vinterblomma skrev 2010-12-05 10:26:56 följande:
Är två fritidsaktiviteter i veckan tusen järn i elden???
Bara för att jag letar någon att dela mitt liv med tycker jag inte att hela kalendern ska vara fri och obokad för att jag ska vara ledig och släppa allt när han vill träffas. Blir själv smått nervös av personer som inte har något eget liv. Och alla killar jag träffat de sista året har haft minst en hobby själva så förstår inte varför tjejen ska vara utan....
Tänker inte gå in på att du jämställer vävstugan med en syjunta, jag har flera års textil hantverksutbildning och det är inte pyssel vi sysslar med.
nej jag tänkte mest på att det finns många som har massa aktiviteter i veckan... man ska träna, det är myskväll med tjejgänget på onsdagarna, träning och afterwork på torsdag, ridning på fredag + utgång, lördag städar och tvättar man, söndag ska man handla och fika med mamma, måndag ska det handlas och tränas osv osv...
har man så fullt schema kan det lätt bli att man blir lite blind och oförstående och kanske tycker att killen man träffar är grinig och tråkig som inte kan unna en själv att ha lite roligt "nån" gång... att man är SÅ bokad kanske man inte ens själv tänker på.. och då kan killarna fundera på vad dom gör i ens liv om dom står längre ner på prioritetslistan
självklart ska man ha ett eget liv, men det egna livet får aldrig ta över när man vill träffa någon. killen ska inte behöva boka dejt två veckor framåt för att få en chans att träffas. Det är så jag menar med att man kanske skrämmer iväg killarna. Förstår du nu min tanke bättre?
nej jag vet att vävstuga och syjunta inte är detsamma. det var bara ett fiktivt exempel....