• ilja73

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Piggley Wink skrev 2010-12-08 13:12:48 följande:
    Fio: Jag be av en tand på en soltorkad tomat för ett par år sen
    Men då kan man ju lika bra äta hur mycket knäck som helst. Spelar ju ingen roll vad man äter

Cacc:
    Vad skönt att BM lyssnar och tar dig på allvar. Får man fråga varför du inte vill gå över tiden?

afro:
    Vad skönt att ni fått dagisplats. Vi har sökt till februari men vi får antagligen inte reda på nåt förrän efter jul.
    Jag tycker det är synd att nästan alla syskonvagnar är framåtvända. Jag vill inte att den lill* ska behöva sitta framåtvänd när den är ett halvår och vill börja sitta upp. Teutonia är väl bra på det viset iaf. Sen finns det ju Phil and Teds där de sitter över varandra men jag är inte så förtjust i den.

För den som inte läser planerartråden och undrar varför jag vet nåt om syskonvagnar så kan jag berätta att jag plussade för en vecka sen . Jag vågar inte flytta in i syskontråden än eftersom det är så tidigt.
  • ilja73

Tack för grattis Jag ville inte skriva här direkt när jag plussade, det kändes som det skulle vara alldeles för på riktigt då. Inte så att jag plussar på låssas i andra trådar men jag ville smälta det hela först. Nu har jag iaf bokat tid för inskrivning på MVC. Den nya får samma bf som O hade, tänk om de får samma födelsedagFörvånad.

Cacc:
    Jag förstår att du är rädd för att gå över tiden, jätteskönt att du slipper det. *kram*

Barba:
    Fy för att vara hemma med liten när man är så totalt utslagen. Krya på dig. *kram*

johlinn:
    Stackars E som är sjuk. Hoppas han kryar på sig fort.

Pysslig:
    Glass och Greys, låter som en bra plan Tungan ute

Pyttis:
    Tärning

cilla67 skrev 2010-12-09 22:00:07 följande:
    Tack för tips! Jag hittade en tomtedräkt, det var ganska utplockat, men den gjorde succé i alla fall. Sällan har A varit så glad för något! Han sover nu sött i denna tomtedräkt, med mössa och allt! Hjärta
    Gullungen

Cacc:
    Det verkar ju som att svärisarna lyssnat lite grann iaf. Även om de inte håller med så gör de ju iaf som du säger. Det är ju ett stort steg.
    Grattis till lyckad nattning

Persefone:
    Tack för tips

• ilja73
    afrodite:
    Tack
    Ja, det där med vagn är inte lätt, jag vet inte alls hur vi ska göra med det och vad vi ska ha.

Olimpia:
    Tack
    Vad skönt att kunna lämna ifrån sig jobbet och känna sig nöjd med sig själv. Lycka till på måndag.

Cissi:
    Tänk att en leksaksspis kan betyda så mycket
  • ilja73
    Assar:
    Jag har nog också missat att du är gravid. Grattis, när är det tänkt att den ska komma?
    Kan man ha barnet bakåtvänt i Easy Walkern?

Pysslig:
    Vad härligt med julbord och att bara umgås med vuxna när man gör det

Annaloo:
    Tänk om man hade fått barn för ca 20 år sen. Undrar hur livet hade sett ut då. Då hade jag ju inte haft OliverFörvånad
    MrsFreckles skrev 2010-12-11 21:59:15 följande:
    Oj vad jag tjatat om lussebullar och julklappar...hade visst namt det i tidigare inlagg
    Börjar komma i julstämmning

Pysslig:
    Hade inte du koll på det här med höger- och vänsterhänthet, när de utvecklar det. O äter helst med vänsterhanden när han äter med sked men sen använder han helst högerhanden när han äter med händerna. Sambon är lite dubblhänt, dvs han gör vissa saker med vänster och vissa med höger. Kan man se redan nu om han är lite vänsterhänt?
  • ilja73

Vad mysigt det låter med alla luciatåg Men varför ska de ha dem ute? Det verkar så osmidigt. Vi var i kyrkan med öppnis och hade lussefirande / anslutning där. Det var också trevligt.

Assar:
    Jag vill nog ändå kunna ha dem vända mot mig. Det är en sak om O får sitta framåtvänd, han kommer vara runt 2 år då men när tvåan ska börja sitta upp så är h*n ju bara en liten bebis.

johlinn:
    Stackars E att vara sjuk så länge . Hoppas han kryar på sig snart och inte tappat allt för mycket i vikt. Läser vidare och ser att det är sådär fortfarande. *kram*

Mrs Fisk:
    Jag läste bloggen. Oavsett om han får en diagnos eller inte i framtiden så har han tur som har så underbara föräldrar.

Marge:
    Ja det är klart att jag kanske hade haft O ändå men jag tror livet hade sett annorlunda ut .
    Ska bli intressant att se vad för sorts hänthet han blir.

Elsis:
    Ja O kom ju 12 dar efter bf så man får ju hoppas att den här kommer lite tidigare. Jag och sambon fyller år på samma dag tre dagar efter O. Så här ska inte spridas födelsedagar över året hur som helst

Persefone:
    Jag håller med Somna om How I met your mother, den är jättekul. Annars har man ju desperate housewives, vad kan hon tänkas tycka om den?

Fiji:
    Det låter jättemysigt med restaurang och hotell. Skönt att få sova ut också men skit också att den extrasömnen åts upp av en skitnatt natten efter.

Somna:
    Hade jag sagt så. Ha, det var nog inte så igenomtänkt som man kan tro.

Lime:
    Gulliga A som har favoritmokasiner. Är de limegröna?
    Skönt med godkänd 18 mån-koll.

