• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Nämen precis Oyra. Jag råkar veta att Pysslig kommer att ha två flickor i hushållet inom kort och det var därför jag utfärdade varningen. Hade det varit tal om pojkar hade det varit en helt annan femma för de sitter ju bara och pysslar. Möjligen målar de lite med nagellack på Bobby-caren om de är lite busiga.  

Så mycket bättre...
  • Ela

Nu för jag in en MYCKET MYCKET viktig fråga i tråden och räknar med alla släpper det ni har för händerna och ilar till min hjälp.

Vi åker till Mallorca i början av juni och jag inser att min mage då inte kommer att vara i skick för att bekvämt kunna visas upp i bikini (särskilt inte då jag tillåter mig att äta vad jag vill så länge jag helammar eftersom jag har svårt att få i mig tillräckligt). Jag funderar på tankini men när jag googlar lite verkar all liv vara tighta och lite korta. Jag trodde att vitsen var att dölja lite och efterlyser lite VIDD och LÄNGD. Eller blir det för mycket tyg när man badar?

So shoot! Finns det något som motsvarar mina krav? Det får gärna gå att amma i den också men det rent estetiska är viktigast.

Så mycket bättre...
  • Ela

Ah, men det låter lite intressant, Cissi! Tack för tips - ska kolla upp det.

Jag är lite förvånad över att det inte finns en uppsjö av smickrande badkläder faktiskt. Jag inbillar mig i alla fall att jag inte är den enda som behöver lite hjälp på traven.

Och om ni undrar varför jag plötsligt är så fåfäng så är det ju för att jag har insett att jag inte är så snygg som jag har trott eftersom jag ju fick en son den här gången.

Så mycket bättre...
  • Ela

Tack alla för tips! Ni har styrt in mig på baddräkt (här visas ingen mage till allmän beskådan ) och jag ska kolla in både sportaffärer och underklädesaffärer.

Somna - Bra där att du joinar mig i konsumtionshetsen. Barnskivor är ju bra att skicka. En favorit är Barn på nytt - svenskt så det förslår vad beträffar både låtar och artister. En present vi gillar att ge bort annars är sångpåsen från Oscar

• Ela

Hrm....försvann en del av mitt inlägg eller ser det bara ut så i fånen? Oscar

• Ela

WTF! Får man inte göra och tecken? Ett sista försök. Oscar och Ellen. Det finns extrafigurer att köpa också. T och R leker mycket med sin och den fungerar både att skicka och ge bort på dop tycker jag.

Så FL. Får detta stå med i inlägget???

• Ela
    Älgen skrev 2011-03-16 22:52:25 följande:

tack och lov för amning!

Mmm...men det ger inga rutor på magen (nej, det är inte min ambition men att inte längre se ut som jag är i sjunde månaden är det).

Men hörrni. Eftersom jag somnade till all action i The Event kanske jag borde gå och lägga mig?
    Så mycket bättre...
  • Ela

App app app Olimpia! Inga och-tecken om man använder appen!

Kanske inte om man använder datorn heller? *testar* &-tecken

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13