• Limpan 83

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

DazHamster: Hm, aldrig fått ett spökstreck. Hur kan det bli så? Ser att det inte är någon färg, precios som du skrev. Men skumt att det liksom kan bli som en markering där strecket borde vara... Förstår om ni som får/fått så blir fundersamma.

Hoppas att ni får RIKTIGA plus SNART!!
  • Limpan 83
    Bia: Nej det är inte lätt det här med jobb, kariär och vänta barn. jag är ju precis färdigutbildad och hade planerat att få barn typ nu, vilket sket sig :( Så nu är jag gravid och söker jobb.. ingen lyckat kombination. Vill såklart få ett nytt jobb men samtidigt vet jag inte hur mycket jag kommer kuna prestera. Är så sjukt trött och har börhjat må illa HELA dagarna! Ingen lätt sits det här inte. Men men, allt brukar ju ordna sig :)
  • Limpan 83
    Sommar: Grattis!! Vad roligt!!!

Själv är jag skitnervös! Ska på vul idag, väldigt tidigt, är bara i ca v.7 (6+0) och tror inte vi kommer få se så mycket :(
    Hela natten har jag drömt att mkna symtom är borta. Hur mycket jag än klämde på brösten så kändes det inte ett skit :( Illamåendet fanns inte heller där. jag var helt förkrossad! Skönt att vakna upp sen och iaf känna av att de visst finns där :P Men är sååå rädd, tänk om det är tomt!!!

Någon som har BIM i dagarna?
  • Limpan 83

Trist att mensen kommit för en hel del :( Men bra att ni har annat att fokusera på under tiden. man måste nog ha det.

En rolig nyhet: Själv var jag på vul igår och fick se ett liiitet hjärta slå och men svårmätt böna på ca 4 mm. är enligt läkaren bara i v.5+5 ca. Mår dock så sjukt illa nu och la första spyan imorse. Trötteheten är obeskrivlig. Så ibland,i de mörkaste stunder, önskar man nästan att man var sig själv och inte gravid. Så passa på att njuta nu och gör allt ni vill, sedan kommer ni inte ha ork till det!!

Blir fint att få ett januaribarn istället ju :)

• Limpan 83
    BabyW skrev 2011-03-09 15:35:09 följande:
    Usch, just nu känner jag mig som en plågsamt jobbig människa...  Skäms  Har en sån grym huvudvärk nu igen. Har haft det från och till i flera dagar.  Rynkar på näsan  Och feber har jag också haft från och till i några dagar och idag blev det till och med så att jag är helt matt i kroppen. Hade 38,5 nyss (jag brukar ligga på 36,4 som standardtemp annars, så jag känner av dessa två graderna rät mycket), men sedan i helgen har jag haft från 37,2 upp till 38... Vill under inga som helst omständigheter bli sjuk nu!!  Skrikandes Har varken tid, ork eller lust!!! 

Förlåt att jag är gnällig, tjejer!  Rynkar på näsan Blir bara så deppig av att må kass...  Gråter
    Jag hade precis som du tiden innan och även sen när jag plussat, småfeber :) Låg runt 37,4 och sedan efter att jag plussat hade jag nog strax över 38. Kände mig matt och allmänt hängig. Men inget annat, alltså inte ont i halsen eller liknande. Har känt mig så alla gånger när jag plussat.. som att jag ska bli sjuk! Så jag hoppas att det är därför du mår så konstigt och att du har lite småfeber :) Är verkligen er tur nu!! Tänker på dig! Klarar du av att hålla dig ifrån att testa innan fredag??
  • Limpan 83
    BabyW skrev 2011-03-09 17:35:16 följande:
    Limpan - Jag har ju plussat så sent med båda mina barn (mellan 1-2 veckor efter BIM), så egentligen borde jag vänta en vecka efter BIM nu också - minst!
    Det är konstigt det där, att en del plussar tidigt och en del sent. Svårt att hålla sig så lämge som 1-2 veckor efter BIM!! Men då får man leva liiite längre på hoppet också. Fast denna gången har det tagit sig ska du se! Jag tycker att det känns så :)
  • Limpan 83

Hoppas självklart att det tagit sig för er andra också!!! :) Var ett tag sedan det blev ett nytt namn under Plus- listan, så kom igen nu tjejer!!

• Limpan 83

BabyW: vet inte om du minns det men strax efter att jag plussat skrev jag härinne att jag hade feber, 38,4 och var så orolig. Kände mig ju inte sjuk men var trött o lite hängig. Så det kan absolut vara något positivt :)

Bia: Låter ju toppen!! När har du BIM?

• Limpan 83

ne nej nej BabyW- vad är detta??? Jaghade ju en bra känsla i kroppen!
    Underbar du är som redan är laddad inför nästa ÄL, helt fantastisk! Måste ändå kännas skönt att i vår så får ni hjälp och då VET du att du kommer bli gravid. Om det nu sker innan dess så är det ju bara ett stort plus!!!

Njut av helgen nu alla tjejer och försök att ta hand om varandra och släpp tankarna för en stund. Ta en långpromenad i det fina vädret :) Det skulle jag gärna göra men jag ligger inne och mår illa.. kommer knappt ur sängen.

Stor kram

• Limpan 83

Stort GRATTIS Bia!! Underbart! Nu får ni fira riktigt ordentligt i Paris! Skadar nog inte om du tar något glas vin såhär tidigt :)

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!