Pyttis:
    Det är klart man är oroligt. Även om det är ett "standardingrepp" så är det ett ingrepp och det är på din lilla dotter.

afro:
    Det kommer gå bra när liil*n kommer. *kram*

Barb:
    Men att det ska vara så svårt att respektera era tygblöjor. Vi som växte upp med blöja och snibb på 70-talet, kan inte vi gå?

• ilja73
    Ang syskonvagn:
    Jag får nog ta på mig en stor del av vagndiskussionen. Jag ber om ursäkt till er som tycker att det har varit jobbigt att läsa.

Cacc:
    Skriv av dig här bara . Gick natten bra?

Barba:
    Vad skönt att J vill gå på pottan. O sitter gärna en stund på den men det kommer inget i den så vi brukar inte sätta honom där särskilt ofta. Det känns inte som att det är så stor mening med att potträna än.
    Ja, just det. Jag hade inte jobbar klart för idag... Men det är så seeegt utan musen och mannen
    ...läste jag och undrade lite hur du brukar ha det på jobbet Skäms

Kate:
    Låter som att ni har haft en jätteskön och välbehövd semester . Klart att du inte ska göra mer än nödvändigt på jobbet nu.

Anna:
    Vad glad jag blir av att läsa att sambon är som folk. Hoppas han håller sig så. Det måste kännas lite skönt att få det bekräftat av kompisarna att svårmor är så svår som hon är.

Cissi:
    Vad gullig han är A som vill ha en ugglehistoria när han ska sova. O finns faktiskt och han somnar oftast själv, därmed inte sagt att han inte vaknar på natten och då är han inte lika lättsövd...
  • ilja73
    Undrar, hur visste J att Gott&Blandat var nåt att skrika efter? Hon fick syn på påsen och bara skrek ha ha... Hur vet dom? Hon brukar självklart inte få godis och har väl mest smakat lite choklad om det varit överdrag på en glass eller så. Inbyggd radar, godis=gott?
    Hon har god smak

Pysslig / Persefone:
    Ja coupling är bra! Sen finns ju Scrubs och 2 1/2 män.
    Ja det förstås, det är kul för mor- och farföräldrar att se luciatåg.

johlinn:
    Tjohoo för frisk E

Cissi:
    Nej det är nog rätt vanligt att barnen inte somnar själva. Sen är det nog mer tur än skicklighet att O somnar själv. När han var liten ammade jag honom till sömns men mot slutet så somnade han inte av amningen men blev trött och lugn och då gick det att lägga ner honom och gå ut ur rummet.

Kate:
    Tack så mycket. Jodå jag mår bra, lite trötthet och illamående men det tar jag så gärna.
    Kate Lynn skrev 2010-12-15 10:10:52 följande:
    Jodå, den ligger här på mitt kontor! Jag hoppas verkligen jag får igenom det, det skulle se så bra ut på CVt. Precis under att jag förbättrade lönevillkoren för doktoranderna här
    Är det nåt särskilt jag kan hjälpa till med?Drömmer
  • ilja73
    Anna:
    Ja det är ett lagom i-landsproblem, särskilt som du inte riktigt kan välja om han blir sjuk eller inte

Cissi:
    Oj, rimma själv! Varför gör man det? Sprutor finns väl på apoteket, men det kanske inte har nålar förstås... Vi hade på gamla jobbet men jag tror inte de skulle uppskatta om jag kom dit och frågade om jag kunde få ett gäng...
    Vilken gullig hundvakt du har

Juni:
    Vilka gulliga hundar

Fiji:
    Stackars N . Hoppas han blir frisk nu.
  • ilja73
    juni:
    Vilken söt katt. Jag blir lite ledsen när jag tänker på min gamla katt som jag var tvungen att avliva för att hon rev O utan anledning. Tänk om hon hade varit lite mer snäll...

Cissi:
    Vilken lyxskinkaTungan ute

Olimpia:
    Vad skönt att det går bra på jobbet. Det är ju alltid lite nervöst att börja på nytt jobb. Hoppas M kryar på sig snart.
    Ela skrev 2010-12-16 08:30:56 följande:
    Meh! Hade du inte lärt dig det hade vi ju kunnat lobba för att införa Olimpia-dagen idag...

Kate:
    Alltså, jag tycker att julmaten är lite överskattad men vegetarian vill jag inte bli...

Jag tror O är lite krasslig. Idag satt han i sambons famn ett tag medan jag lagade lunch och höll på att somna . Han verkade helt slut stackarn så vi värmde en barnmatsburk till han istället och skickade honom i säng fort som attan. Iofs verkade han pigg tidigare på förmiddan när vi var ute och lekte i snön så så dålig är han inte. Näsan rinner lite men han har ingen feber.
  • ilja73
    Cissi:
    Gud vad kul att få vara tomte på dagis. Det måste ha varit bra förklädnad om inte A kände igen dig

juni:
    Men gud vad dåligt. Släppte de bara av din svärfar där halvvägs hem . Tur att han fick tag på dig då.

Cacc:
    Här hemma lägger vi stolarna ner när vi inte sitter på dem. O klättrar upp direkt och sen har han inte riktigt koll på var han kan klättra ner annars.

Jag och sambon är lite oense om ett annat "säkerhetsproblem" här hemma. O upptäckte igår att man kan dra ut nedersta lådan i byrån i sitt rum. Sen kan man klättra upp och ställa sig i lådan så kan man dra ut en låda högre upp och slita ut det som finns i den. Tyvärr så lyckades han även ramla baklänges och slå i bakhuvudet tre gånger igår, inte stenhårt men dock. Så vad vi inte är överens om är ifall han ska få fortsätta klättra i lådan, han kommer ju inte slå ihjäl sig och han måste ju lärar sig eller om vi ska sätta dit lådspärrar. Byrån är såpass tung och stabil så ingen av oss är orolig att den ska välta.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13