• ilja73

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Olimpia:
    Vilken härlig helg du har haft. Vad kul att träffa gamla vänner

juni:
    Grattis på födelsedagen! Jag sitter själv och funderar på om jag behöver en smart phone eller om jag ska ha kvar min gamla. Alltså, jag BEHÖVER ju inte en ny telefon men det skulle vara kul. Men jag har inga tips än eftersom jag inte kommit så långt i mina funderingar.

Sara:
    Aha, Mickikök ska man alltså inte köpa.
    Vad ledsamt att inskolningen är så jobbig . Men det kommer bli bättre så småningom.
  • ilja73

Nu har jag också köpt en Brio.spis. Tack Somna för tipset (och sconesen)

Ela skrev 2011-01-17 12:54:08 följande:
    Ungefär där befinner jag mig också i tankarna men jag kanske har kommit lite längre eftersom jag är inne på att jag kanske inte BEHÖVER men nog FÖRTJÄNAR en ny (smart) telefon.
    Klart du gör

Sara:
    Vad skönt att det verkar gå bättre!

Milla:
    Ja, O kan låsa upp knapplåset på sambons iphone så man får nog vara lite mer rädd om en sånDrömmer.

Kate:
    Det finns kalendrar i vanliga mobiler också . Men innan de fanns var man ju tvungen att bestämma långt i förväg om man skulle träffas och var man inte hemma så var man inte anträffbarFörvånad. Tänk att man klarade sig.
    Jossanjo skrev 2011-01-17 17:01:14 följande:
    and yeees, jag smyger runt lite här och lär mig massa klokt men vill inte störa så jag är mest tyst,
    Du är så välkommen
  • ilja73
    afrodite:
    Jag är ingen sömnexåert men hur reagerar han om du går ut precis innan han somnar, dvs när han är i nåt mellanläge. Då kanske han inte orkar protestera eftersom han håller på att somna men får ändå somna själv. Efter ett tag kan man gå lite lite tidigare men fortfarande när han kommit till ro.

Cacc:
    Vad kul med både sömn och pottan

Somna:
    Det vore ju bra om han sa till själv men å andra sidan så är visserligen G väldigt söt och rar men hans blöjor luktar inte jordgubb för det

Annaloo:
    Det låter ju ändå skönt att ni har haft en lång diskussion och lagt alla korten på bordet. Det är klart att man önskar att alla kunde leva lyckliga i alla sina dagar men kan man inte det så är det ju bättre att separera medan tid är. Förstår att det känns jättejobbigt nu. Stor kram!

Hanya:
    Jag har för mig att syrran tog upp sin son och lät honom kissa innan hon la sig i ett par år. När jag var barnvakt och gjorde det så ramlade han nästan av toastolen eftersom han fortfarande sov så det är ju inte nödvändingtvis så att de vaknar helt.

Mrs Fisk:
    Vad kul att språket börjar lossna så mycket.
    O älskar Babblarna på datorn men vi har inga av böckerna. Det har däremot Somna, så när vi är där tycker han om att titta i dem ibland.
  • ilja73
    Anna:
    Alltså du pratar om att du är på väg till Danmark för att insiminera dig med en annan mans spermier eftersom han inte vill ge dig ett till barn och han svarar att han har erbjudit sig att betala för städhjälp . Jag skulle nog också behöva time out där. Han kan ju inte ha förstått nånting.

juni:
    Fy fan stackars barn.
  • ilja73
    Ela:
    Vad mysigt med pysslande T . Tänk att du inte kunde gissa att det var en kamel med termometer i rumpan, det ritar väl alla barnDrömmer .

Afro:
    Hur gick natten? Hoppas det gick bra.

Lime:
    Vad härligt med en sån förändring i nattsömnen. Heja A och Heja dig och maken!

