Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
BabyW: Den där förgrymmade mensen.... Men skönt att du redan hittat hoppet igen!! Snart ska vi fasen stå under plus listan allihopa!!!
BabyW: Den där förgrymmade mensen.... Men skönt att du redan hittat hoppet igen!! Snart ska vi fasen stå under plus listan allihopa!!!
Usch... Idag känner jag mig totalt nere.... Bebislängtan är återigen på topp, och alla postitiva känslor är som bortblåsta gällande precis allt... Plus dessa negativa känslor så såg jag även att jag kommer bli återbetalningsskyldig vid deklarationen :'( ingen stor summa men ändå... Känner mig så fruktansvärt ledsen och trött på allt... Vill att något positivt ska hända snart!!!!!!
Varför verkar universum tycka om att sparka på dom som redan ligger? Jag känner mig fortfarande fruktansvärt deppig och nu har jag fått munsår.. igen!! har de senaste 3 månaderna nog som mest haft 2 veckor munsårsfritt mellan varven orkar inte med detta... Om allt annat hade varit bra så hade jag kunnat hantera mina munsår, men som det är just nu så sjunker jag bara ännu djupare ner i någon form av depression... om jag bara finge bli gravid så skulle jag kunna stå ut med vad som helst annat som livet har att slänga i ansiktet på mig, så länge det inte skulle vara något skadligt för barnet....
Jag känner mig helt förstörd... Jag och killen har haft ett långt djup samtal och han har tydligen insett att han inte är riktigt redo för barn när allt kommer till kritan :'( Det känns som om han slitit ut mitt härta ur kroppen :'( Min längtan är ju fortfarande enorm! Hur orkar man vänta tills ens partner är redo när man själv är så redo att man kan spricka?? Jag känner panik i kroppen gällande det här nu :'(
Mensen kom igår! Men denna gång var den inte en besvikelse utan snarare en lättnad... Jag har kommit underfund med varför jag mår så psykiskt dåligt emellanåt... Jag har läst en del om diagnosen PMDD och jag tror att det är precis vad jag lider av :( Så därför var det skönt att mensen kom, för då börjar humöret att lätta....
Grattis till er som plussat!! Är så glad för eran skull! Ni har verkligen förtjänat det!
Själv kommer jag nog aldrig att bli gravid... Killen är fortfarande osäker och vi verkar aldrig lyckas pricka in ÄL. Jag har nog kommit underfund med att jag får munsår i samband med min ÄL och då kan vi inte pussa på varandra så romantiken kommer ju av sig... Plus att jag verkar ha väldigt ojämn cykel så jag vet aldrig när jag får ÄL... Suck... bara att lägga ner och hoppas att det tar sig när jag minst anar det...
Lägger till mig på BIM listan. Är helt 100 på att mensen kommer denna månad men ändå måste jag dela med mig av mina symtom denna månad. ÄL var flrsenad så vi har med största sannolikhet missat den med... Jag har tidigare månader blivit väldigt deppig strax efter ÄL men icke denna månad. Denna månad har jag varit på bra humör fram tills igår, men jag är bara lite låg, inte deppig på så sätt... Dessutom har jag den senaste veckan fått enorma nattliga svettningar som gjort att jag sover uselt Det är skönt att inte ha några förhoppnigar om att mensen inte skulle komma, samtidigt som det självklart är en stor besvikelse.. Men det är väl lika bra nu eftersom jag och karln verkar ha olika tankar ang att skaffa barn nu... Varje gång han börjar tveka när vi har sex och han försöker hålla emot när han är på väg att komma så vill jag bara avsluta samlaget och krypa upp i ett hörn och gråta... Jag vill inget hellre än att få bli mamma... :'-(
BIM-LISTAN
DazHamster - ÄL 19 april / BIM 5 maj (15:e försöket)
BabyW - ÄL 23 april / BIM 9 maj (försökt i 22 månader)
Ohbaby - ÄL 25 april / BIM 7 maj? (10:e försöket, inga barn)
Babydreamer- ÄL 25 april/ BIM 12 maj (6 försöket, inga barn)
Tiina84 - ÄL 1 maj / BIM 18-21 maj (9:e försöket, inga barn)
SoMa72 - ÄL 9 maj/ BIM 23 maj (10:e försöket, inga barn)
ACJL - ÄL 10 maj / BIM 24 maj (försökt sen nov -10)
Swn - ÄL ?maj / BIM ? maj (13:e försöket, 2:a barnet)
Lyckliglängtan - ÄL ? maj / BIM ? (12:e försöket)
AgnesGN - ÄL ? / BIM ? (försökt sen dec -10, inga barn)
- listan
Myrran81 - plus på BIM -7
Laref - plus på BIM ?
Systertillknorr - plus på BIM+3
Elle1984 - plus på BiIM -?
