Inlägg från: Babydreamer |Visa alla inlägg
  • Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Inatt drömde jag en sån oerhört härlig dröm... Jag drömde att jag plussade :) Men jag och karln har pratat ut ordentligt nu och vi ska inte försöka att aktivt skaffa barn just nu eftersom han är osäker, men vi kommer fortfarande ha oskyddat och händer det så händer det.. Det känns lite bättre nu för han berättade små "historier" om hur min graviditet skulle bli och det lät så underbart och jag kände att han verkligen vill ha barn, det är bara tiden som inte passar just nu... Så vi får se vad som händer... Det går i perioder men just nu känns det okej med det beslutet...

• Babydreamer

Igår blev jag otroligt ledsen över vad en väninna sa till mig. Hon sa "Vad konstigt att du inte blivit gravid ännu, jag och mitt ex behövde bara slarva nån gång med skydd så blev jag gravid" tack för den käftsmällen liksom... Älsklingen försökte trösta mig med allt det här snacket om att det tar klängre tid för vissa medan en del blir gravida så fort de ser ett par kalsonger... Suck, varför kan aldrig jag få vara en av dom som  det bara funkar för... Kommer ju inte bli nått denna månad heller säkert... Har inte känt av några tecken på ägglossning ännu...

• Babydreamer

Här var det sannerligen lugnt... DazHamster: Det var ju självaste satan att det inte gick denna gång heller för dig! kommer du få någon extra hjälp av din gyn nu när du fått 2 mf på raken? Nästa gång får pyret se till att stanna kvar i magen!

Själv har jag inga symtom om att mensen är på g. Men den har ju gjort lite som den själv velat sista halvåret. Har precis som tidigare månaderna nu ingen som helst förhoppning att det har tagit sig men det känns ändå okej för vi har skaffat en kattunge så jag har en "bebis" att gosa med iaf nu

• Babydreamer

Nä nu är det för tyst här tjejer! Känns ju så tomt när det inte skrivs något i denna tråd Min mens har fortfarandew inte dykt upp och jag har inga känningar att den skulle vara på g heller. För ca 17-18 dagar så hade jag ont i magen i ca 1-2 dagar som jag misstänkte berodde på ÄL. Brukar ha en lutealfas på 16 dagar ungefär... Hopp finns, men i ytterst små doser...

• Babydreamer

Menshelvetet kom idag :( helt utan förvarning :( jag brukar alltid ha mensvärk innan det börjar blöda men denna gång började jag blöda och sen kom mensvärken... jaja skit samma, nu har fanskapet kommit oxå och jag känner mig nere :(

• Babydreamer

Fick höra en så otroligt rolig nyhet för ett par dagar sedan. Jag hade en arbetskollega på mitt förra jobb som genomgick hormonbehandling och en massa annat för att kunna få barn, hon hade nämligen PCO. Jag har inte tärffat henne på en hel evighet men nu fick jag veta att hon är gravid :) det är så roligt när det äntligen händer för de som kämpat så hårt :) blev så glad för hennes skull :) om det nnu bara kunde vara min tur snart... Men men, jag har ju kattungen att gosa med och vi håller på att renovera sovrummet så jag har ju lite annat att tänka på iaf...

• Babydreamer

Tror att jag hade ÄL igår men är inte helt säker. Hade iaf ont i magen, mestadels runt området av hö äggstock. Vi hade massa sex igår så jag hoppas att detta var gången det tog sig :) återstår att se om ca 16 dagar...

• Babydreamer
    MiAmore skrev 2011-07-06 16:00:49 följande:
    Du kör inte med äl-tester? Hoppas det ska ha tagit sig nu iaf
    Nä kör inte med ÄL tester nu... Försöker att inte ta bebisverkstaden så seriöst just nu, men hoppas ju på att det var ÄL häromdagen och att det blir en liten junior :)
  • Babydreamer

roiligt för er som plussat och för er som snart får era små änglar! här kommer det nog aldrig att ske ger upp... mensen kom nästan på pricken den dag jag väntade den... orkar inte försöka mer, lägger ner bebisverkstaden nu... kommer dock fortfarande hålla lite koll på tråden för att få se lite hur ni andra har det.

• Babydreamer

mensen kom igår...igen... :'( orkar inte ens räkna på vilket försök vi är inne på... ska dock till en gynekolog nästa månad för att kolla så att altt ser ok ut...

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!