• Sorbus

Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?

En Åsa skrev 2010-12-08 20:51:11 följande:
    samma för mig att det blir mkt värre på vintern. Clarins är också noterat!
    Jag gillar också Clarins. Nu har jag inte kanske extremt känslig hud, men har ändå haft svårt att hitta bra rengöring. Clarins är det som funkat bäst för mig i alla fall.. Jag har haft samma foaming cleanser som föreslogs ovan och tyckte den var bra. Nu har jag Clarins cleansing milk with alpine herbs + Toning lotion with camomile, följt av deras Multi Active krämer.
    Tips: skölj inte bort rengöringsmjölken med vatten utan torka bort med torra bomullspads och sedan pads med toning lotion.
    Nu är produkterna jag har för torr hud, men det finns förstås varianter för fetare hy också.
  • Sorbus
    En Åsa skrev 2010-12-09 20:37:07 följande:
    och här kommer det alla (=du) har väntat på: det fungerade bra! riktigt bra faktiskt. blev inte torr och stramig och det blev rent och ingen hinna (jag blev dock röd men det får jag nog räkna med). Tar och fortsätter med den ett tag och ser och så testar jag Clarins om jag slutar vara nöjd. Tack för tipset!

Och tack ni andra också!.
    Coolt om det funkar! Det är ju rätt så mycket billigare än Clarins så du kan ju slå till med värsta krämen eller foundationen sedan om du vill.
    Jag har Sensais foundation, tycker den är snäll. Lite torr kanske så jag kombinerar med Clarins Beauty Flash Balm som ger fin lyster. (Clarins igen... hallå Clarins, ni får snart ge mig ett års förbrukning av Flash balm som kompensation för gratisreklamen!)
  • Sorbus
    En Åsa skrev 2010-12-09 21:21:55 följande:
    Aha, ja i.d är väldigt bra tycker jag men på vintern fungerar den inte helt bra för mig. På sommaren är den jättebra men jag skulle gärna ha en som täcker lite bättre, året runt.

Läste denhär recentionen:

www.dn.se/blogg/sminkbloggen/2009/11/06/found...

och funderar på att slå till på den nästan dyraste av de alla, La Mer.
    oooo, La Mer. Aldrig testat, men man har ju hört att krämen ska vara värsta rollsroycevarianten. Du får berätta vad du tycker sedan.
Svar på tråden Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?