blir det ett barn som växer upp hos oss är vi evigt tacksamma. Att tre kvinnor som inte känner varann kan skapa något fantastiskt!
  • Jenkis
    Wella80 skrev 2013-07-02 20:42:07 följande:
    Längesedan jag var in här nu, men lycka till alla som är på gång!!

Jenkis hur går det för er??

Vi har fullt upp med vår älskade lilla Casper som är 6 månader snart! Jag håller med er, vi kommer att vara evigt tacksamma för den kvinna som har hjälpt oss att få den finaste gåvan man kan få Hjärta
    Vi vet inte hur det går just nu faktiskt. V. 19 nu och rutin-UL i måndags visade perfekt bebis utom hjärtat... Så nästa vecka skall vi till Uppsala och göra nytt UL och barnkardiolog skall vara med.
  • Jenkis
    Fruhn skrev 2013-07-06 22:07:20 följande:
    Jenkis, oj förstår att det känns väldigt nervöst nu. Jag hoppas verkligen allt går bra i nästa vecka! Håller tummarna för er att det inte är något allvarligt.
    Det var ett allvarligt hjärtfel med dåliga odds till överlevnad och många operationer för att överhuvudtaget överleva...

Slumpen säger läkarna...

Vår fina lilla flicka är i himlen nu. Hjärta   
  • Jenkis
    Lillsudd skrev 2013-07-20 18:49:18 följande:
    Jag är så hemskt ledsen. Jag vet förstås att orden inte finns som borde sägas, men jag har inget annat än ord... Jag hoppas er dotter träffar min pojke där de nu är och att de ändå har roligt och vet att de är oändligt saknade härhemma.
    Vi får hoppas att de har trevligt

Det känns otroligt sorgligt förstås, men även retsamt. Här har man försökt i 10 år och när man äntligen lyckas på tredje ÄD-försöket blir det såhär... Är det någon som missunnar mig barn? Ja, ja. Det hjälper knappast att vara bitter.
  • Jenkis
    Lillsudd skrev 2013-07-25 22:34:34 följande:
    Vet hur du menar, även om åren var färre och det var första ÄD:n. Vad var poängen? Är det här det enda föräldraskap jag får? Ett halvföräldraskap? En livssorg? Efter allt det här? Var det nödvändigt att få veta att det kunde bli VÄRRE? Tack som f-n!

Man får vara bitter, det hjälper nog på sätt och vis... att ta sig själv på allvar ända ned i det svarta hålet där man tja... inte är så trevlig. På ett vis tror jag det hjälpte att helt bara kasta mig in det sjuka föräldraskapet till ett halvbarn som inte levde mer, att jag liksom förblev hel fast det gjorde så ont och var så skrämmande att hälften vore nog. De 8 månaderna mellan Lillsudd och den nya graviditeten var så skrämmande, att inte veta om det aldrig skulle bli mer än så - om det aldrig skulle lyckas mer... Lider med dig som måste in i det nu. Önskar er mjuka händer och varma kvällar trots allt. Inte för att det hjälper men för att det i alla fall är lättare att lida när man slipper slita på sig vintermössan för att gå ut och gråta.
    Caspianne! Självklart får hon vara med! När skall du inboxa mig?

Lillsudd! Jag kan ändå inte låta bli att dra lite på smilbanden när jag läser ditt svar. Kanske kallas svart komik? Precis! Var det nödvändigt att få veta att det kunde bli värre? Om det blir något mer försök och jag lyckas bli gravid så vet jag inte vilket ben jag skall stå på. Skall jag bara skita i all fosterdiagnostik eller skall jag ta reda på så mycket som möjligt och kanske vara tvungen att göra om samma procedur igen?! Fasen vad mycket skit fostret kan råka ut för. Jag vet dock att de som håller till i änglarum är de som fick problem och att statistiken inte säger att det är supervanligt med allvarliga missbildningar.

Just det där j...la valet! Just det där dåliga samvetet för att det var vi som avbröt. Det ger mig mardrömmar! Fast jag vet att jag tog lidandet i ställer för henne. Fast jag vet att vi hade en fin tid tillsammans och att hon hade det bra i min livmoder. Fast jag vet att jag inte skall ha dåligt samvete utan är en bra mor som skonar sitt barn...   
  • Jenkis
    Wella80 skrev 2013-08-09 21:33:41 följande:
    Men Jenkis! Vad ledsen jag blir Gråter Att det skulle behöva bli så när du väl blev gravid, så orättvist!!! Styrkekramar Hjärta
    Piss och skit!

Man kan ju inte annat än att försöka överleva. Satsa på sig själv och hitta orken/hälsan. Sambon är inte förvånad. Vi har ju alltid otur som han säger. Jag försöker vara mer positivt dock. 
  • Jenkis

Skam den som ger sig

Nu stå vi i kö igen och den ängel som hjälpte oss förra gången har sagt att hon kan hjälpa till ännu en gång. Vi är oerhört tacksamma!

Förhoppningsvis går det som planerat och jag får en viloperiod i väntan på nya försök. Den som väntar på något gott... Det känns bra! Vill inte stänga dörren helt, men inte heller rusa in i något för tidigt för min stackars kropp och psyke.   

• Jenkis

Vet inte. En del säger att det kan vara så. Att kroppen känner igen sig. Jag fick mf för åtta år sedan och min kropp verkar inte funka så...

• Jenkis
    Wella80 skrev 2013-11-19 20:25:07 följande:
    Lycka till i nästa försök Jenkis! Tänker på dig!
    Tack!

Väntar med spänning på att de skall höra av sig i dec/jan, så vi kan börja. 
Svar på tråden äggdonation; du med?