Ni är för roliga!
Ela, sprit? Till maken alltså... Det föreslår jag alltid när folk frågar om tips, så ni tror väl jag har problem! Det är väl bara det att min man samlar på whisky och har säkert 30-40 flaskor. (Oöppnade!) Han blir alltid glad om han får nåt sånt. Weekendväskan skulle även jag akta mig för, fast när jag fyllde förra året fick jag två hotellövernattningar i present. Det kanske du skulle önska dig själv?
A har snöat in på Emil i Lönneberga. Han sitter vid datorn en del och ser på Bondgården, Våra djur och spelar spel på Myror i brallan. Ibland klickar han bara loss på lite vad som helst, men han har eget konto i makens pc där jag har lagt upp en del av hans favoriter, och via en youtubelänk till Tjorven och Moses hamnade han helt själv i Emil och griseknoen. Jisses vad det har tittats på det senaste veckan!
Det är ju inte alltid helt självklart vad det handlar om, även om underbara Astrid-rösten förklarar ett och annat. A frågar en del och en snutt ur filmen som har genererat många frågor är den där griseknoen och Emil äter jästa körsbär. Både maken och jag har förklarat flera gånger, men det är fortfarande mycket fascinerande och måste pratas om igen och igen, särskilt vid läggdags. Häromkvällen hörde jag följande:
-Pappa, prata Emil.
-Mmm...
-Pappa, Emil sjuk?
-Ja, han blev dålig av körsbären. Du förstår, Emils mamma hade gjort en sorts saft, vuxensaft, av bären och...
-Vin heter det.
-Just det, vin heter det....
Hmm, det blev visst lite tema här...
I alla fall så tycker han hemskt synd om Emil som blir så sjuk, och jag ser framför mig att nästa gång A mår illa kommer han att tvinga sin far att sitta med honom i knät ute.... precis som Alfred!