• En Åsa

Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?

Nå, vilken är det?

Ps. Jag har redan testat OCM.

*känslig= blir röd av precis allt, har pormaskar och får lätt finnar.

• Svar på tråden Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?
  • Mrs Statham

Vad för slags olor använde du vid ocm? Hur mycket ricinolja hade du?
    Annars tycker jag nog att det funkar absolut bäst.

• Mrs Statham

*oljor ska det ju naturligt vis vara, inte olor...

• Moi Je Joue

jag har också extremt känslig och torr hud och har även rosacea som lätt ger utslag eller sk vuxenacne. har provat det mesta men konstigt nog är det som funkar bäst på mig apotekets intimtvål. vet att känslig hud inte ska ha tvålprodukter men på mig funkar det iaf, den är så väldigt mild. mitt ansikte fixar inte alls oljor.

• En Åsa
    Mrs Statham skrev 2010-12-08 19:58:31 följande:
    Vad för slags olor använde du vid ocm? Hur mycket ricinolja hade du?
    Annars tycker jag nog att det funkar absolut bäst.
    Jag har testat flera olika oljor, tyckte den som funkade bäst var tistel även fast den inte heller var särskillt bra. Testade med olika mängd ricin också,. Jag har altså testat naturlig hudvärd i över ett år och OCM fungerade verkligen inte. Honung funkade ok men ändå inte jättebra.
  • En Åsa
    Moi Je Joue skrev 2010-12-08 20:02:55 följande:
    jag har också extremt känslig och torr hud och har även rosacea som lätt ger utslag eller sk vuxenacne. har provat det mesta men konstigt nog är det som funkar bäst på mig apotekets intimtvål. vet att känslig hud inte ska ha tvålprodukter men på mig funkar det iaf, den är så väldigt mild. mitt ansikte fixar inte alls oljor.
    hmm, den har jag tom hemma. Ska testas!
  • Moi Je Joue
    En Åsa skrev 2010-12-08 20:04:15 följande:
    hmm, den har jag tom hemma. Ska testas!
    ja har du hemma är det bara att testa, kan ju inte garantera att du har samma hudproblem som jag men det kan iaf inte skada :)
  • En Åsa
    Moi Je Joue skrev 2010-12-08 20:15:03 följande:
    ja har du hemma är det bara att testa, kan ju inte garantera att du har samma hudproblem som jag men det kan iaf inte skada :)
    precis! vad smörjer du emd?
  • Moi Je Joue
    En Åsa skrev 2010-12-08 20:22:54 följande:
    precis! vad smörjer du emd?
    min syrra jobbar med hudvårdsprodukter så just nu har jag från skin science och mene & moy, får dom gratis men jag tycker att dom funkar bra. kan absolut inte ha parfymerat, absolut inget med syror, får inte vara för flottig och inte för tunn, väldiga bekymmer. nu på vintern har jag en som heter ultra dry skin treatment, hjälper så jag inte blir så torr, utslagen är ganska hormonellt betingade så ibland fgår det inte att påverka så mycket utifrån.

vad använder du då?
  • En Åsa
    Moi Je Joue skrev 2010-12-08 20:31:52 följande:
    min syrra jobbar med hudvårdsprodukter så just nu har jag från skin science och mene & moy, får dom gratis men jag tycker att dom funkar bra. kan absolut inte ha parfymerat, absolut inget med syror, får inte vara för flottig och inte för tunn, väldiga bekymmer. nu på vintern har jag en som heter ultra dry skin treatment, hjälper så jag inte blir så torr, utslagen är ganska hormonellt betingade så ibland fgår det inte att påverka så mycket utifrån.

vad använder du då?
    Mene moy verkar många vara nöjda med, det andra har jag inte hört talas om! jag använder body shops vitamin E just nu, tycker den funkar ok men blir röd av den som av allt annat. Känner igen det med inte för tunnt och inte för flottigt, exakt samma för mig
  • akademikern

Har ungefär samma problem som dig, och min hy har aldrig fixat de naturliga varianterna (typ Weleda eller Dermanord). Enbart oljor är inte tillräckligt, får väldigt tråkig hy av det. Men äntligen har jag hittat en kombination som funkar för mig - Clarins Gentle Foaming Cleanser för torr och känslig hy, Clarins Face Treatment Oil Blue Orchid samt Nuxe's kräm Crème Fraiche (Normal hy). På vintern lämnar ju hyn mycket övrigt att önska, men det är ändå mycket bättre än vad det brukar vara.

Svar på tråden Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?