• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Trollbusarna skrev 2011-03-29 17:47:08 följande:
    Ja men jag e så jävla less på makens ex till sugga som ALLTID ska jaga runt mig på olika sajter trots att det fasen e över 10 år sedan dom gick ifrån varandra...

Men jag är kvar och håller ett vakande öga på er

Så mig blir ni fasiken inte av med
    Nej, det är rätt!!  Skrattande  INTE lämna!!  Tungan ute
    SoMa72 skrev 2011-03-29 17:47:47 följande:
    ...och så försvann texten som vanligt med den här telefonen, snark!!! Skrev att jag ska kolla in dina bilder när jag sitter vid datorn sen samt att det var bra av dig att byta och trist när man måste pga "dyngskallar"
    Vet inte vad du har för telefon, men det är nog inte telefonens fel, utan snarare FL-appen som är rätt bra kass...  Skrikandes  Ett hett tips är att kopiera hela din text i ditt inlägg, innan du klickar på skicka, så kan du klistra in det igen om inte allt kommer med. Så får jag göra iaf och det funkar för mig!!  Glad
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    Trollbusarna skrev 2011-03-29 17:54:33 följande:
    jag fick ju synbart plus den 25
    Vilket är BIM -..?  Flört
  • BabyW
    DazHamster skrev 2011-03-29 18:03:45 följande:
    En fråga till er alla men ja tycker vi kör på med denna tråd tills alla har ramlat nedanför pluslistan =)? Sen tycker ja de skulle vara skitroligt om vi sen kunde följas åt under allas graviditeter?
    Ja, att alla ska in under PLUS-listan låter som en bra plan!!  Skrattande  Det svåra med att följas i nån gravidtråd är väl att plussen kommit under en längre period, men jag är på. Vi kommer nog på nån bra lösning!  Glad  Fast vi har ju redan tappat många guldkorn härifrån iofs...  Flört
    Trollbusarna skrev 2011-03-29 18:08:12 följande:
    Jag hade ÄL 17:e och så har jag 10 dagar mellan äl och mens så det var väl BIM-2 då da för BIM hade ju varigt i söndags isåfall
    Då skriver vi BIM-2!!  Skrattande

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

LilyRose  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (4:e försöket)

DazHamster  -  ÄL 17 mars / BIM 1 april (14:e försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 15-18 mars / BIM 1-2 april  (5:e försöket, 2:a barnet)
    MiAmore  -  ÄL 20 mars / BIM 3 april (9:e försöket)

Maajsi  -  ÄL 21 mars / BIM 5 april (5:e försöket)
    Swn  -  ÄL 22 mars / BIM 5 april (11:e försöket, 2:a barnet)

Lyckliglängtan 
    -  ÄL 21 mars / BIM 6 april (10:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)
    BabyW
      -  ÄL 23 mars / BIM 8 april (försökt i 21 månader)

Tiina84  
    - ÄL 29 mars / BIM 15 april (8:e försöket, inga barn)
    SoMa72  -  ÄL 2 april / BIM 17 april (9:e försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2
    Bia 80  -  plus på BIM -6
    Trollbusarna  -  plus på BIM -2

HjärtaHjärta
  • BabyW
    Trollbusarna skrev 2011-03-29 18:09:04 följande:
    Japp har vi någon annan tråd sen där vi kan följas åt eller blir det denna också?!?
    Vi får kanske starta en annan tråd, då stackars Babydreamer verkar ha det välidgt jobbigt just nu.  Rynkar på näsan

Eller vad säger vi..?  Obestämd
  • BabyW

Förlåt, men jag MÅSTE bara få gnälla av mig lite, förresten...  Skäms

Jag är ju bara på ÄL+6 idag, men har sedan ett par dagar haft en sån GRYM jä-la halsbränna!!!  Gråter  Kan inte äta vad som och inte dricka en droppe kaffe eller nåt. Och jag har haft magkatarr vid flera tillfällen tidigare i livet, men då brukar jag alltid få en lite svidande känsla i magen först som sen efter nån vecka övergår till svidande plus halsbränna. Aldrig haft det såhär förr! Det bara kom så plötsligt!!
    Pratade med min gyn idag om det kanske kunde vara min Ovitrelle-spruta (den innehåller ju HCG-hormon och man kan ju få halsbärnna vid hormonomslag som t ex i början av en graviditet), men hon trodde absolut INTE att det var sprutan. Hon tyckte isf att det skulle kommit när jag tog sprutan, och inte så sent som 4 dagar efter jag tog den. Då har ju HCG-nivån redan halverats minst en gång... Nähä, så vad händer då??  Obestämd

