Vid 40 - är det bättre att lägga ner sökandet efter en partner och förbli singel??
nej jag tycker inte att man ska utgå ifrån att man ska vara den eviga överblivna singeln...
jag tycker man ska lämna alla dörrar öppen för ett förhållande eller för all del bara ett äventyr. Det finns så många olika sätt att möta kärleken på att det vore jättetråkigt att inte ta chansen om den väl dyker upp bara för att man "ska" vara singel när man passerat 40...
Det som kanske gör det svårare att hitta någon i den åldern är väl att många har ett väletablerat liv och ett etablerat familjeförhållande, dom singlar i 40-års åldern är väl sällan ute och rör på sig pga detta och blir kanske lite svårare att finna.
En liten solskenshistoria.. min mamma har en väninna som varit singel från och till i alla år och som också var barnlös. Hon har rest, pluggat, bott utomlands och haft sitt liv i karriären helt enkelt. Hon får en kurs i blomsterbinderi som present när hon fyllde år av några kompisar och där är kursledaren en man som är 7-8 år äldre än henne. Tycke uppstår och efter en lång tid av uppvaktning och dejtande så flyttar dom ihop. När kvinnan fyller 43 år föder hon deras första och enda barn. Idag 15 år senare är dom fortfarande ihop.
och min svärmor är 66 år och änka sedan tio år.. hon dejtar friskt och hon säger att hon vill fortsätta bo ensam men vill gärna ha någon att dela resten av livet med.