vinterblomma skrev 2010-11-30 22:28:13 följande:
Problemet är att man inte orkar hur länge som helst. Det finns en gräns för hur många miffon man orkar gå ut men (och tro mig, det finns många underliga karlar där ute)
Har haft perioder när jag lagt ner allt med dating och då träffar jag def inte någon. Puh... Det är svårt att veta var man ska träffa en vettig karl. Har någon ett förslag så mottages det tacksamt.
Mina två bästa tips i det här är: (har själv träffat kärleken via internet, han är 14 år äldre än mig.. )
1: ta det inte så allvarligt. ta det för vad det är. Utgå inte ifrån att alla är potentiella blivande män. Börja inte i fel ände helt enkelt. Ha roligt under tiden du känner dig för och "letar". Och ta det i din egen takt.. du måste inte gå ut med 14 karlar på fyra månader.... ta hellre fyra karlar på 14 månader.... det är inte killen du ska hänga upp ditt liv på, han är snarare den du ska ta med dig på ditt livs promenad.
Ta det lugnt och ha kul!
2: revidera vad det är du letar efter. Kanske du kan se ett mönster på vilka killar du träffar på och vad som inte funkar. Våga tänka annorlunda. Våga revidera dig själv. Våga dig på något helt nytt. Och säg nu inte att du testat allt för det har du verkligen inte gjort, tro mig...
Människan är på gott och ont ett vanedjur och när det gäller att hitta den rätta så är vanebildningen ett ont fenomen för man kör på i gamla hjulspår trots att man tror att man tänker nytt... Att byta killsort är betydligt mer komplicerat än att bara välja en rödhårig före en blond om du förstår hur jag tänker...
tänk också på att det spelar stor roll VAR man träffar varandra. Att tänka nytt fast man går på samma gamla kvarterskrog är kanske inte det optimala.. ska man tänka nytt ska man också tänka så hela vägen.
Så kort sagt.. den man du helst av allt inte vill träffa - han kanske faktiskt ÄR den kille du letar efter?