Dessutom har jag redan börjat få lite svaga molvärks-/mensvärkskänningar... SUCK!! Och jag som bara är på BIM-10 idag... Ska jag behöva känna så här redan då?!?  Skäms  Jag brukar ju inte känna något av att mensen är i antågande ALLS - det brukar mest komma som en total överraskning när den dyker upp...

Klart att jag är beredd att både ha ont i magen och få halsbränna när jag väl är gravid, men jag är urless på att ha "symptom" utan att ens vara gravid... Och halsbränna och molvärk så här tidigt i cykeln är ju ens ett PMS-symptom!!  Skrikandes  (Eller, har jag fel....?  Skäms)

Det är ju själva f-n att det ska vara så svårt att EN enda liten simmare (av i vårt fall 75 miljoner) ska lyckas nå fram till ägget............!!!  Obestämd

• BabyW
    SoMa72 skrev 2011-03-29 18:14:03 följande:
    Jag tycker oxå vi ska fortsätta hålla ihop tills alla fått plus o bebbar...

BabyW, tack för tipset, ska bara lära mig HUR man kopierar med denna lur först...
    Vad har du för någon telefon då?  Glad
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-29 19:27:24 följande:
    Dazhamster: Har tempat mig vid 05:30 denna veckan pga jobb, och liksom förra veckan när jag tempade mig vid den tiden, har den legat på 36,6 både igår och idag. I helgen när jag tempade mig mellan 06:30-07:30 har den legat på 36,8-36,9. Har inga direkta symptom, vilket är väldigt ovanligt. Brukar ha alla möjliga sorters symptom så här nära bim *ler smått* Det enda är att jag fortfarande känner av "mensvärk" i mellanåt, men bara på förmiddagen och om jag vaknar på natten. Annars inget direkt. Lite småöm i brösten i mellanåt, men inget att prata om direkt egentligen. Småvärker nere någonstans mellan äggstockarna och livmodern typ, och i slidan, i jämna mellanrum. Så visst, jag har en del symptom, men dem är väldigt diffusa. Och det känns som att jag har jättemkt flytningar, men när jag tittar i trosan när jag är på toa, är där inte mer än vanligt sas.

Vi som inte plussat ännu kan väl kanske hänga kvar i denna tråden, och någon av dem som plussat kan starta en ny tråd, och hänga där (och invänta oss andra ) OCH här?

Trollbusarna: Tråkigt med folk som snokar SKÖNT att du inte lämnat oss! Tjusiga grav-tester! När testade du plus första gången föresten?

BabyW: Halsbrännan kan jag tyvärr inte komma på något bra att säga. Men menskänningar jag jag haft till och från enda sedan äl. Det minns jag att jag hade den månaden jag plussade med sonen också. Så det behöver absolut inte betyda något negativt!
    Ja, vi får väl se om den eländiga halsbrännan ger med sig snart. Det är lite tröttsamt iaf...  Obestämd

Det med mensvärken låter ju lovande på sätt och vis, men är väl alldeles för tidigt för att tyda på en graviditet nu?!? Skrattande
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-29 20:03:05 följande:
    Ja kanske.. Man hör ju lite olika hur fort ägget fäster. Har hört att det kan ta allt från 3-4 dagar upp mot 7-8 dagar. Om ägget fäst redan efter 3 dagar är det ju faktiskt inte helt omöjligt att börja känna av det på äl+6
    Tack för all info!!  Skrattande  Tja, det återstår väl att se...  Flört  Jag har till och med hört (från min gamla gyn) att det kan ta upp mot 12 dagar, innan ägget fäster. Och visst bör det (rent teoretiskt iaf) även kunna fästa tidigt, med tanke på att man läst om en hel del som plussar så tidigt som en vecka efter ÄL.  Tungan ute  Drömma kan man ju iaf!  Drömmer 
    Men ärligt talat tror jag inte vi lyckades denna gången heller, eftersom det inte blev så mycket sex över ÄL. Får väl se om mensen kommer eller inte...

