God fortsättning!
Lime, grönt är skönt! Härligt med lite sömn, hoppas att det vänder! Vi var hos doktorn dan före dan med vår A som också hostar om nätterna, men det blev ingen lepheton, han är för liten. Det ges inte till barn under två, och inte under 11 kilo, tror jag. Först tyckte doktorn att det lät som typisk krupp, men efter att ha tagit ett blodprov som fick A att skrika och därmed också hosta, ändrade han sig och trodde på upprepade virus. "Kom tillbaka om det inte ger med sig under helgerna, så tar vi en ny funderare."
"Vår" doktor imponerade stort på maken, med sin fantastiskt väl uttänkta mottagning, proppad med leksaker, väntrumsväggar helt målade med sagomotiv och sitt sympatiska sätt att börja leka först innan man tar itu med stetoskop och liknande.
Fiolina, hoppas ni klarar er undan smitta! Härligt med fotbehandling!
Somna, genialisk bok! Kul med pussar, när du nu säger det var det ett tag sedan. A är mer för att "klamas" numera, men gillar också att gosa rent allmänt.
A fick mera duplo, en buss, Castor bakar, färgpennor och ett vaxduksförkläde. Vi fick ett precis likadant i vuxenstorlek också. Systerdottern hade sytt dem, och A sken som en sol när han och pappa fick lika! Själv fick jag en ny dunkudde och en helt gudomligt snygg tunika som jag har stått och nupit i i affären hela hösten men tyckt var för dyr. "Den är ju helt enkelt bara du, det var väl inget att diskutera" sa maken. Underbara han!
Vi var hos syrran med familj på julafton, de var hos oss idag och i morgon bär det av till en annan syster för kalas med hela släkten. Sedan får vi vila och äta rester en dag och sedan ner till makens mor och syster med familj. Pust!