Lovika83 - plus på BIM +3/4
Matematik - plus på BIM -1
AngelandDevil - plus på BIM -1
HelenFr - plus på BIM -1
Babymoon - plus på BIM -3
AngelandDevil - plus på BIM -1/ +1
Skruttnorpan - plus på BIM +/- (?)
Delight87 - plus på BIM +1
Adora1 - plus på BIM +8
Daniela01 - plus på BIM -4
Chokladmuffins - plus på BIM ?
Skyrocket - plus på BIM -4
Baby88 - plus på BIM ?
T inne - plus på BIM -4
Dellz - plus på BIM +2
FruDahllöw - plus på BIM -1
Lilla Ego 07 - plus på BIM +1
Limpan 83 - plus på BIM -4
Bebis11 - plus på BIM -6
Deeya - plus på BIM -7
Sommar - plus på BIM -2
Bia 80 - plus på BIM -6
Trollbusarna - plus på BIM -2
LilyRose - plus på BIM +5
Annakoh1209 - plus på BIM ?
MiAmore - plus på BIM -2
Maajsi - plus på BIM + 1
Mensen kom igår Byter datum i BIM-listan... Lär väl vara den sista kvar i den listan snart, eftersom det verkar regna in plus för alla andra...
MiAmore: Vårt förhållande är faktiskt helt fantastiskt egentligen. Anledningen till att han tvekar är för att han funderar på att sadla om, byta jobb, plugga vidare. Men han har inte bestämt sig helt och därför har jag ingen aning om hur länge jag måste försöka kväva min barnlängtan... Vi gör lite halvhjärtade försök ändå, händer det så händer det men han vågar inte ge 100% ännu förrän han bestämt sin framtid....
Sedan måste jag bara fråga.. Jag har senaste 5 månaderna haft munsår vid varje ÄL, och de senaste 2 månaderna har jag börjat få munsår vid mensen oxå! Lider verkligen enormt av detta... Någon som har nått tips som kan hjälpa mig? Anti fungerar inte, ej heller munsårsplåster eller zinksalva Är desperat!
BIM-LISTAN
BabyW - ÄL 23 april / BIM 9 maj (försökt i 22 månader)
Babydreamer- ÄL 25 april/ BIM 12 maj (6 försöket, inga barn)
Tiina84 - ÄL 1 maj / BIM 18-21 maj (9:e försöket, inga barn)
AnniM84 - ÄL 4 Maj / BIM ca 18 maj ( 2 försöket, inga barn)
SoMa72 - ÄL 9 maj/ BIM 23 maj (10:e försöket, inga barn)
ACJL - ÄL 10 maj / BIM 24 maj (försökt sen nov -10)
Swn - ÄL ?maj / BIM ? maj (13:e försöket, 2:a barnet)
Lyckliglängtan - ÄL ? maj / BIM ? (12:e försöket)
AgnesGN - ÄL ? / BIM ? (försökt sen dec -10, inga barn)
DazHamster - ÄL 18-19 maj / BIM 4-5 juni (16:e försöket)
Babydreamer - ÄL 29 maj? BIM 13 juni (7:e försöket, inga barn)
- listan
Myrran81 - plus på BIM -7
Laref - plus på BIM ?
Systertillknorr - plus på BIM+3
Elle1984 - plus på BiIM -?
Lovika83 - plus på BIM +3/4
Matematik - plus på BIM -1
AngelandDevil - plus på BIM -1
HelenFr - plus på BIM -1
Babymoon - plus på BIM -3
AngelandDevil - plus på BIM -1/ +1
Skruttnorpan - plus på BIM +/- (?)
Delight87 - plus på BIM +1
Adora1 - plus på BIM +8
Daniela01 - plus på BIM -4
Chokladmuffins - plus på BIM ?
Skyrocket - plus på BIM -4
Baby88 - plus på BIM ?
T inne - plus på BIM -4
Dellz - plus på BIM +2
FruDahllöw - plus på BIM -1
Lilla Ego 07 - plus på BIM +1
Limpan 83 - plus på BIM -4
Bebis11 - plus på BIM -6
Deeya - plus på BIM -7
Sommar - plus på BIM -2
Bia 80 - plus på BIM -6
Trollbusarna - plus på BIM -2
LilyRose - plus på BIM +5
MiAmore - plus på BIM -2
Brooklyn - plus på BIM -1
Maajsi - plus på BIM + 1
Verkar som om tråden håller på att dö ut Eftersom det är så många som fått sina underbara plus och stackars BabyW vars liv styrt henne åt ett annat håll. Tänker på dig! Själv tittar jag ofta in men skriver inte allt för ofta... Vill helst försöka tänka på nått annat men kan ju ändå inte hålla mig härifrån.
DazHamster: Tråkigt med missfallet men härligt att veta att du kan bli gravid Hoppas pyret stannar kvar nästa gång!