Funderar bara på om jag får ta mig till VC ang halsbrännan, för det gör förbannat ont!!  Rynkar på näsan  Mensvärken kan jag leva med - även om man helst vill ha ett plus som "tack för besväret"...  Flört
  • BabyW
    DazHamster skrev 2011-03-30 01:11:40 följande:
    Ägget kan säkert fästa på ett dygn också de beror nog säkert på hur fina åh släta kanaler d.v.s. äggledarna är åh sen så är de väl inte torrt där ägget ska trilla ner så du kanske har ett bra glid i dom små juvelerna =) Ja håller tummarna för dig nu igen då =) ja tror att isen behövdes brytas nu då de stått still ett tag på pluslistan men de kommer säkerligen trilla in en hel del nu framöver ;) Vi är ju som sagt inte många kvar på BIM listan så de här ska vi nog kunna fixa =)
    Absolut så tycker ja att vi ska följa åt, ja menar vi har ju stått ut med varandras tjat åh gnat åh skulle säkerligen stå ut med de i nio månader till då man plussat ;) Vi har ju en sån fin åh härlig kontakt här inne med alla =)
    Jag hoppas verkligen att de löser sig för babydreamer för de är ju endå hon som startade denna tråd åh tack vare henne fick vi ju lära känna varandra åh dela varandras tankar åh åsikter. Vi vill ju inte missta henne åh ingen annan för den delen=)
    Ja tror att många som plussat redan håller ett vakande öga på oss åh om inte annat får vi leta upp dom åh erbjuda dom att hänga i den nya gravidtråden? Alla kommer ju förmodligen vara i olika skeden men ändå kul allra helst för oss som blir förstföderskor som inte har en blekaste aning vad vi har gett oss in på xD Då ni andra kan ge tips åh leda oss från oro till positiva saker =)
    Tja ett dygn låter lite väl snabbt, för ägget ska ju vandra en bit och sen ska det ju hinna dela sig tillräckligt många gånger för att kunna ha "ork" att fästa. Men du kanske har rätt att ägget kan sätta sig snabbt...  Drömmer

Håller med till fullo!!! Vi har peppat och stöttat och gnällt av oss till varann, så visst borde vi följas åt tills vi alla fått våra små!!  Skrattande
    Tiina84 skrev 2011-03-30 08:45:40 följande:
    BabyW - Kan ju va en liten bebbe där inne som ger dig halsbränna:)
    Vi hoppas!
    Hahaha!! Jo, det hade ju varit nåt!!  Tungan ute  Liiite väl tidigt för att få graviditetssypmtom än, väl..??  Obestämd  Eller..?! Är här någon här inne som fått symptom så här tidigt och verkligen varit gravid??  Förvånad
  • BabyW
    SoMa72 skrev 2011-03-30 10:06:32 följande:
    Jag har en iPhone, kanske inte ens går att kopiera med den? Har iaf inte hittat nåt än....

Hur mår du idag, gumman?
    Jo då kan man kopiera genom att hålla fingret på texten. Sen får du upp val "markera", "kopiera" osv. Busenkelt!!  Flört

Jo då, min halsbränna är kvar och molvärken kännss av och är stundtals starkare än igår...  Rynkar på näsan  Tack för att du frågade, söta du!!  Hjärta
    Trollbusarna skrev 2011-03-30 10:07:29 följande:
    Jag plussade ju på ÄL+8 så nog fasen kan du ju få gravsymtom tidigt och jag kände ju tidigt med dock svagt
    Ja iofs... Tänkte inte så! Jag vet ju att jag har HCG i kroppen (om än väldigt lite kvar nu), efter min spruta, så jag kan inte testa än på ett tag. Sprutans innehåll tar mins 10 dagar innan det är helt borta. Och det är idag 8 dagar sedan jag tog den, så jag kan tidigast kolla till helgen eller början på nästa vecka. Men återigen - jag tror verkligen inte vi lyckats denna gången heller, med tanke på att vi inte hade sex särskilt mycket över ÄL-perioden...

Vågar inte riktigt bygga upp nåt hopp längre. Vet att fallsträckan blir såååå lång då...  Skäms

Gulligt att ni tror på mig iaf!!  Hjärta
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!