Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
Hur går det för dig? har mensen kommit igång? tagit något mer gravtest?
Kram
Usch nej, hoppas du slipper sånt jobbigt. Håller tummarna för att det lättar! Snart!!!
Tja du... Hur har det gått..? Nån vettig mens har jag inte haft... Har haft spottings från och till under lördag kväll/natt, i söndags och i måndag och nåt litet i förmiddags. Har klarat mig med bara trosskydd, så jag vet inte om jag vill kalla det mens direkt. Så jag tog faktiskt ett nytt test nyss och det var toknegativt så då kan jag med gott samvete börja med mina Pergo imorgon, som planerat.
Det där med foglossning har jag hört båda delar. Å ena sidan har jag fått höra att "att man har det med första behöver inte betyda att man får det med nästa", och tvärtom då, som du sa att man får det tidigare och värre. Jag började få foglossning runt v.20 har jag för mig det var, men det var först några veckor senare som jag kände av det rätt rejält. Min stackars svägerska fick det redan i runt v.6 eller 7 med sitt första, undrar hur tidigt hon kommer få det med nästa då.. *ler*
Jag har faktiskt bara hört att man får det igen och oftast värre än tidigare, men det hade varit förträffligt om de andra indikationerna kan stämma. Jag slipper mer än gärna foglossning igen!! Fick det i v 16-17 med min dotter och som sagt så hann jag med att få problem förra våren igen. Det började då vid v 9-10... Det är ju inte kul att ha! Och det är inte heller kul att behöva bli sjuksriven för det. Nu har jag iaf turen att mina barn är stors så blir jag gravid igen och får foglossning, behöver jag iaf inte bära barn och sånt. Jag kan nog till och med få hjälp med att bära matkassar och annat. LYX!!!
Jo, din svägerska finns nog i riskzonen för att få problem vid nästa graviditet. Stackare...