Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?
Nå, vilken är det?
Ps. Jag har redan testat OCM.
*känslig= blir röd av precis allt, har pormaskar och får lätt finnar.
Nå, vilken är det?
Ps. Jag har redan testat OCM.
*känslig= blir röd av precis allt, har pormaskar och får lätt finnar.
tryckte för fort. nej man blir inte fet av ricinolja. Ricinolja ingår i OCM som jag har testat. För mig var det just ricinoljan som min hud inte gillar, insåg jag efter att ha försökt med massa olika tillsatsoljor (man blandar ricinoljan med en annan olja och så gnuggar man satan och sen ångar man och så blir det bra. Men inte för mig). Har dock läst om många som är jättenöjda med OCM.
Säger bara: MD Formulations
Finns ett helt kit för dig med Rosacea. Komme rinte ihåg just vad dom produkterna heter. Jag har också röd/känslig/rosacea hu och det är superbra för mig!! Med MD kan jag faktiskt använda face & body scruben som dom har. Har ALDRIG kunnat använda scrub emn den ska vara så mild att det även går till oss och det funkar.
Väl värt att prova!
Ganska dyrt men det finns lite på Tradera som säljer nya produkter. Kan ju vara värt att prova där innan du köper en dyrare. är ju betydligt billigare på trdaera i alla fall.
MD har jag också provat emn för mig fungerade det inte alls. Var förvisso rätt många år sedan.
Jag har också superkänslig hud! Jag använder IDs mineralfoundation på dagarna, tvättar bara bort sminket med vatten i ansiktet + ansiktstvätt/mild tvål runt ögonen för att få bort mascaran, smörjer sedan med Dr. Haushkas rosencreme, finns på hälsokost. Det funkar för mig!
Mary kays rengöringssystem gillar jag. Oparfymerat o för en rejäl torris som jag. Finns även foundation.
ID använder jag som smink. Funkar bra. Får även ofta eksem i ansiktet, alltmer sällan nu.
Så här 4 måander senare: Jag slutade med Dior foundationen för jag fick massor av finnar av den, använder i.d. igen. Jag har precis köpt rengöring och kräm från Mene Moy, hoppas på dom!