carnitas01 skrev 2011-08-02 11:52:26 följande:
Det är förbudet som föder den organiserade brottsligheten med inkomster från CB, folk kommer itne sluta röka.
Så där tar ju du upp en av de större legaliserings punkterna = ta brot inkomster från kriminella nätverk. Vi bryter mot lagar på dagligbasis utan att det rör oss i ryggen.
Och röka Cb är ju ett offerslöst brott, så folk har inga större problem med att röka sig en joint som så. Jaha, till vilken nytta?
De testar ju sällan för om de är onyktra, utan bara kör urinprov som bara visar om det förekommit droger i kroppen ett visst tidspann.
Hade de testat nykterhet, ja då hade ju det varit bra. Att köra onykter av CB är inte speciellt farligt, inte som alkohol som är totalt livsfarligt.
Finns tester i kontrollerad miljö som visar på att körförmåga inte förminskas. Din sista punkt är så fel så det får du göra om :p
Tror du en fett klump behöver bindemedel *facepalm* Förstår att du tycker 60% är hemskt, men ta du läs upp dig på ställen som har en mer aktabaserad orientering än FHI, CAN och liknande ställen.
Nej, det är inte förbud som föder den organiserade brottsligheten, så släpp det. Lagarna finns för att brottligheten finns, inte tvärtom. Att du väljer att bryta mot en massa lagar varje dag, gör inte alla till lagbrytare. Det är inte ett offerslöst brott när den som rökt på sätter sig i bilen och kör ihjäl någon.
Du vet inte mycket om livet hör jag. De företag som testar en inför anställning, kollar inte om man är onykter, utan om man har levervärden som påvisar hög konsumption av alkohol. Urinprovet däremot påvisar om man nyttjar droger.
Att köra bil påverkad av CB är inte farligt??? Du är ju riktigt rolig du. Jag gissar att det är pga sådana verklighetsfrämmande uttalande som ditt, som trenden ökar och att polisen stoppar fler och fler CB-påverkade bilförare.
Det sista du skrev.... jag kan inte bestämma mig för om jag tror att du bara har livlig fantasi, eller om du ljuger medvetet. Dumt var det i alla fall.