• asap

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

juni - Vad läskigt! Bra att du ringde.
    I vintras var det en incident i Uppsala där en grupp gått till ån för att mata fåglar och en liten knatte kavade ut på isen mot öppet vatten utan att personalen såg. En förbipasserande på en bro såg det hela, och var turligt nog både dykare och livräddare (oddsen för det?), och slängde sig i och räddade den lille. Usch, man blir helt kallsvettig av att tänka på vad som kunde hänt!

• asap
    Mrs Firren skrev 2011-10-14 15:09:27 följande:
    johlinn - Håller med om att det ibland snarare handlar om ointresse än dövhet. Känner igen det med. F*n, alla spelar väl döva då och då?    
    Det gjorde jag idag i mataffären när G fick syn på en äldre man med ögonlapp och pekade och sade "Mamma, kolla vad häftigt! Han ser ut som en pirat."
    Men det hade jag inget för, för det fick ju förstås bara G att upprepa det hela ett par gånger till medan jag stod och plockade upp varor på bandet...

Kan tilläggas att mannen i fråga stod precis bakom oss i kön, så nära att Gs pekande nästan blev petande. Tror ni han märkte något?
  • asap

Ela - Det låter jättesnyggt (håret), tar ni emot kunder utifrån till er salong också? Man kanske skulle testa nytt grepp tänker jag, för "det gamla vanliga" lyckas inte få det här av amning avrasande håret speciellt snyggt... Obestämd

johlinn - Ett!!? Imponerande! Hur sent jag än har varit uppe på kvällen innan så lyckas jag aldrig ligga kvar längre än till typ nio, där går min smärtgräns. Sedan blir jag rastlös och måste gå upp, men när jag väl har gått upp och ätit lite frukost kan jag slöa/sova vidare i soffan eller så. Tror jag. Det var 100 år sedan jag hade en sådan dag senast, så jag minns inte riktigt.

Sarahkka - Tidigt! Men det går säkert bra, kul med jobb, ju!

• asap

johlinn - Jag är också bra på att sova, men inte alls som en katt som ju gärna är vaken på natten. Jag älskar att gå och lägga mig tidigt, finns inget bättre än att få sova när man är trött. Tycker det är så bra när vi åker till Åland och Estland, för då går jag raskt över på lokal tid och går och lägger mig en timme tidigare än vanligt.

juni - Jamen sluta tjata! Skönt att hon inte har ont iaf.

• asap

juni - Förstår då att hon kanske inte är att lita på just i den frågan. Usch, hon är ju nästan för tålig för sitt eget bästa. Barnen i det här huset hade nog slagit på stora mistluren vid ett sådant fall som H gjorde. 10-15 min låter ju inte jättelänge, kan jag tycka.

• asap

juni - De har väl telefontid först? Kanske nån som vägrar lägga på luren.

• asap

juni - Du skojar!? Hur fördriver man två timmar i ett väntrum med två små barn? Vilken mardröm.... Då önskar man ju istället att någon kunde komma och säga att det kommer att ta två timmar, så kan man ju göra något annat än att bara vänta. Dåligt!

• asap

johlinn - Ja, man känner sig verkligen hemsk som säger att de inte får äta eller dricka fast de vill och magen är tom och hungrig. Hoppas det går över fort!

• asap

Lime - Hur får man ringorm? Smittar det barnen emellan?

Persefone - Parasiter är uräckligt! Kräks Fast ringorm är en svampsjukdom, väl? Eller blandar jag med ngt annat?

Mrs Fisk - Usch, ja. De gör det inte lätt för en med undersökningarna. Jag vet att jag tyckte det var jättejobbigt när Ida var 6 dagar och skulle göra ul på hjärtat. Hon hade inte börjat med napp än, så för att få henne att ligga tyst på britsen gav de henne droppar med sockerlösning. Kändes inte helt toppen, kan jag säga.

• asap

Barba - Jo, jag förstår ju det, de förklarade att det var därför. Och bröstmjölken är ju väldigt söt, så det hänger väl ihop. Men jag var ändå inte bekväm med att min lilla plutta låg där och fick sockerlösning, kändes inte så bra. Nästa ul var hon 1 månad och hade börjat med napp, så då var det lugnare. Och när hon blev ännu äldre funkade Alfons Å på tvn ovanför britsen jättebra som avledning.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13