-
Ja det låter konstigt annars... har du pratat med någon bm? Hoppas att du får en glad gubbe snart!!Kitty 82 skrev 2011-02-10 16:16:07 följande:Morgonurinet ska man ju aldrig testa med äl-tester. det vet jag dock. Ja jag får vänta o se om jag kommer få glad gubbe
-
Kitty 82: ingen aning. När har du BIM? Borde ju bli starkare om nu närmar dig ÄL och inte tvärtom?
Bia 80: Jag känner lite som du. Testade mig igår BIM-8, vet att det är på tok förtidigt men känns nästan som att hoppet är ute. Fick ju tidiga plus förrut :( Men ska försöka att ha is i magen och vänta till nästa vecka med att testa igen. Vi får hålla ut tillsammans :) -
Jag har Plussat!! Jag har plussat!! Kan inte fatta det!!! Fick ett fint och tydligt streck nu på morgonen, inte lika starkt som kontrollstrecket men nästan! Ringde min pojkvän och gav honom den bästa alla hjärtansdagpresenten :)
MEN, jag tar inte ut något i förväg. Hade ju nyss ett missfall och blev nu gravid 3½ cecka efter det, så har ingen aning om hur långt jag gått nu. Är nog alldeles föärskt. Är nu livrädd för mf igen och det känns lite som att jag inte kan glädjas just nu till 100% Ska ringa bm nu, bleb´v lovad ett tidigt ultraljud denna gången då det gått fel för mig 2 ggr tidigare.
Stor alla :s dag kram till er -
Tack tjejer!!! Söta ni är!! Men fy, jag är superorolig och analyserar nu allt jag känner och får det bara till att ett mf är på gång. Men ska försöka tänka positivt :)
-
BabyW skrev 2011-02-14 10:47:50 följande:Förresten, lägg in dig på PLUS-listan, när du landat i tankarna!!
Hehe jag vet ju inte hur man gör :P Skulle du vilja vara söt och göra det åt mig? Vore supersnällt!
Nu vet jag ju inte alls var jag befinner mig i min cykel eftersom att jag aldrig hann få en mens efter missfallet. Men fick starkt utslag på ÄL-testet den 4 feb och mf var den 18 jan. Så kanske rimligtvis att jag kan säga att jag fick plus på BIM -4??
Jag blir kvar här precis som förra gången och håller mina tummar för er. Ni 'r alla så underbara och ni kommer alla att få era plus!!!! Kan ta lite tid ibland bara... -
Tusen tack BabyW!! Ja jag hoppas att det är ok att jag hänger kvar? Detta är ju den absolut bästa tråden! Alla är så snälla här :)
-
Om man varit gravid ett tag så syns det direkt, det gjorde det för mig förrut, hann knapt kissa klart på den. men som idag nu när jag plusade, tror det var på BIM -4 så doppade jag stickan i urinet, la den på handfatet utan att titta.. gick och diskade muggen, sedan gick jag in i badrummet igen och då såg jag strecket :) Väntade kanske 1-2 minuter. Men du kan nog vänta upp till 5 min innan du ser efter. Stort lycka till!!! Håller mina tummar för dig!!Tiina84 skrev 2011-02-14 12:48:15 följande:En snabb fråga?
När ska du se på stickan om det blivit nåt? Direkt eller ska man vänta? -
GRATTIS Bebis11. vad kul!!
Blir så ledesen av att läsa att en del av er har det extra kämpigt! Vet att det är en liten tröst men det blir er tur, förr eller senare!!!
Själv är jag så sjukt orolig. Är livrädd varje gång jag går på toaletten, tror att det ska vara blod på papperet.
Så blev jag spå dålogt bemött igår när jag ringde till KK. När jag var upp ditt nu sist eftger mitt senaste missfall för ca 3 veckor sedan blev jag lovad av den läkarena att jag skulle få komma redan i v.5-6 vid nästa graviditet. Så när jag nu ringde och sa det var det en otrevlig tant som bara sa att det inte var någon idé! Men gråten i halsen sa jag att jag blivit lovad och att jag haft det tufft med två tidigare graviditeter som slutat förtidigt :( Hon gick tillslut med på att boka in mig med orden: då får du gå till den läkaren som lovat dig detta(hon kunde ju själv läsa det i min journal, att jag blivit lovad) Ja visst sa jag, det spelar väl ingen roll. VARFÖR ska det vara så svårt att få komma till KK?
Tyvärr kan inte min BM göra ultraljud, de har ingen utrustning. Så funderar nästan på att byta och gå privat..
PS. Tack för alla grattis :) Känns underbart men som sagt, såååå rädd! DS. -
Ja man undrar ju. För det är just de som sitter i telefon som är sådär otrevliga. Läkarna är alltid mycket mer tillmötesgående och förstående. Jag har ahft så mycket otur med allt den senaste tiden och haft rätt varje gång jag misstänkt något. Har fått tjatat och tjatat på att få komma upp, när det har varit alltifrån livmodersinfektion till mf. Alla gånger har jag som sagt haft rätt. Så tröttsamt att behöva kriga för sin rätt. Att när man är som mest sårbar så tar de inte en på allvar.Bia 80 skrev 2011-02-15 10:58:17 följande:Jävla kärring rent ut sagt!!
Vad är det med dessa klimatkterietanter som jobbar på KK. Är de bittra över att de inte själva kan få barn eller??
Jag har hört flera av dessa historier och även råkat ut för en sådan själv när jag sökte för tidig blödning. Hennes kommentar var:" Ja bara för att man ser ett tickande hjärta nu betyder inte att det tickar på om en timma!" Läkaren jag träffade var superbra tack och lov....
Prata med läkaren om detta när du väl kommer dit, de brukar vara mycket förstående!
Är du jätteorolig kan det kanske vara en idé att gå hos en privat BM som kan lugna dig
Lider också med dig ACJL! Ring igen och kräv att få komma nu! De kan väl inte neka dig? -
Kitty 82: Jag har inte full koll på dettta men jag tror att "glad gubbe" eller utslag på sticka betyder att ägglossningen sker inom typ 12-48 timmar. När ägget sen väl släppt så kan det leva upp till 24 (säker) timmar. Så att det nu inte längre visar en glad gubbe betyder vad jag förstår det att ägget släppt och kan nu fortfarande befruktas. Har ni haft sex nu i dagarna så kan ju redan spermierna ligga i äggledaren och vänta på ägget :)
Men att ha sex nu är som jag förstår det inte alls fel att ha. Lycka till