Mrs Fisk:
    Keep mommy happy låter som ett bra citat

Ego:
    Jag har fått jobb!!! Visserligen via Proffice och ett vikariat till 30 sept, men ändå. Jag kommer ju iaf bara jobba till slutet av sommaren. Nu vill det bara till att sambon kan få ta föräldraledigt, får han inte det så känns det som att det blit lite jobbigt.
    Sara, eller nån annan, jag kommer få sämre lön än tidigare. Visst är det så att VAB och sjukpenning kommer baseras på den sämre lönen medan FP när tvåan kommer kommer baseras på min gamla lön?
  • ilja73
    Lime:
    Jag beklagar sorgenGråter. Även om det "bara" är en kollega så är det ju hemskt.

Barba:
    Ja då blir ju FP för nästa barn bra. Men frågan är vad som händer med TFP när SGI sjunker.
  • ilja73
    Somna:
    Men du bjöd ju Marge och oss andra på fika för inte alls länge sen. Om du tar med dig G så tror jag alla i tråden släpper in dig .

Olimpia:
    Å vad kul att jobbet känns så bra. Man spenderar ju så stor del av sitt liv där så det är ju viktigt att man trivs.
    Shit vad läskigt med branden . Vilken tur att någon upptäkte det i tid!

Sara:
    Vad skönt att febern gick ner så fort igen. Det kanske är skönt för dem att ha en hemmadag mitt  inskolningen för att smälta intryck. Hoppas att det har gått bra idag.

På dem bara
    Piggley Wink skrev 2011-01-20 10:03:11 följande:
    Hahaha Brighton, där har jag varit en dag på besök när jag var på språkresa i Eastbourne. Mitt enda minne är att när vi gick på strandpromenaden så var det en italiensk kille som nöp mig i  rumoan, alltså en random kille vi mötte när vi gick. Hag slog till honom i ansiktet Skäms  {#emotions_dlg.djavulsk}. Ja, det va tider det
    På dem bara

Johlinn:
    Hej hej, kul att se dig

Anna:
    Kram gumman! Ni har försökt få förhållandet att funka länge nu och det är synd att det inte funkar men ibland gör det inte det. Jag hoppas att ni kan hålla sams så att separationen blir så lite smärtsam som möjligt.

afro:
    Är det inte en reaktion på förändringen i nattningen som gör att han vaknar? Det borde gå över snart.
  • ilja73
    Mrs Fisk:
    Ja 15 år är inte så länge, då är han 74. Kan man inte göra om operationen då, eller innebär det för stor risk?

juni:
    Men om man har ett kort barn så är det ju jättebra med klack

Barba:
    Vad trist att din pappa inte verkar bry sig . Har ni alltid haft dålig kontakt eller har det blivit sämre med åren?
    Jag vet tyvärr inte vad du ska göra åt din ligist. Men jag vet vem jag ska fråga om råd när O kommer till den fasen
    Marge75 skrev 2011-01-20 18:46:42 följande:
    Gaaah, förskolenissar!

Nu är jag lite i tidsnöd, så jag slänger bara in en kryptisk fråga och förklarar mig senare: hur mycket måste man gå på förskolan om man går på förskola? Kan man gå två dagar i veckan och vara hemma med föräldraledig förälder tre dagar under den första månaden, för att sedan gå heltid? Eller vad finns för regler?

Oj, ingen aning? Får man vara deltid på dagis, deltid FL?

Kate:
    Njae, det är väl inte ett kanonjobb. Jag är väl egentligen lite överkvalificerad för det och lönen är flera tusen lägre än jag hade förrut. Men det är ett jobb och det kan mycket väl visa sig vara kul.
  • ilja73
    Barbabok skrev 2011-01-20 20:07:20 följande:
    Jag såg en flicka i Bulgarien när jag var där på semester som hade stringbikinitrosor, hon var MAX 3 år!
    Jösses
    Namaste72 skrev 2011-01-20 20:15:08 följande:
    Katelynn: Den kalender som används tillsammans med denna fräsiga mobil är:

flanellografen!!!!
    Du jobbar på högvarv idag
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13