Glädje58 skrev 2011-01-15 19:40:24 följande:
ts, efter fem, eller två minuters läsande på detta forum så inser du också att alla förhållanden inte är så fantastiska...
Vad har du för kompisar och vänner, ger de dig något?
Har gott om vänner (ja nåja, tillräckligt tycker jag i alla fall). Tyvärr är jag kvar som en av två som inte har egen familj. Det har fungerat bra ändå fram till för nått år sen. Har alltid hört historier om att de som får barn blir övergivna av sina gamla vänner. Min erfarenhet är att det är tvärtom. Så fort någon skaffat barn är de helt ointresserade av oss utan barn. Och ska vi träffas krävs det minst två månaders planering innan man kan täffas och fika eller liknande.
Synen på förhållanden här på FL får mig att framstå som en optimist

Lyckligtvis har jag många exempel på bra förhållanden runt omkring mig så jag tar inte FL klagomålen på så stort allvar...
Finns det någon möjlighet att du kan ändra ditt utseende? :)
Tja, kan klippa av mig håret kanske

Är det verkligen så illa, att du nu gör det för din omgivnings skull?
kram
Ja, delvis, det känns inte socialt accepterat att finna sig i att vara singel..
Nu låter jag jävligt bitter och det är jag inte egentligen (bara ibland, sådär 10 minuter i taget). Men ibland känns det hopplöst. Och jag tyckte det skulle vara en intressant fråga att ställa här på FL och höra vad andra säger. Mina vänner hur snälla de än är har rätt många förutfattade meningar om mig ibland.