Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

cilla67 skrev 2011-10-10 00:20:11 följande:
    Jag såg en tråd häromdagen där en blev mormor eller farmor vid 28...
    Mormor var det. Och i den tråden fanns en länk till en artikel om världens yngsta mormor. hon var 24 år när hon blev mormor !!!! (Han var 13 när hon blev mamma och dottern 11 när hon blev mamma)
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Även jag fick en underbar avslutning på dagen av att läsa om guldfiskexperimentet och diskussionen kring den! Veckans asgarv - och det behövde jag verkligen .

Pyttis: Hoppas att det bättrar sig till imorgon då.

Ela: Det är faktiskt "Vänliga veckan" denna vecka... också .
  • Milla C

Jag vet inte riktigt hur själva firandet på killarnas förskola går till, men de har fått en ballong i papp respektive en prinsesstårta i papp detta år iaf. På förskolan där jag jobbar har vi en stol som vi draperar med en gulsjal. Barnet år sitta där och bli sjunget för, vi tänder lika många ljus i födelsedagstårtan av gips som barnet fyller, och så får ett annat barn dela ut "gratulationskortet". Det tas en del bilder som hamnar på väggen också, men det viktigaste är nog ändå att få välja underlägg och glas till lunchen. Det finns två olika underlägg att välja på samt två olika "födelsedagsglas".

• Milla C
    Älgen skrev 2011-12-02 23:06:29 följande:
     Nu är det nästan möjligt att fota n. Han ska se arg ut på alla bilder,eller göra nån annan grimas, mycket irriterande.
    Men tänk vad folk ska komma ihåg julkortet med den söta och arga tomtenissen på .
  • Milla C
    Ela skrev 2011-12-20 17:08:31 följande:
    Alltså. Det var inte min avsikt att döda tråden. Ni FÅR diskutera annat än kiss och bajs om ni nu av någon anledning skulle föredra andra samtalsämnen.
    FINNS det andra samtalsämnen ?

Jo, jag kom på ett: Är det någon annan som har/har haft en drygt tvåochetthalvt-åring som är jättetrött på kvällarna, men som har extremt svårt att somna när han/hon väl ligger i sängen? Lucas är sån nu, och jag har inget minne av att Gabriel var riktigt så här svår att lägga. Eller svår och svår. Han ligger fint i sin säng, men somnar gör han inte...
  • Milla C
    Pysslig skrev 2011-12-23 23:25:19 följande:
    Juni, barn lär sig fort (när det är roligt)!

Lime, ha ha ja den var lite svår att fatta!

Här kör L med dubbelbetydelsen med Nalle Py = Nalle Puh och Paraply! Maken var mäkta förvånad att hon stod och ropade efter Nalle Puh när hon skulle ut i regnet med mig...

Lucas använder sig också av den dubbelbetydelsen .

Här får vi fortsätta fira en lugn jul. Gabriel har feber och halsont, så jag fick åka själv till min familj igår - och vi åker inte till svärföräldrarna idag om inget drastiskt skett under natten.
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2011-12-25 08:13:07 följande:
    Milla: Hoppas det var bra hos dina föräldrar trots allt!

Jo då, det var trevligt . Utom när jag precis kommit in genom dörren och storasysters hälsning inte är "Hej!" eller "God Jul!" utan "Har du slagit dig? Du är ju i tid!" Jätteroligt !
  • Milla C

Vart tog resten vägen?

Vi lyckades t om bryta traditionen och dela ut julklapparna INNAN Kalle ! Det är stort när det gäller min familj ska ni veta .

• Milla C
    Pysslig skrev 2011-12-28 16:02:58 följande:
    Milla, humoristisk syrra du har!!!
    Ja då, hon är väääldigt underhållande .

Mrs Fisk: Härligt med en massa ord .
  • Milla C
    Blomster: Förskolläraren här . Jag skulle köpa strl 98. Det är mycket enklare med en lite för stor overall äv en lite för liten . Är den för stor kan man vika upp ärmarna. Benen brukar inte vara något problem.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13