• En Åsa

Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?

Nå, vilken är det?

Ps. Jag har redan testat OCM.

*känslig= blir röd av precis allt, har pormaskar och får lätt finnar.

• Svar på tråden Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?
  • Satiin

Min sambos ansikte spricker av allt.
    Men jordnötsolja på en bomull-pad  funkar kanon.
    Gör rent med den och sen en ny torr pad och torka bort den överflödiga oljan.

• En Åsa
    akademikern skrev 2010-12-08 20:42:02 följande:
    Har ungefär samma problem som dig, och min hy har aldrig fixat de naturliga varianterna (typ Weleda eller Dermanord). Enbart oljor är inte tillräckligt, får väldigt tråkig hy av det. Men äntligen har jag hittat en kombination som funkar för mig - Clarins Gentle Foaming Cleanser för torr och känslig hy, Clarins Face Treatment Oil Blue Orchid samt Nuxe's kräm Crème Fraiche (Normal hy). På vintern lämnar ju hyn mycket övrigt att önska, men det är ändå mycket bättre än vad det brukar vara.
    samma för mig att det blir mkt värre på vintern. Clarins är också noterat!
  • En Åsa
    Satiin skrev 2010-12-08 20:44:47 följande:
    Min sambos ansikte spricker av allt.
    Men jordnötsolja på en bomull-pad  funkar kanon.
    Gör rent med den och sen en ny torr pad och torka bort den överflödiga oljan.
    olja funkar inte för mig. tack ändå!
  • Satiin
    En Åsa skrev 2010-12-08 20:52:26 följande:
    olja funkar inte för mig. tack ändå!
    inte för honom heller, förutom det här :)

Lycka till i stora djungeln! Är jobbigt att inte få det att fungera! 
  • Mrs Statham
    En Åsa skrev 2010-12-08 20:03:14 följande:
    Jag har testat flera olika oljor, tyckte den som funkade bäst var tistel även fast den inte heller var särskillt bra. Testade med olika mängd ricin också,. Jag har altså testat naturlig hudvärd i över ett år och OCM fungerade verkligen inte. Honung funkade ok men ändå inte jättebra.
    För mig funkar typ bara mandelolja, men jag antar att du redan provat den, för den är ju ganska vanlig
  • Sorbus
    En Åsa skrev 2010-12-08 20:51:11 följande:
    samma för mig att det blir mkt värre på vintern. Clarins är också noterat!
    Jag gillar också Clarins. Nu har jag inte kanske extremt känslig hud, men har ändå haft svårt att hitta bra rengöring. Clarins är det som funkat bäst för mig i alla fall.. Jag har haft samma foaming cleanser som föreslogs ovan och tyckte den var bra. Nu har jag Clarins cleansing milk with alpine herbs + Toning lotion with camomile, följt av deras Multi Active krämer.
    Tips: skölj inte bort rengöringsmjölken med vatten utan torka bort med torra bomullspads och sedan pads med toning lotion.
    Nu är produkterna jag har för torr hud, men det finns förstås varianter för fetare hy också.
  • Moi Je Joue
    En Åsa skrev 2010-12-08 20:40:14 följande:
    Mene moy verkar många vara nöjda med, det andra har jag inte hört talas om! jag använder body shops vitamin E just nu, tycker den funkar ok men blir röd av den som av allt annat. Känner igen det med inte för tunnt och inte för flottigt, exakt samma för mig
    skin science är dom som gör "spermakrämen" som alla kändisar hajpade för några år sen, den är bra men syrrans jobb kommer sluta sälja den nu och jag vill inte betala 1100kr.

problemet för mig med rengöringskrämer är att dom lägger sig som en fet hinna ovanpå det torra och kapslar in så jag får ännu fler utslag, samma med oljor. därför intimtvål funkar, ingen fettig hinna men ändåv äldigt mild och tar även bort allt smink,  så nån bra och ordentligt återfuktande kräm, då blir mitt ansikte gladast!
  • En Åsa

Clarins igen alltså, ska kolla in den imorrn när jag ska på stan.

Moi Je Joue skrev 2010-12-08 21:52:46 följande:
    skin science är dom som gör "spermakrämen" som alla kändisar hajpade för några år sen, den är bra men syrrans jobb kommer sluta sälja den nu och jag vill inte betala 1100kr.

problemet för mig med rengöringskrämer är att dom lägger sig som en fet hinna ovanpå det torra och kapslar in så jag får ännu fler utslag, samma med oljor. därför intimtvål funkar, ingen fettig hinna men ändåv äldigt mild och tar även bort allt smink,  så nån bra och ordentligt återfuktande kräm, då blir mitt ansikte gladast!
    Aaaha, spermakrämen ja. Det problemet har jag också med rengöringskrämer, och att jag ofta inte tycker de gör helt rent.

Ikväll ska jag testa intimtvålen, förstår att alla som läser detta sitter på helspänn nu
  • Moi Je Joue
    En Åsa skrev 2010-12-09 17:48:17 följande:
    Clarins igen alltså, ska kolla in den imorrn när jag ska på stan.Aaaha, spermakrämen ja. Det problemet har jag också med rengöringskrämer, och att jag ofta inte tycker de gör helt rent.

Ikväll ska jag testa intimtvålen, förstår att alla som läser detta sitter på helspänn nu
    haha ja jag väntar med spänning på utlåtandet efter rengöring med apotekets intimtvål! Cool
  • En Åsa
    Moi Je Joue skrev 2010-12-09 18:09:50 följande:
    haha ja jag väntar med spänning på utlåtandet efter rengöring med apotekets intimtvål! Cool
    och här kommer det alla (=du) har väntat på: det fungerade bra! riktigt bra faktiskt. blev inte torr och stramig och det blev rent och ingen hinna (jag blev dock röd men det får jag nog räkna med). Tar och fortsätter med den ett tag och ser och så testar jag Clarins om jag slutar vara nöjd. Tack för tipset!

Och tack ni andra också!.
Svar på tråden Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?