Lillsudd skrev 2013-07-25 22:34:34 följande:
Vet hur du menar, även om åren var färre och det var första ÄD:n. Vad var poängen? Är det här det enda föräldraskap jag får? Ett halvföräldraskap? En livssorg? Efter allt det här? Var det nödvändigt att få veta att det kunde bli VÄRRE? Tack som f-n!
Man får vara bitter, det hjälper nog på sätt och vis... att ta sig själv på allvar ända ned i det svarta hålet där man tja... inte är så trevlig. På ett vis tror jag det hjälpte att helt bara kasta mig in det sjuka föräldraskapet till ett halvbarn som inte levde mer, att jag liksom förblev hel fast det gjorde så ont och var så skrämmande att hälften vore nog. De 8 månaderna mellan Lillsudd och den nya graviditeten var så skrämmande, att inte veta om det aldrig skulle bli mer än så - om det aldrig skulle lyckas mer... Lider med dig som måste in i det nu. Önskar er mjuka händer och varma kvällar trots allt. Inte för att det hjälper men för att det i alla fall är lättare att lida när man slipper slita på sig vintermössan för att gå ut och gråta.
Caspianne! Självklart får hon vara med! När skall du inboxa mig?
Lillsudd! Jag kan ändå inte låta bli att dra lite på smilbanden när jag läser ditt svar. Kanske kallas svart komik? Precis! Var det nödvändigt att få veta att det kunde bli värre? Om det blir något mer försök och jag lyckas bli gravid så vet jag inte vilket ben jag skall stå på. Skall jag bara skita i all fosterdiagnostik eller skall jag ta reda på så mycket som möjligt och kanske vara tvungen att göra om samma procedur igen?! Fasen vad mycket skit fostret kan råka ut för. Jag vet dock att de som håller till i änglarum är de som fick problem och att statistiken inte säger att det är supervanligt med allvarliga missbildningar.
Just det där j...la valet! Just det där dåliga samvetet för att det var vi som avbröt. Det ger mig mardrömmar! Fast jag vet att jag tog lidandet i ställer för henne. Fast jag vet att vi hade en fin tid tillsammans och att hon hade det bra i min livmoder. Fast jag vet att jag inte skall ha dåligt samvete utan är en bra mor som skonar sitt barn...