Filura skrev 2011-01-22 13:00:15 följande:
Åh vad fantastiskt det var att läsa här!=)
Vi har en biologisk son född -09 och har för avsikt att göra ett syskonförsök IVF (ICSI) innan vi påbörjar adoptionsprocessen på allvar. Tänker dock ställa oss i kö hos Ffia som vi känner starkast för:)
Underbar läsning att det har gått så bra med syskonadoptioner för er andra! Ju mer jag läste era berättelser och tänker på det desto mer självklart känns det att adoptera ett syskon istället för att krångla med fler IVF försök. Vi får fundera lite till.
Tack alla för härlig läsning!
Vi ville också ha ett barn till, men det kändes svårt att ta ett beslut om när skulle det var den perfekta tillfället(vi har lyckan att inte har problem att bli med barn) men så var jag och besökte vaggan
www.vaggan.se i Litauen och träffade där en pojke som jag bara inte kunde släppa med tanken. han skulle passa in i vår familj alldeles perfekt, jag vart kär helt enkelt.
och insåg då att kärleken till ett barn är så mycket större än att barnet måste komma från mig själv. kanske låter konstigt men så känner jag!
Jag skulle vilja säga till alla som funderar på att adoptera, åk till Litauen och besök Vaggans barnhem så kommer ni att känna om det känns rätt, och där finns det så många fina barn som bara längtar efter att få en familj.
Ni får gärna fråga mig om ni har några frågor, jag har varit på vaggan flera gånger.