• Kurreburre

Luciatåg med IVF-barn!

En smart tjej kom med den briljanta idén att vi borde anordna ett luciatåg med IVF-barn i samband med Nobelfirandet i Stockholm den 6-10 dec för att uppvakta Dr Robert G Edwards vinnaren av Nobelpriset i medicin för sin upptäckt av IVF.

Vi har kontaktat Nobelkommittén men vet ännu inte när vi får eller kan göra detta, vi har föreslagit att vi ska göra det någon gång den 10 dec när prisceremonin och banketten är. Men även om vi inte får vara med i programmet så hålls det ett symposie för Edwards på Karolinska den 7 dec som är öppet förallmänheten. Alternativt kan man uppvakta honom på Grand Hotel.

Skriv ett inlägg här eller Inboxa mig eller skriv i min gästbok om ni vill vara med

Alla underbara IVF-barn - var med!!!
    Barnlängtan - patientföreningen för ofrvilligt barnlösa

• Svar på tråden Luciatåg med IVF-barn!
  • Bottis

Vill bara säga, vilken fantastiskt underbar idé! Hoppas att det blir ett tåg:)

• phillie12
    Kurreburre skrev 2010-11-17 22:45:01 följande:
    En smart tjej kom med den briljanta idén att vi borde anordna ett luciatåg med IVF-barn i samband med Nobelfirandet i Stockholm den 6-10 dec för att uppvakta Dr Robert G Edwards vinnaren av Nobelpriset i medicin för sin upptäckt av IVF.

Vi har kontaktat Nobelkommittén men vet ännu inte när vi får eller kan göra detta, vi har föreslagit att vi ska göra det någon gång den 10 dec när prisceremonin och banketten är. Men även om vi inte får vara med i programmet så hålls det ett symposie för Edwards på Karolinska den 7 dec som är öppet förallmänheten. Alternativt kan man uppvakta honom på Grand Hotel.

Skriv ett inlägg här eller Inboxa mig eller skriv i min gästbok om ni vill vara med

Alla underbara IVF-barn - var med!!!
    Barnlängtan - patientföreningen för ofrvilligt barnlösa
    ÅH! Vilken bra idé! :) Jag blir nästan lite rörd. 
    Tyvärr kan jag inte bidra med några barn än!  
  • Lindreas

Underbart bra förslag! Jag lägger till i favoriter och puffar upp tråden!

• Min älskade dotter

vilket underbart förslag!min lillskrutt är ännu lite liten då den fortfarande ligger och växer i magen!hoppas ni får ihop ett tåg!

• Kurreburre

Å va kul att ni tycker att det är en bra idé :)

Barnen kan ju va hur små som helst, fast helst födda ;) Föräldrarna får bidra med en enkel sång! Poängen e att visa upp barnen som har kommit till världen tack vare Edwards :)

Plötsligt händer det! - mitthemochmintradgard.blogg.se
  • mulan

Vilken underbar idé . Min bebis kan inte heller vara med eftersom den ligger i magen, men gillar idé skarpt!!!! Hoppas att ni lyckas få ihop ett gäng

.?*¨*? VECKA 34 ?*¨*?.
  • phillie12

Ja! Hoppas! Du kan väl hålla oss andra som inte kan vara med uppdaterade! :)

• Kurreburre

Kul att så många e possitiva! Vi hoppas verkligen att vi får ihop några frivilliga, det e som vanligt oerhört svårt att få folk att ställa upp och gå ut med sin ofrvilliga barnlöshet trots att man har fått barn.
    Men vi ger inte upp utan kämpar på

• underverket 06

Jag går gärna i tåget med min son. Han fyller 2 år om en vecka. Jag har inga problem alls att gå ut med att vår son är ett IVF barn. Är oerhört tacksam för att IVF finns, annars hade vi troligen inte haft något barn. Har du fått något svar från nobelkommiten än?

• Kurreburre
    underverket 06 skrev 2010-11-19 20:33:55 följande:
    Jag går gärna i tåget med min son. Han fyller 2 år om en vecka. Jag har inga problem alls att gå ut med att vår son är ett IVF barn. Är oerhört tacksam för att IVF finns, annars hade vi troligen inte haft något barn. Har du fått något svar från nobelkommiten än?
    Underbart

Vad ajg vet har vi inte fått något svar än, men om vi inte får de så har vi två alternativ. Ett är att gå på symposiet för Edwards på Karolinska den 7 dec som är öppet förallmänheten. Ett annat alternativ är att vi kan uppvakta honom på Grand Hotel tex på lör morron den 11 dec.

Mejla gärna till Karin Isberg, karin.isberg@barnlangtan.com, med ditt namn och kontaktuppgifter att du vill vara med, hon bor själv i Sthlm och kommer hålla i det här lite mer, jag bor i Skåne så jag kommer själv inte kunna vara med tyvärr.
Svar på tråden Luciatåg med IVF-barn!