-
Lika starkt... 2 dagar i rad nu som jag vet om... testade ju inte förrän igår, bara för skojs skull, hade inte tänkt använda ÄL test denna månad... om det nu stämmer att jag har ÄL nu och har en lutealfas på ca 17 dagar så kommer det innebära att mensen kommer komma fruktansvärt sent denna månad... har ju egentligen BIM-7 idag, men helt plötsligt blev det isf BIM-17-18 förstår ingentingLimpan 83 skrev 2011-02-08 15:59:38 följande:är resultatsstrecket lika starkt eller mycket starkare än kontrollstrecket varje gång?
-
Jo jag har alltid två streck men teststrecket brukar vara väldigt svagt.. Igår och idag var teststrecket lika starkt som kontrollstrecket... Helmysko verkligen... Har mkt svårt att tro att mensen helt plötsligt skulle bli 10 dagar sen nu... Mensen har bara varit sen 2 ggr under mina 10 år som jag haft den... Hatar verkligen det här :( Nu kan jag ha BIM antinen 16 februari eller 26.e... Blir ju roligt att gå omkring på jobbet och oroa sig för mens i 1½ vecka där :(Limpan 83 skrev 2011-02-08 16:18:19 följande:Hm..skumt. För mig är det så att jag nästan alltid får två streck men resultatstrecet är inte riktigt lka starkt som kontrollstrecket, så därför inte positivt. men nu i fredags fick jag ju superstarkt utslag men svagt igen dagen efter. Trodde också att jag redan haft min ÄL. Man blir mest förvirrad av de där testerna tycker jag. Men oj vad svåra de är att låta bli.. och beställa hem med för den delen
-
BabyW: Nej!!! Usch vad tråkigt :( trodde oxå att det var din tur nu! Ni verkade ju ha alla rätta korten :( Att det ska vara så svårt för ett litet ägg och en ynka liten spermie av fler flera tusen att mötas...!! Hoppas du får ditt plus nästa månad! Får bli en ny tråd för mars!
-
Kan tyvärr inte heller se något på testerna Kitty82 Men jag hoppas verkligen att det ändå är ett plus du fått! Fortsätt att testa och håll oss uppdaterade!
Här lyser mensen med sin frånvaro, men iom att ÄL valde att komma sent i cykeln så räknar jag inte med BIM förrän 26/2 just nu... Inatt drömde jag att jag var gravid, helt underbart, synd bara att besvikelsen sköljer över en när man vaknar och inser att det bara var en dröm :'( -
Mensen kom igår på cykeldag 40 Nu ger jag upp det här med bebisverkstaden... Inga fler test, inga fler tankar... Tänker köra på "händer det så händer det"... Kommer dock kika in här ibland och kolla hur det gått för er som väntar plus eller mens just nu!
-
Känner mig fruktansvärt uppgiven... Mensen har nyligen slutat men jag känner fortfarande inget hopp om att jag någonsin kommer bli gravid.... Min karl har ett barn sedan todigare så hans simmare fungerar ju tydligen... tänk om det är något fel på mig? Tänk om jag aldrig kommer att bli gravid? Varje gång jag ser en gravidmage eller en bebis så känns det som om en liten bit av mig dör... jag vill ju oxå! Jag förstår verkligen inte hur ni orkar kämpa under så lång tid... Jag vet att jag bara försökt i några månader och att det normalt tar i genomsnitt strax under året att bli gravid... men jag kan inte slå bort tankarna på att jag aldrig kommer få barn... usch... skulle behöva hitta på något annat att lägga fokus på men kan inte för mitt liv komma på något som kan få mig att släppa tankarna på barn...
-
Försöker verkligen lägga den här bebisverkstaden på hyllan nu... försöker intala mig själv att jag inte ska försöka bli gravid förrän sommaren så att jag får en vårbebis isf... Har en app på telefonen som beräknar mina cykler och enligt den så ska jag ha ÄL någon gång nästa helg... Nästan så jag överväger att inte ha sex alls nu bara för att inte få upp förhoppningarna vid beräknad mensdag... Å andra sidan så har mina 2 senaste cykler varit uppåt 40 dagar och min normala cykel ligger på 31-32 dagar så just nu vet jag ju ingenting om hur min cykel ser ut....
-
BabyW: Jag använder bara en enkel liten app som heter Period Tracker. Den räknar ut min genomsnittliga menscykel och det är egentligen det enda jag är intresserad av. Jag har provat Fertilityfriend appen men tyckte att den var för avancerad för mig, då jag inte har någon som helst koll på flytningar osv... Sedan är det också ett medvetet val att jag inte satt mig in i hur min kropp fungerar fullt ut eftersom jag inte vil höja pressen på mig själv...
självklart får ni fortsätta använda min tråd! Jag kommer definitivt fortsätta läsa tills ni alla fått plus :) Kanske slkriver nått inlägg då och då också :)
Nä, nu ska jag försöka motivera mig till att gå till gymmet en sväng... -
Vill bara tillägga att Panodil och Alvedon är typ samma läkemedel fast med olika namn Skiljer lite i ytskiktet bara, dvs att Panodil är glattare yta på :) Man kan äta Panodil som gravid...
-
Har ju glömt att skriva om mitt nya tankesätt... Kom på mig själv häromdagen när jag passerade en pappa med sin son som var runt 2 år så kände jag inte bara den där enorma lägntan som jag alltid känner när jag ser barn. Jag fick en enorm våg av lyckliga känslor och jag kände bara "en dag blir det min tur"
Vilken enorm skillnad det var att få den känslan och inte bara negativt att det händer aldrig mig... Så nu känner jag mig för tillfället inte lika stressad lver att skaffa barn, för att en dag så är det min tur men de negativa tankarna kommer väl som vanligt med mensen sen