• ilja73

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Jo nu var det inte svärmor jag var orolig för, hon visste vad hon gav sig in på och O hade varit frisk ett tag. Men hon passade honom för att sambon var på jobbet, ett jobb där han träffar mängder med människor varje dag.

• ilja73

Nu spydde O igen . Bara litegrann men va fan. Han har hållt på så ända sen han var ordentligt sjuk på annandan och spytt typ 1-2 gånger om dan.

Milla:
    Ja han var hemma när O började spy och eftersom han spydde ner både sig själv och sängen så hjälptes vi åt att sanera.

Ela:
    Nej precis, det är ju svårt att vara hemma när den andra vabbar. Klart dina tjejer är jättesöta

• ilja73
    Billabong skrev 2010-12-30 23:01:08 följande:
    Fio: Stackars er! Att han kräker främst på kvällen och/eller natten är precis som det "ska vara" när det gäller barn och magsjuka. Det är då magen får lite lugn och ro och inser att den inte klarar av att smälta maten. Äter och dricker han bra? Kanske för mkt mat? Hoppas detta var allra sista kräkningen för detta OCH nästa år.
    Vad skönt att höra att allt är normalt . Han äter sådär, inte särskilt bra så jag tror inte han äter för mycket men jag tror inte att han svälter ihjäl. Dricker gör han också även om det är något mindre än vanligt, men han kissar i blöjan så jag är inte orolig för honom på det viset. Jo, det kan nog ta ett tag innan magen är i form igen, jag tycker bara så synd om honom när han vaknar mitt i natten och måste byta pyamas och eventuellt duscha, han står och skakar och är jättetrött stackarn. Lite jobbigt att tvätta sängkläder börjar det förstås också bli.

juni:
    Vad gäller hur mycket som går ut i mjölken så kan man väl i princip dricka sig aspackad utan att barnet tar skada. Sen är det ju inte så bra att ta hand om ett spädbarn i det tillståndet och det är därför rekomendationerna säger 1-2 glas.

Hoppas alla får så god mat som det verkar och en trevlig kväll ikväll SkålGott nytt år!!!Skål
  • ilja73

Gos fortsättning på det nya året
    Här har inte O spytt varken igår eller idag, istället vaknade han efter middagsvilan igår med feber. I morse hade han 39,4 stackarn, han är helt utslagen men blev lite piggare ett tag med alvedon i kroppen. Vi var på närakuten idag men de hittade inget konstigt så det är väl bara att hoppas att det går över.

Lime:
    Vilken galning till klättrare ni har . Skönt iaf att hon tar det lite lugnt när hon märker att ni är för långt ifrån. Jag gissar att det är bra att hon tränar motoriken

Poker:
    Jag tänker lite som Somna, det går ju faktiskt en hel del magsjukor nu. O har reagerat som starkast på kindtänderna i överkäken så det kan ju vara dem också.
    Vad skönt att hon sov bra borta så du fick vara med vid middan i lugn och ro

Nehe, nu ska jag tillbaka till TV-soffan och kolla om Ivanhoe väljer rätt tjej i år för en gång skull

• ilja73
    Somna:
    Ja, just det hon vill inte ha honom ja. Stackars Ivanhoe
    Gott nytt år, alternativt, hej helt vanliga lördag (det senare skickar jag särskilt till Fiolina!)

Tack tack
    Vilka ofina gäster som inte förstår piken när värdinnan går och lägger sig

Hanya:
    Vad skönt att I sov så bra!
    Jag vet inte om det är åldern, jag menar 27 är ju inte så gammalt

Kate:
    Vad spännande med jobbsökning, hoppas du hittar ett bra jobb fort. Annars kanske McDonald´s behöver nån, jag jobbade där för 22 år sen och det var inte så illa

Ang läsa, klart man måste läsa en stund på kvällen. Helst inte en allt för spännande bok utan en som är lite småseg. Ofta somnar jag tom ifrån boken, det enda som är irriterande med det är om sambon ser det och tror att det är hans uppgift att väcka mig och säga åt mig att lägga ifrån mig boken. Det är lite som att bli väckt för att man sover i soffan.

