Inlägg från: Korsriddaren |Visa alla inlägg
  • Korsriddaren

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Slats skrev 2011-08-02 12:51:49 följande:
    du kan väl skapa dina egna åsikter och argument istället för att haka på Dr Kungen? (som förövrigt kommer med väldigt bra argument!)
    Det är väl upp till mig att avgöra inte sant?
  • Korsriddaren
    Krokig Krokofant skrev 2011-08-02 12:52:36 följande:
    Glömde Tyskland :)
    Det är olagligt att både använda, inneha och sälja cannabis i Tyskland. Det är en myt att det skulle vara lagligt. Gör om gör rätt!
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 12:54:18 följande:
    Läs upp dig för faan eller sluta skriv om saker du inte vet om du har ju liksom NOLL KOLL:
    Kalifonien avkriminaliserade vid årsskiftet, finns par stater till som har och ska avkriminalisera CB.
    Så först är tre länder i Europa halva Europa, och sen blir en stat i USA halva USA. Du är är inte längre rolig, du är tragisk.
  • Korsriddaren
    Krokig Krokofant skrev 2011-08-02 12:55:03 följande:
    Det gör jag också, men i detta fallet så skapar den ju fler brottslingar? Fler kriminella distribuerar cannabis, fler cannabisrökare blir kriminella. Enligt Maria Larsson har 40% av unga killar på vissa gymnasier konsumerat cannabis det senaste året. Hur mycket av samhällets resurser är du beredd att offra för att lagföra dessa unga?

När blir det orimligt?
    Det blir orimligt först när undersökningarna på nämnda skolor påvisar 0% konsumption av CB.
  • Korsriddaren
    kissepissenkatt skrev 2011-08-02 12:55:14 följande:
    Krokig Krokofant skrev 2011-08-02 12:51:06 följande:
    Tjeckien, Belgien och Portugal.
    Bland andra som har infört lagändringar ja, sen har vi andra länder som ex tyskland spanien sweiz danmark där små mängder ses som bagatel man inte gör nått åt.Du menar du ser gladeligen till att betala för att skapa brottslighet? jag kan inte hålla med.
    Men hälsa du glatt på nästa bandidos eller blackcobra medlem, det är tack vare såna som du som dom lever gott och njuter av skattefria inkomster.
    Tack vare såna som jag. Är du inte på riktigt? Jag har förmodligen hela svenska folket med mig. Du och dina knarkvurmande kompisar tillhör en minoritet i samhället, med helt oproportionell syn på brott och straff. Tack gode gud för att du inte har något inflytande i samhället annat än på ett sketet internetforum.
  • Korsriddaren
    Krokig Krokofant skrev 2011-08-02 12:56:21 följande:
    Vad rättfärdigar då förbudet mot cannabis om inte luthersk moral?
    Jag kan inte tolka dina krokiga tankegångar nog, att jag skall kunna utröna det. Ge du någon form av bevis för ditt påstående istället, det var ju du som kläckte ur dig att det hade med luthersk moral att göra.
  • Korsriddaren
    kissepissenkatt skrev 2011-08-02 13:00:03 följande:
    LÄS vad jag skriver,
    Jag skrev att halva europa har redan avkriminaliserat eller ser mellan fingrarna på det, det finns för den delen cofeshopps i tyskland.

Ingen land i världen har däremot gått emot usa och legaliserat, dom måste göra det först.
    Halva Europa har de facto INTE avkriminaliserat CB. Tre länder förutom Nederländerna. Det är INTE halva Europa.
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 13:04:21 följande:
    Problemet är väl att vi alla här, inser du inte har en aning om vad han säger.
    Tack för att du berättar för mig vad jag vet och inte vet. 
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 12:55:31 följande:
    Påhittad brottslighet är vad dina skattepengar går till.
    Du lägger idag ca 20miljarder på detta, utan någon som helst påverkan på tillgången.
    Påhittad brottslighet? Det ÄR olagligt i Sverige. Den enda som hittar på saker i den här tråden är du och dina kompisar.
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 13:01:31 följande:
    Fel, vissa delstater har avkriminaliserat.
    Berlin har upp till 15g, höjde från 10g för ett tag sedan.

Varför diskuterar du ett ämne du har NOLL KOLL på?
    Källa på det!
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)