TheOnlyOne skrev 2010-12-20 17:34:19 följande:
6 januari.
Jag fick inget vändningsförsök, bebisen har alltid legat som den gjort så de ansåg att det var ingen ide att pina mig eller bebisen, jag fick istället grönt att föda i säte om jag vill, för mig förklarade de att det var bättre med sätesförlossning och att om något händer, finns det mycket personal som håller koll och ett team redo för op om det måste bli snitt, att det ändå blir som planerat då de vet om att jag finns där.
Nu måste jag bara prata med bebisens pappa, hur han känner och om han kan stötta mitt beslut.
Jag känner definitivt att jag vill försöka föda!
En bukoperation är trots allt en stor operation, med flera månaders rehab, risker för blodproppar, infektioner, att bebisen får andproblem, anknytningsproblem osv, med säte kan det gå som en normal förlossning och kroppen läker bättre + man får till sig bebisen direkt.
Då är det nästan nära på med bf för oss ett par dagar som skiljer.
Har läst lite om det på internet att det är främst dom äldre barnmorskorna som menar på att det går att föda i säte, bara man hjälper till finns tydligen olika ställningar som gör det lättare att föda på det sättet.
Om du nu har bestämt dig för att föda så tycker jag att du ska göra det, jag själv funderar på att skippa mitt vändningsförsök menar hade han kunnat hade han vänt sig redan vid detta laget.
Vill inte utsätta honom för att bli pressad och vriden i magen.
Jag ska prata imorgon med bm hon skulle ringa mig på morgonen då jag inte fick tag i någon idag så jag blir uppringd imorgon på morgonen.
Vill juh gärna föda "normalt" än att gå via ks...men just nu känns det som att välja mellan pest eller kolera...
vändning eller ks.....hursomhelst ingen garanti att bebisen ligger kvar med huvudet rätt.
Det största man missar är just den där närheten att få bebisen i famnen direkt med ks.
Medans man får det vid normal förlossning.
Jag börjar bli mer orolig just nu att jag kanske ska få ett akut snitt istället, vilket jag känner jag skulle få panik för. Fasar för att om jag ska behöva bli nedsövd eller något.
Då jag ofta under dagen får spridda känningar av sammandragnigar började i lördags kväll. Sammandragningar/ förvärar ir vad man ska kalla det, magen blir inte hård utan mer som mensvärk som håller i sig några minuter.