Fluff:
    Hoppas B är nöjdare imorgon . Är han på väg att bi sjuk eller kan det vara tänder?

Cissi:
    Inom ju-jutsu måste man vara 18 för att få gradera till svart, skulle tro att det är samma i judo.
  • ilja73
    Kate:
    Klart jag lägger in ett gott ord. Nog borde de komma ihåg mig där fortfarande, jag kan inte tänka mig att de har bytt ut personalen på så kort tid

Cacc:
    Å vad härligt att höra att du mår bra

Ela:
    Han spydde igen i förrgår men inte igår och inte än idag. Igår åt han tre Ellas kitchen smoothies, två makaroner och en liten tugga falukorv förutom frukost så han är inte så hungrig kan man säga. Idag har han inte heller ätit särskilt mycket . Han är jättetrött och grinig hela tiden, katastroflarmet går så fort det inte blir som han tänkt sig. Jag tycker så synd om honom samtidigt som det också är jobbigt när han är så.
    Kul att Erik slipper heta Spiken resten av sitt liv

Cissi:
    Jag har missat lite, vad är det för diet du går på och varför?

Sara:
    Heja heja - ut ur vassen Solig

hormonis:
    Vad skönt att veta vad hon mår dåligt av.
  • ilja73
    ilja73 skrev 2011-01-03 13:12:59 följande:
    Han spydde igen i förrgår men inte igår och inte än idag.
    Är det O eller FL som är onödigt känlig för outningar? Jag hann knappt posta inlägget innan han fyllde sängen med de sju skedar grönsakslasagn han åt till lunch . Hur kan så lite mat bli så mycket kräk?
  • ilja73
    Cissi:
    Hu vilken tråkig diet. Du måste väl äta konstant för att inte vara ashungrig?!?
    Alltså, jag tror faktiskt inte att det är ditt fel att O spydde. Men säker är man ju aldrig

Marge:
    Jaha, ni är också drabbade nu. Vilket skit!

Pyttis:
    Jo vi försöker med "snäll" mat. När han har fått gröt och frukt så har han klarat sig bra men när vi har gett honom barnmatsburk så kommer det upp. Kanske ska prova lite potatismos imorgon.
    Det är ju mjölk i gröten och den har han fått behålla så jag vet inte, å andra sidan spydde han upp joggolino häromdan så kanske att för mycket mjölk är svårt för honom.

Pysslig:
    Ja te kanske man skulle testa.

Assar:
    God natt !!!
    Barbabok skrev 2011-01-03 20:44:51 följande:
    shh....

J sover i SIN säng för första gången på evigheter 
    Du är modig du som vågar outa så tydligt
    Hoppas det håller i sig
  • ilja73
    Somna:
    Jo i gröten blandar vi i extra fett men det är ju lite svårt i Ellas kitchen påsarna. Han börjar faktiskt bli lite jobbigt smal nu.

hormonstinn:
    Bulgur gör man ju på durumvete. Det kanske skiljer sig från vanligt vete? Vad vet jag...
    Marge75 skrev 2011-01-04 09:47:13 följande:
    åhhhh, SNYGGT inläggsnummer, Juni!! 
    1111 
    Det där är viktiga grejer

Pyttis:
    Glasch är viktig
    Vad skönt att det blev en så stor skillnad så fort.

Somna:
    Vad skönt att mannen fått chefen på sin sida igen. Hoppas chefen kommer ihåg det nu till nästa år.
    Bara tre veckor kvar , vi har iaf över en månad kvar . Fast nu hörde jag av en i mammagruppen att det bara är fem barn (eller ja deras föräldrar) som tackat ja och om det inte blir tio barn så öppnar de inte avdelningen. Vad som händer med oss då vet jag inte...
  • ilja73

Jag råkade klicka på skicka.

Jag och O vill också träffas om han nu blir frisk nån gång vill säga...

Hanya:
    Vad kul, hur länge blir ni borta då?

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13