Inlägg från: Mamma Lotta |Visa alla inlägg
  • Mamma Lotta

Kejsarsnitt vs sätesförlossning

Jag vill dela med mig av min erfarenhet, jag gjorde snitt för drygt 18 mån sen med min son som då låg i säte jag hade gjort vändnings försök som misslyckades en hemsk upplevelse!! Man gjorde mätningar på mitt bäcken samt vikt uppskattning och då jag hade 4 barn som fötts vaginalt innan så ansåg man att jag hade goda förutsättningar att klara sätesförlossning dock så ångrade jag mig och valde därför snitt. Jag tror inte att jag väljer snitt om det blir en nästa gång det var hemskt efteråt jag åkte på infektion och hade feber och fick gå på antibiotika i 14 dagar anknytningen var inga problem men jag saknade att få upp min bebis på magen direkt efteråt

• Mamma Lotta

Det tog ett par månader för mig att bli återställd och det var skit jobbigt stundtals en av orsakerna till infektion kan ha berott på att jag har B 12 brist som jag då var omedveten om. Snittet har läkt fint men har dålig känsel i huden runt snittet. Ja vändnings försöket var otroligt smärtsamt skulle inte ens vilja att min värsta ovän fick genomlida det! Tror inte bebis har så ont av det som jag hade.

Svar på tråden Kejsarsnitt vs sätesförlossning