• anju79

Kejsarsnitt vs sätesförlossning

Min son låg oxå i säte. Där jag bor är de inte speciellt positiva till sätesförlossning men det hade jag inte tagit iallafall, jag tycker det är för stora risker med hänsyn till syresbrist, att den skulle fastna o allt det där som du beskrev mm mm.

Vi hade diskuterat vändningsförsök men hann inte då lilleman ville ut tidigare så det blev ett halvakut snitt och det gick såå smidigt och bra. Visst gjorde det ont ett bra tag efter. Inga problem med att knyta an. När han kom ut kom barnmorskan med honom så jag fick pussa på honom. Sen gick hon och min man iväg i ca 20 min och fixade till honom och sen fick jag han en stund på bröstet medans de sydde ihop mig.

Ska tillägga att jag fött vaginalt en gång oxå o visst är det speciellt men riskerna får inte vara vad som helst.

Se till att du får den information du behöver så kanske din oro lättar.

• anju79

Det GÖR ont att föda barn men visst finns det lindring. Har gjort både ks och vaginal födsel och om jag skulle ha fler barn hade jag valt vaginal födsel men aldrig att jag skulle riskera mitt barn för att, då hade det fått bli ks igen utan tvekan. Barnets säkerhet kommer först.

• anju79

Klart men är du ok med att det finns risk att du får ett akut eller urakut kejsarsnitt om nått går fel? Då kanske du missar hela fl. Menar inte att vara nedlåtande men en vän till mig fick urakut snitt pga att barnet fastnade o hon mår dåligt än idag över att hon inte minns nått från barnets födelse. Med planerat snitt går du inte miste om det. Visst är det risk för komplikationer men det finns det med allt.

Ta bara god tid på dig o samla info om för o nackdelar innan du bestämmer dig o känner dig trygg i ditt beslut. Hoppas att allt går bra för dig o din lill*.

• anju79

Sunshiine: Jag hade en mjukisdress med byxor som hade en bredare linning, kändes skönt när det det tryckte/höll emot såret (inte för hårt alltså).  Sjukhuset skjortor är mjuka o bra när man ska amma.Ett tips är att köpa trosor som är lite högre för det är  inget skönt med låga trosor som skaver mot såret.

Svar på tråden Kejsarsnitt vs sätesförlossning